Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

erikaak

Sitat fra: ndrsone på fredag 16. desember 2022, klokken 08:21
Er det flere som fikk denne hyggelige beskjeden på mail? :)

"Som en takk for at du tar levering i år, vil du motta 10 000 km med gratis Supercharging."

Jada, denne var fin! Blir kostnadsfri sommerferie et par år nå (og mer til), sånn drivstoffutgiftsmessig  :+1:
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

ndrsone

Sitat fra: Kim- på fredag 16. desember 2022, klokken 09:05
Arg det var litt irriterende! Er vel ikke noe som går tilbake til vi som har fått utlevering i desember.

Hva mener du? Jeg får jo bilen i morgen

ndrsone

Sitat fra: erikaak på fredag 16. desember 2022, klokken 09:17

"Som en takk for at du tar levering i år, vil du motta 10 000 km med gratis Supercharging."

Jada, denne var fin! Blir kostnadsfri sommerferie et par år nå (og mer til), sånn drivstoffutgiftsmessig  :+1:

Det står i liten skrift at det må brukes opp på to år. Men det skal vi klare ;)

ViktorS

Hei. Nå føler jeg meg teit. Skal jo hente bil 23/12, og det gledes.
Bilen skal finansieres ved hjelp av lån og kontantbeløp. Og nå ble jeg usikker.. Er inne på kontoen, og skal overføre penger til Tesla. Skal jeg bruke vanlig betaling til kontonummeret og merke innbetaling med bestillingsnummer? Eller skal jeg bruke IBAN til utenlands konto?

Someone? =)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

erikaak

Sitat fra: ndrsone på fredag 16. desember 2022, klokken 09:25
Sitat fra: erikaak på fredag 16. desember 2022, klokken 09:17

Det står i liten skrift at det må brukes opp på to år. Men det skal vi klare ;)

Jepp, med det rekker til to sommerferier! Brukes sikkert opp allerede i løpet av 2023 tenker jeg..  :laugh:

kensv

Sitat fra: ViktorS på fredag 16. desember 2022, klokken 09:32
Hei. Nå føler jeg meg teit. Skal jo hente bil 23/12, og det gledes.
Bilen skal finansieres ved hjelp av lån og kontantbeløp. Og nå ble jeg usikker.. Er inne på kontoen, og skal overføre penger til Tesla. Skal jeg bruke vanlig betaling til kontonummeret og merke innbetaling med bestillingsnummer? Eller skal jeg bruke IBAN til utenlands konto?

Someone? =)

Jeg betalte for et par dager siden. Brukte kun vanlig betaling til kontonummer, ikke IBAN altså, og merket innbetalingen med bestillingsnummeret i feltet for KID/Melding. Betalingen ble registrert på reservasjonen innen 24 timer, så det fungerer veldig fint.

kjerts

Sitat fra: kjerts på fredag 16. desember 2022, klokken 08:38
Jeg gikk på en dobbel smell.. Jeg ønsket å bytte farge og overtok en bestilling, med eierskifte etter overtakelse og tenkte å selge min bil til en venn. Det gikk fra to vinnerlodd til to taperlodd gankse fort, gitt.
Jeg regnet kWh i stedet for kilometer. Da trekker jeg tilbake det om at dette har mye å si..

Kim-

Kommer an på prisen ved lading, men rundt 4000-6000 kr i verdi nå
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Krissulf

Generelt forløpig veldig fornøyd med bilen, men jeg erfarer allerede utfordringen med manglende parkeringssensorer. Håper tesla kommer med en update snart som kan igjen varsle avstand til objekter.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

TeslaBruker

Sitat fra: Krissulf på fredag 16. desember 2022, klokken 11:00
Generelt forløpig veldig fornøyd med bilen, men jeg erfarer allerede utfordringen med manglende parkeringssensorer. Håper tesla kommer med en update snart som kan igjen varsle avstand til objekter.
Ja, det er veldig rart at Tesla fjerner sensorer før de er ferdig med alternativet.
LR hvit/svart 19", bestilt 25.05, levert 07.12

AUK

Er det delivery eller sales som sender ut e-post med gratis supercharging?

erikaak

Teslarookie

Main Highway laster av i Bodø for øyeblikket :) Ikke lenge igjen før den vender snuten mot Tromsø ser jeg for meg.

storole

Sitat fra: Teslarookie på fredag 16. desember 2022, klokken 13:14
Main Highway laster av i Bodø for øyeblikket :) Ikke lenge igjen før den vender snuten mot Tromsø ser jeg for meg.

Så skal de ut i vinteren på sommerdekk...  ;)
2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

ViktorS

Hvordan beregner de 10000km gratis supercharging? Fikk også samme eposten i dag
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA