Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

mirrormatch

Sitat fra: ViktorS på mandag 14. november 2022, klokken 16:51
Sitat fra: mirrormatch på mandag 14. november 2022, klokken 16:50
Nå drar ISAR HIGHWAY fra Zeebrugge, destinasjon Kristiansand og deretter Risavika i Stavanger. (Ser ikke flere anløp foreløpig) Drar fra samme sted (kai) som HOEGH COPENHAGEN la til når den losset. Kan det være neste båt opp vestkysten med Teslaer, kanskje helt til Tromsø?
Det jeg lurer på, er jo disse bilene allerede er allokert til kunder. Altså meg, og deg(?) Som ikke har fått vin enda, kan vi i det hele tatt håpe at det er bil til oss på den båten?

Tesla Tromsø sa til meg at bilen min ble igjen på kaia i Belgia når WESER HIGHWAY gikk nordover, men at de forventer en båt til Tromsø ca den 26. november. Denne passer godt i så tilfelle. Den har sikkert noen Performance og LR modeller fra Bremerhaven også. Ser det har vært en del skipstrafikk til Zeebrugge derfra. Om du har bil ombord, så burde det dukke opp VIN nummer etter at båten har gått (det sa Tesla Tromsø også...). Kan si i fra når jeg får leveringsbekreftelse eller VIN i app/konto.
Prøver virkelig å holde tritt med bilen, men vanskelig når så få shipping selskap lar meg tracke biler ombord.

My hopium needs replenishing

PolarCow

Jeg lurer fælt på om det er andre med samme konfig som meg (se under) som fortsatt har blank EDD? Har hatt det nå i to uker, siden 1. november. Virker som om jeg er den eneste... :(
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Haggish

Sitat fra: PolarCow på mandag 14. november 2022, klokken 17:05
Jeg lurer fælt på om det er andre med samme konfig som meg (se under) som fortsatt har blank EDD? Har hatt det nå i to uker, siden 1. november. Virker som om jeg er den eneste... :(

Her får du svar fra mange.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Alli

Sitat fra: PolarCow på mandag 14. november 2022, klokken 17:05
Jeg lurer fælt på om det er andre med samme konfig som meg (se under) som fortsatt har blank EDD? Har hatt det nå i to uker, siden 1. november. Virker som om jeg er den eneste... :(

Vi har heller ingen EDD etter at den forsvant igjen for et par uker siden.

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: Mags89 på mandag 14. november 2022, klokken 15:03
Har nå funnet samme VIN for 3. Gang i kildekoden. Virker ikke som et realistisk vin heller. Veldig merkelig. LRWYGCEK1NC263xxx

Første gang i sept/oktober. Kan ikke spores på Høegh cargo noen av gangene. Og forsvunnet relativt fort. Men nå kom det tilbake igjen etter bare en ukes tid omtrent.

Finner du informasjon om den på vegvesenets sider? Løpenummeret er så lavt at det ser ut som en bil fra første halvdel av 2022, kanskje en bil som har krevd en del arbeid og deler før utlevering. Dersom det er reelt burde den ha kommet til Norge for lenge siden.

Necroschristos

Sitat fra: Haggish på mandag 14. november 2022, klokken 14:53
Sitat fra: Necroschristos på mandag 14. november 2022, klokken 14:37

Var inom tesla i drammen idag och spurte om dette. Jag har VIN i kildekoden og han kunde bekrefte at det var den VIN som de matchade mig med, bilen sto på båten Auto Energy, den har blivit tillverkad i Tyskland forige uke, kørt fra berlin til bremenhaven på lastbil, der de lastar på de tyska bilarna. Det vil si at de tar kinabilar fra zeebrugge, kør fra zeebrugge halvfulla, lastar resten av de tysktillverkade LR og P sen vidare til slutdestination.

Men som du sier, det verkar som en del får falska VIN men i mitt fall så var det samme VIN i kildekoden som match, det som sker på hemsida og app når du får VIN der, de sker først når bilen står i land i Norge.

Ok, hva starter de siste nr i din Vin? Fikk Vin i kildekode på fredag og mitt slutter på 045xxx 😉🙏

Min startar på 044XXX och sedan relativt høga nummer i bakkant, så det er sikkert rimligt, det er ett par hundra bilar mellan min och din skulle jag tro =)

Haggish

#996
Sitat fra: Necroschristos på tirsdag 15. november 2022, klokken 08:34
Sitat fra: Haggish på mandag 14. november 2022, klokken 14:53
Sitat fra: Necroschristos på mandag 14. november 2022, klokken 14:37

Var inom tesla i drammen idag och spurte om dette. Jag har VIN i kildekoden og han kunde bekrefte at det var den VIN som de matchade mig med, bilen sto på båten Auto Energy, den har blivit tillverkad i Tyskland forige uke, kørt fra berlin til bremenhaven på lastbil, der de lastar på de tyska bilarna. Det vil si at de tar kinabilar fra zeebrugge, kør fra zeebrugge halvfulla, lastar resten av de tysktillverkade LR og P sen vidare til slutdestination.

Men som du sier, det verkar som en del får falska VIN men i mitt fall så var det samme VIN i kildekoden som match, det som sker på hemsida og app når du får VIN der, de sker først når bilen står i land i Norge.

Ok, hva starter de siste nr i din Vin? Fikk Vin i kildekode på fredag og mitt slutter på 045xxx 😉🙏

Min startar på 044XXX och sedan relativt høga nummer i bakkant, så det er sikkert rimligt, det er ett par hundra bilar mellan min och din skulle jag tro =)

Ok, ca 1000 imellom da jeg har høy 045xxx😉🙏. De produserer ca 3000 biler i uka nå så ikke lang tid imellom😃
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Elinatan

Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

lifecycle

Sitat fra: Elinatan på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:14
LR begynner å registrere: https://teslastats.no/

Har sjekket litt nærmere på en 2022 (N) og 2023 (P) med kun 600 imellom på serienummer...
2023 har ca 100kg lavere nyttelast... Jeg antar nye "komfort"-dempere?

Haggish

TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Necroschristos

Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:40
Sitat fra: Elinatan på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:14
LR begynner å registrere: https://teslastats.no/

Ja, og en kinesisk LR har fått et sexy reg nr 😉🙏

Fyyyyfan det der hade ju varit drømreggen ! Vil mer en gjerne ha 666 i regnummer ja!

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Necroschristos på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:56
Sitat fra: Haggish på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:40
Sitat fra: Elinatan på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:14
LR begynner å registrere: https://teslastats.no/

Ja, og en kinesisk LR har fått et sexy reg nr 😉🙏

Fyyyyfan det der hade ju varit drømreggen ! Vil mer en gjerne ha 666 i regnummer ja!

Du får ringe rundt til alle som heter Sverre Edin, og gi et bud de ikke kan si nei til  :)

Ser ut til at Vice President Corporate IT & Cyber Security....heter Sverre Edin...

Kan jo være at han ikke ble veldig glad for det nummeret....siden en da er lett å kjenne igjen... eller at han har hacket seg inn og sikret seg nummeret  ;D
Tesla Model Y                         2021-

Alli

Sitat fra: lifecycle på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:19
Sitat fra: Elinatan på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:14
LR begynner å registrere: https://teslastats.no/

Har sjekket litt nærmere på en 2022 (N) og 2023 (P) med kun 600 imellom på serienummer...
2023 har ca 100kg lavere nyttelast... Jeg antar nye "komfort"-dempere?

Gjelder dette LR også? Har kun bare sett dette nevnt på facebook for P. Vi får en 2022 (N), men vurderer å evt selge den/ikke ta ut om vi får bekreftet den fargen vi egentlig vil ha, som da vil bli en 2023 (P)...

Thalgar

Sitat fra: lifecycle på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:19
Sitat fra: Elinatan på tirsdag 15. november 2022, klokken 09:14
LR begynner å registrere: https://teslastats.no/

Har sjekket litt nærmere på en 2022 (N) og 2023 (P) med kun 600 imellom på serienummer...
2023 har ca 100kg lavere nyttelast... Jeg antar nye "komfort"-dempere?

Ikkje noko belegg for det. Typegodkjenninga snakkar derimot om ny struktur på understellet. Luktar sparetiltak lang veg.
Model Y LR Quicksilver, 2023

skjelsba

Da ringte plutselig tesla og sa at bilen kunne bli levert litt tidligere - dvs. førstkommende torsdag 17.11 istedet for tidligere avtalt 23.11. De sa båten var kommet litt tidligere.

Jeg hadde ikke hørt noe fra enter forsikring, så jeg måtte ringe de selv for å fikse forsikring.
Har enda ikke hørt noe fra dnb om lån/finansiering, men det er vel tesla påpasselige på at der i orden når de kjører bilen ut til meg.

svart/svart lr bestillt 12.5.22

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA