Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Alli på søndag 30. oktober 2022, klokken 20:00
Sitat fra: geear på søndag 30. oktober 2022, klokken 19:37
Sitat fra: AyuCon på fredag 28. oktober 2022, klokken 11:31
Har VIN, men ingen 2022/2023 noe sted.
På oversiktsiden rett ette login på tesla.com? Før du klikker inn på bilen...

Du kan se årsmodell i VIN - om det tiende sifferet/tallet er P er det en 2023 mod. N er 2022.

Vi får en 2022 - den ble sendt fra Shanghai 3. oktober, og er da tydeligvis produsert før man skifter år 1. oktober.
Er ikke det som er spørsmålet. Til nå har man ALLTID fått årsmodell foran bilen på oversiktssiden inne på Tesla-kontoen samtidig med at man har fått VIN, så det har vært enkleste måten å se om man har fått VIN. Har ikke vært vits å sjekke source før det er årsmodell på plass. Men nå hevder altså to stk her at de har fått VIN uten å ha årsmodell. Derfor spørsmålet.

Contango

Jeg hadde heller ikke årsmodell i oversikten men VIN i kildekoden. Tydelig at de har endret igjen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

BjornO

Hei, jeg bestilte H/S med 20" i juli. VIN i kildekode fra 19.10 (men mulig den har kommet før dette også). Utlevering Ålesund. Har aldri hatt årsmodell i oversikten, men VIN tyder på 2022 modell (N som 10ende siffer). Fortsatt EDD des 22-feb 23 som jeg har hatt siden den store oppdateringen i oktober. Snakket med tesla på fredag, og de kunne ikke finne at jeg hadde fått tildelt VIN. Er det noen her som har vært borti at VIN nr har vært feil, og eventuelt har forsvunnet etter så lang tid? VIN lar seg forresten heller ikke spore til et Hoegh skip, og passer ikke helt med avreise for noen av de andre skipene som man tror har destinasjon Zeebrugge.


Mebi

Sitat fra: geear på søndag 30. oktober 2022, klokken 20:41
Sitat fra: Alli på søndag 30. oktober 2022, klokken 20:00
Sitat fra: geear på søndag 30. oktober 2022, klokken 19:37
Sitat fra: AyuCon på fredag 28. oktober 2022, klokken 11:31
Har VIN, men ingen 2022/2023 noe sted.
På oversiktsiden rett ette login på tesla.com? Før du klikker inn på bilen...

Du kan se årsmodell i VIN - om det tiende sifferet/tallet er P er det en 2023 mod. N er 2022.

Vi får en 2022 - den ble sendt fra Shanghai 3. oktober, og er da tydeligvis produsert før man skifter år 1. oktober.
Er ikke det som er spørsmålet. Til nå har man ALLTID fått årsmodell foran bilen på oversiktssiden inne på Tesla-kontoen samtidig med at man har fått VIN, så det har vært enkleste måten å se om man har fått VIN. Har ikke vært vits å sjekke source før det er årsmodell på plass. Men nå hevder altså to stk her at de har fått VIN uten å ha årsmodell. Derfor spørsmålet.

Årsmodell forsvant fra oversiktssiden 14. oktober. Årsmodellen som ble vist der ble hentet fra API-et så det forsvant også fra der den dagen.

Siden jeg har innbytte kan jeg ikke se VIN i kildekoden og nå kan jeg heller ikke se årsmodell, men en på servicesenteret bekreftet at jeg hadde fått VIN. Han visste ikke hvorfor årsmodell hadde blitt borte fra visningen.

Alli

Sitat fra: geear på søndag 30. oktober 2022, klokken 20:41
Sitat fra: Alli på søndag 30. oktober 2022, klokken 20:00
Sitat fra: geear på søndag 30. oktober 2022, klokken 19:37
Sitat fra: AyuCon på fredag 28. oktober 2022, klokken 11:31
Har VIN, men ingen 2022/2023 noe sted.
På oversiktsiden rett ette login på tesla.com? Før du klikker inn på bilen...

Du kan se årsmodell i VIN - om det tiende sifferet/tallet er P er det en 2023 mod. N er 2022.

Vi får en 2022 - den ble sendt fra Shanghai 3. oktober, og er da tydeligvis produsert før man skifter år 1. oktober.
Er ikke det som er spørsmålet. Til nå har man ALLTID fått årsmodell foran bilen på oversiktssiden inne på Tesla-kontoen samtidig med at man har fått VIN, så det har vært enkleste måten å se om man har fått VIN. Har ikke vært vits å sjekke source før det er årsmodell på plass. Men nå hevder altså to stk her at de har fått VIN uten å ha årsmodell. Derfor spørsmålet.

Aha, my bad.

Har også VIN men ikke årsmodell på oversiktssiden på Tesla-kontoen, så tydeligvis endringer...

Msalu

Hei, kan auto achieve være en båt med tesla på??
Den kommer fra Zeebrugge og er i Drammen idag tidlig kl 7.00
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR BESTILT: 25 Mai 2022  TYPE: Hvit/Sort 19"
LEVERING: Trondheim-
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

GOS

Dere som har VIN, men ikke årsmodell på kontooversiktssiden, det er ikke tilfeldigvis LRWYGCEK3NC537264 som er VIN nummeret?

Det og andre brukes i forsikringsøyemed. Står det 'insurance' i samme linje i kildekoden som dere finner VIN nummeret?

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

erh

Sitat fra: GOS på mandag 31. oktober 2022, klokken 06:10
Dere som har VIN, men ikke årsmodell på kontooversiktssiden, det er ikke tilfeldigvis LRWYGCEK3NC537xxx som er VIN nummeret?

Det og andre brukes i forsikringsøyemed. Står det 'insurance' i samme linje i kildekoden som dere finner VIN nummeret?

Ja, men du burde skjule de siste sifrene i vin

odky

Jeg fikk VIN fra forsikringsselskapet nå på lørdag, og det er ikke det samme som oppgis ovenfor.... Det står fremdeles ingen ting på tesla app eller teslakontoen. Når jeg søker opp bilen, er den ombord på Höegh Copenhagen som er i Zeebrugge 3.11. Regner med at Tesla oppdaterer med Vin i løpet av kort tid.

Tesla Model Y LR blå (bestilt 4.8.22)
Tesla Model 3 LR blå (2019)
Hyundai Ioniq blå (2016) solgt

Alli


snakkesalig

Sitat fra: Alli på mandag 31. oktober 2022, klokken 09:09
Vår VIN er heller ikke lik som den som nevnes over her.

VIN er unik per bil da, så det er vel ikke så rart  :)
Men den begynner med LRW?

Alli

Sitat fra: snakkesalig på mandag 31. oktober 2022, klokken 09:26
Sitat fra: Alli på mandag 31. oktober 2022, klokken 09:09
Vår VIN er heller ikke lik som den som nevnes over her.

VIN er unik per bil da, så det er vel ikke så rart  :)
Men den begynner med LRW?

Siktet til innlegget fra GOS over;

"Dere som har VIN, men ikke årsmodell på kontooversiktssiden, det er ikke tilfeldigvis LRWYGCEK3NC537264 som er VIN nummeret?

Det og andre brukes i forsikringsøyemed. Står det 'insurance' i samme linje i kildekoden som dere finner VIN nummeret?"


Oppfattet det slik at et VIN-nr brukes gjentatte ganger, for forsikringsøyemed, uten at nummeret da egentlig er reelt.

Vår VIN begynner med LRW. Har ingen grunn til å tvile på at det er reelt, ettersom vi overtok en avbestilling nylig, og Tesla har bekreftet at bilen leveres i begynnelsen av November.

GOS

Sitat fra: erh på mandag 31. oktober 2022, klokken 06:40
Sitat fra: GOS på mandag 31. oktober 2022, klokken 06:10
Dere som har VIN, men ikke årsmodell på kontooversiktssiden, det er ikke tilfeldigvis LRWYGCEK3NC537xxx som er VIN nummeret?

Det og andre brukes i forsikringsøyemed. Står det 'insurance' i samme linje i kildekoden som dere finner VIN nummeret?

Ja, men du burde skjule de siste sifrene i vin

Nei, det burde jeg ikke, det var helt bevisst å vise hele. Dette er ikke mitt eller andres reelle VIN nummer tror jeg. Jeg tror gjerne flere av oss har det samme nummeret da det kun er brukt internt hos Tesla / Enter Forsiking som ett midlertidig nummer om du har valgt 30 dagers gratis forsikring hos Enter.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Elinatan

Sitat fra: GOS på mandag 31. oktober 2022, klokken 09:35
Sitat fra: erh på mandag 31. oktober 2022, klokken 06:40
Sitat fra: GOS på mandag 31. oktober 2022, klokken 06:10
Dere som har VIN, men ikke årsmodell på kontooversiktssiden, det er ikke tilfeldigvis LRWYGCEK3NC537xxx som er VIN nummeret?

Det og andre brukes i forsikringsøyemed. Står det 'insurance' i samme linje i kildekoden som dere finner VIN nummeret?

Ja, men du burde skjule de siste sifrene i vin

Nei, det burde jeg ikke, det var helt bevisst å vise hele. Dette er ikke mitt eller andres reelle VIN nummer tror jeg. Jeg tror gjerne flere av oss har det samme nummeret da det kun er brukt internt hos Tesla / Enter Forsiking som ett midlertidig nummer om du har valgt 30 dagers gratis forsikring hos Enter.


Jeg har LRWYGCEK5NC537xxx, siste 3 siffer er helt annet.
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

odky

#569
Jeg har tegnet 1 måneds gratis forsikring fra Enter, de kontaktet meg på lørdag med VIN som ikke er identisk med det GOS refererer til. Når jeg sjekker opp VIN mot skip på vei, er denne bilen på vei til Zeebrugge med ankomst 3.11 Når jeg søker opp det vin nummeret GOS viser til, er ikke det på samme båten.
Sitat fra: GOS på mandag 31. oktober 2022, klokken 09:35
Sitat fra: erh på mandag 31. oktober 2022, klokken 06:40
Sitat fra: GOS på mandag 31. oktober 2022, klokken 06:10
Dere som har VIN, men ikke årsmodell på kontooversiktssiden, det er ikke tilfeldigvis LRWYGCEK3NC537xxx som er VIN nummeret?

Det og andre brukes i forsikringsøyemed. Står det 'insurance' i samme linje i kildekoden som dere finner VIN nummeret?

Ja, men du burde skjule de siste sifrene i vin

Nei, det burde jeg ikke, det var helt bevisst å vise hele. Dette er ikke mitt eller andres reelle VIN nummer tror jeg. Jeg tror gjerne flere av oss har det samme nummeret da det kun er brukt internt hos Tesla / Enter Forsiking som ett midlertidig nummer om du har valgt 30 dagers gratis forsikring hos Enter.
Tesla Model Y LR blå (bestilt 4.8.22)
Tesla Model 3 LR blå (2019)
Hyundai Ioniq blå (2016) solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA