Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Krissulf

Pratet med en selger i Oslo i går. Han mente hver 20 bil kommer fra Berlin, og at man generelt med meget liten sannsynlighet får bil derfra. Vet ikke hvilke tall han baserer seg på, men dårlig nytt for oss på overtid uten VIN evt. Han sa det var lurt av meg å forvente bil i desember. Det gjorde meg ikke mindre pessimistisk enn jeg allerede er. Gjorde det heller ikke bedre at han samtidig var overrasket over at jeg ikke hadde fått bil i september, med konfigurasjonen jeg har.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Elinatan

Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

kjerts

Sitat fra: Elinatan på onsdag 02. november 2022, klokken 08:32
I går var det 16 MY som registrert, bare en fra kina. https://teslastats.no/

De var alle MYP i følge kjøretøyopplysninger. Ser det på dekkdim. 255/35R21 - 275/35R21


Haggish

Sitat fra: kjerts på onsdag 02. november 2022, klokken 08:50
Sitat fra: Elinatan på onsdag 02. november 2022, klokken 08:32
I går var det 16 MY som registrert, bare en fra kina. https://teslastats.no/

De var alle MYP i følge kjøretøyopplysninger. Ser det på dekkdim. 255/35R21 - 275/35R21

Ja, det ser du under type, trenger ikke og gjøre det vanskeligere 😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

peterka

Har kvit/svart LR bestilt 30 juni og trudde eg skulle ha fått den for lenge siden. Det står fortsatt feb-april 2023. Katastrofe.

Er det lettere å få Performance kvit/svart og eg bør endre bestillingen?

Thalgar

Her var meldinga eg fekk frå min kontakt i Tesla om estimatet i appen:

"Vad gäller estimaten så stolar inte jag på dem heller längre då den är allt för svåra att arbeta med för oss, så där har jag ingen bra info. Historiskt över den sista tden så har folk fått leverans enligt deras originala estimat som för din del är dec-feb."
Model Y LR Quicksilver, 2023

rolfole

Sitat fra: Thalgar på onsdag 02. november 2022, klokken 10:16
Her var meldinga eg fekk frå min kontakt i Tesla om estimatet i appen:

"Vad gäller estimaten så stolar inte jag på dem heller längre då den är allt för svåra att arbeta med för oss, så där har jag ingen bra info. Historiskt över den sista tden så har folk fått leverans enligt deras originala estimat som för din del är dec-feb."

Har fått samme svar, "forhold deg til opprinnelig estimat ved bestilling"

ndrsone

Sitat fra: rolfole på onsdag 02. november 2022, klokken 10:20
Sitat fra: Thalgar på onsdag 02. november 2022, klokken 10:16
Her var meldinga eg fekk frå min kontakt i Tesla om estimatet i appen:

"Vad gäller estimaten så stolar inte jag på dem heller längre då den är allt för svåra att arbeta med för oss, så där har jag ingen bra info. Historiskt över den sista tden så har folk fått leverans enligt deras originala estimat som för din del är dec-feb."

Har fått samme svar, "forhold deg til opprinnelig estimat ved bestilling"

Dette er gode nyheter!! Da får jeg jo bilen for 5 måneder siden :D

ViktorS

Jeg får også tåkesvar fra min kontakt. De er ikke særlig interessert i å si annet enn at jeg skal forholde meg til EDD jeg har nå, og forventer at jeg får bil i år. Men dog, dette har tesla sagt om alle mine estimater, som har endret seg fra mai 2022 via juli, august, september, oktober, november, oktober, des, nov/des, til januar 2023.
De mente også at blant annet den bilen som var tilgjegelig i tromsø ble solgt før de fikk kontaktet kunder.
De er heller ikke interessert i å forholde seg til spørsmål rundt hvorfor kunder som har bestilt bil etter meg, har fått vil, til tross for at de valgte konfigurasjoner med senere leveringsdatoer...

Kjenner at det blir en bittersøt opplevelse å få bilen utlevert... Og det kunne Tesla ha gjort noe med. Bedre informasjon hadde de kommet langt med!
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

PolarCow

Sitat fra: ViktorS på onsdag 02. november 2022, klokken 10:36
De er ikke særlig interessert i å si annet enn at jeg skal forholde meg til EDD jeg har nå, og forventer at jeg får bil i år.

Sarkasme: Så for alle vi som nå har "blank" EDD - så gjelder en av følgende:
Tesla har ikke kontroll på bilen vår/båtleveransene.
Båten bilen var på har blitt tatt av en tropisk storm.
Tesla vet ikke når vi får bilen, om det er i desember 2022 eller desember 2023 eller midt i mellom.
Jorden har blitt oppslukt av et stort sort hull.
Fagforeningen streiker (dessverre lite trolig med fagforening i Kina dessverre...  >:( )

OnTopic: Blank EDD betyr vel egentlig bare at en rekalkulering foregår? :/
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

lifecycle

Fikk telefon fra Enter forsikring og dermed bekreftet VIN (samme som har vært i kildekode en stund).
De ante ingenting om leveringstid, så jeg venter i spenning...

Alli

Her ble EDD nettopp forskjøvet to uker i feil retning. Veldig merkelig, siden vi har hatt VIN en stund, og vet at bilen er på Høegh Copenhagen, som ankommer Zeebrugge i morgen. Nå er EDD 29 november-14 desember.

Om de har så store logistikkproblemer at de bruker så lang tid på å få biler fra Zeebrugge og til Norge, så lover det jo ikke så bra for biler som er på båter som er på vei fra Kina og ikke er i Zeebrugge før slutten av november/begynnelsen av desember...


Elinatan

Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA