Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Lucifer-

Sitat fra: peterka på tirsdag 15. november 2022, klokken 14:10
Kva er nyttelasten på LR og P som blir levert no i slutten og begynnelsen av neste år?

Rundt 450kg hvis du får 23'-modell. Pluss fører da.

peterka

#1021
Sitat fra: Lucifer- på tirsdag 15. november 2022, klokken 14:15
Sitat fra: peterka på tirsdag 15. november 2022, klokken 14:10
Kva er nyttelasten på LR og P som blir levert no i slutten og begynnelsen av neste år?

Rundt 450kg hvis du får 23'-modell. Pluss fører da.

Gjelder dette begge modellene?
EE66666 har 552 kg ser eg på eit system

Lucifer-

Det er kinesiskprodusert 22-modell. De har fortsatt "gammel" nyttelast. Du ser det om det er N eller P i 10' siffer i VIN.

peterka


Lucifer-

Mener typegodkjenningen sa noe om strukturelle endringer. Dvs. endringer i konstruksjon. Ligger en del info i Nyttelast-tråden for Model Y.

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

standahm

Sitat fra: Saberhagen på tirsdag 15. november 2022, klokken 12:56
Sitat fra: standahm på tirsdag 15. november 2022, klokken 12:53
Fikk endelig VIN i kildekoden: XP7 (Berlin) - sort/sort 19 bestilt 29.mai i år.
Drammen 30.nov-15.des.

Hadde du estimat før du fikk VIN eller var det som oss andre hvor estimatet var helt borte?

Siden jeg gikk inn her i dag, så kan EDD ha vært vekke siden jeg var inne her i forrige uke. EDD er litt senere nå enn i forrige uke.  10.tegn i vin (XP7YGCEK2PB048###) er forresten P, så får 2023 modell med lavere lasteevne muligens (skitt au - men lastekroker syns jeg er viktig, da).
Tesla 2023 MY LR XP7YGCEK2PB048### (reg. 12-2022)
Renault Zoe 2014 Q210 Sort Intense (solgt).

Solongdiesel

Fået udlevering dato i næste uke. Hvit/hvit.  Lidt vanskeligt at få tak i Tesla.
Men i dag fik jeg vite at det blir en Shanghai model 2022.
Begge dele er en skuffelse. Helst ikke ha kina model og er i tivivl om 2022 versionen fra kina er med gammel type undervogn. Den skulle være produceret mellem Sept -Oktober. Hva ville i gøre. Ta i mot denne eller forsøke at få en Berlin model ?

snakkesalig

Berlinbil ned hvitt interiør får du vel ikke på lang tid.

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: Solongdiesel på tirsdag 15. november 2022, klokken 18:03
Fået udlevering dato i næste uke. Hvit/hvit.  Lidt vanskeligt at få tak i Tesla.
Men i dag fik jeg vite at det blir en Shanghai model 2022.
Begge dele er en skuffelse. Helst ikke ha kina model og er i tivivl om 2022 versionen fra kina er med gammel type undervogn. Den skulle være produceret mellem Sept -Oktober. Hva ville i gøre. Ta i mot denne eller forsøke at få en Berlin model ?

I mine øyne er 2022 modell fra Kina det beste du kan få. De best sammenskrudde bilene Tesla leverer, med parkeringssensorer og med høyeste nyttelast. Jeg er skuffet over at jeg ble matchet med en 2023-modell, men har et bittelite håp om at jeg får full nyttelast ettersom kundebehandleren har sagt at min bil har parkeringssensorer. Jeg har også hvit/hvit. 19".

PolarCow

Og i dag ramla det inn ny EDD - etter 15 dager i mørket: 6. desember - 31. desember. Feil vei, men fortsatt i det minste før nyttår... 🥳
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

ViktorS

Sitat fra: PolarCow på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:34
Og i dag ramla det inn ny EDD - etter 15 dager i mørket: 6. desember - 31. desember. Feil vei, men fortsatt i det minste før nyttår... 🥳

Har faktisk null tro på at de får levert disse hvit-sort-20" bilene før jul. Tror det har vært noe krøll med produksjonen av disse i vår. Disse skulle jo ha kortest leveringstid, men plutselig så var det lengst 🤷 kan denne komboen ha blitt nedprioritert av ukjent grunn?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ABN

Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:50
Sitat fra: PolarCow på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:34
Og i dag ramla det inn ny EDD - etter 15 dager i mørket: 6. desember - 31. desember. Feil vei, men fortsatt i det minste før nyttår... 🥳

Har faktisk null tro på at de får levert disse hvit-sort-20" bilene før jul. Tror det har vært noe krøll med produksjonen av disse i vår. Disse skulle jo ha kortest leveringstid, men plutselig så var det lengst 🤷 kan denne komboen ha blitt nedprioritert av ukjent grunn?
Sitter med samme følelse jeg også. Samtidig mistenker jeg at det «jukses» i køen. Registrerer at det er H/S/20" biler som allerede er levert eller tildelt andre med bestillingspunkt senere enn meg selv. 28/2-22.
est lev nå er 28.11-13.12 etter at jeg måtte godkjenne at bilen kom uten de sensor «greiene» på lørdag. Håpløst🤯

ViktorS

ABN: ja, har sett det samme... Snakka nylig med en kjenning, som bestilte h/s/20" utpå sommeren i år. Har edd i desember. Tesla Molde sier at han får bil i år, mens tesla trheim sier at han ikke får bil før nyttår 🤷
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Haggish

Sitat fra: ViktorS på tirsdag 15. november 2022, klokken 21:12
ABN: ja, har sett det samme... Snakka nylig med en kjenning, som bestilte h/s/20" utpå sommeren i år. Har edd i desember. Tesla Molde sier at han får bil i år, mens tesla trheim sier at han ikke får bil før nyttår 🤷

Dere må ikke henge dere opp i EDD, den endrer seg hele tiden for noen og ikke for andre. Vent med konklusjonen om at noen sniker i køen før de faktisk bevislig har fått bil.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA