Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

geear

Så du har en hvit en allerede, og en sort en som du egentlig vil ha, i bestilling, men det du egentlig egentlig vil ha, er en ID4 GTX? Er det også en annen bil du egentlig egentlig egentlig vil ha?  :P

erikaak

Sitat fra: geear på torsdag 27. oktober 2022, klokken 13:02
Så du har en hvit en allerede, og en sort en som du egentlig vil ha, i bestilling, men det du egentlig egentlig vil ha, er en ID4 GTX? Er det også en annen bil du egentlig egentlig egentlig vil ha?  :P

*Liker* :+1:
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

casall

hehe =) Nei, jeg har vel kanskje prøvd å bare overse støyen, men er blitt mer usikker nå.. Så er i tvil om jeg tar ut den sorte.

casall

Bestilte den sorte med 20" først, bare fikk 19" levert tidligere og valgte da ta den ut med håp om at den sorte kom før nyttår, for så å selge den hvite. Dåg har jeg testet begge, og Hankook dekkene på 19" er mer støy enn 20" orginale etter min mening.

Alli

Woho, fikk VIN på blå/svart 19" - den befinner seg på Høegh Copenhagen. Da blir det bil før nyttår  8)

Har EDD 11-26 november, om noen uten VIN vil sammenligne.

turfsurf

Sitat fra: B1 på torsdag 27. oktober 2022, klokken 16:17
Sitat fra: casall på torsdag 27. oktober 2022, klokken 15:16
Bestilte den sorte med 20" først, bare fikk 19" levert tidligere og valgte da ta den ut med håp om at den sorte kom før nyttår, for så å selge den hvite. Dåg har jeg testet begge, og Hankook dekkene på 19" er mer støy enn 20" orginale etter min mening.

Da har du to forskjellige dekk/merker på felgene dine. Samme type dekk på 19 og 20, så vil 19 bråke mindre.
Hankook dekkene på 19» støyer ganske mye. T.o.m 21» Pirelli støyer mindre.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mirrormatch

Så nå skal ikke HOEGH COPENHAGEN til Livorno lenger, men til Spania?? Endret kurs nå plutselig.
Jaja, kortere vei til Belgia :-)

Alli

Sitat fra: mirrormatch på torsdag 27. oktober 2022, klokken 20:33
Så nå skal ikke HOEGH COPENHAGEN til Livorno lenger, men til Spania?? Endret kurs nå plutselig.
Jaja, kortere vei til Belgia :-)

Passer oss helt fint  8)

Electroelectro

Sitat fra: Alli på torsdag 27. oktober 2022, klokken 15:54
Woho, fikk VIN på blå/svart 19" - den befinner seg på Høegh Copenhagen. Da blir det bil før nyttår  8)

Når bestilte du bil?

Lucifer-

Et lite skudd i baugen for oss som har bestilt grå bil. Snakket med delivery i Drammen i dag, og hun var ganske sikker på at det ikke kom til å bli levert noen grå biler i 2022 pga. den nye fargen som er lansert..

Estimatet på Feb - Apr var derfor realistisk.. Hun kunne glede meg med at jeg fikk den nye fargen uten ekstra kostnad :) Da jeg påpekte at jeg i tillegg til eksklusiv, ny farge også fikk nærmere 50k i mva + vektavgift på toppen ble det helt stille i andre enden..

Alli

Sitat fra: Electroelectro på torsdag 27. oktober 2022, klokken 21:59
Sitat fra: Alli på torsdag 27. oktober 2022, klokken 15:54

Når bestilte du bil?

5 dager siden - en avbestilling lagt ut på Teslas sider  8)

Har egentlig en hvit/svart 20 i bestilling fra august, men synes ikke det ser lovende ut med levering av den før nyttår, så da tenkte vi det var greit å sikre seg en bil just in case...

snakkesalig

Sitat fra: Lucifer- på torsdag 27. oktober 2022, klokken 22:09
Et lite skudd i baugen for oss som har bestilt grå bil. Snakket med delivery i Drammen i dag, og hun var ganske sikker på at det ikke kom til å bli levert noen grå biler i 2022 pga. den nye fargen som er lansert..

Jeg velger å ta den infoen med en stor klype salt.
For det første er det ting som tyder på at Berlin allerede har startet produksjon av P med ny grå, så da er vel LR hakk i hæl.
For det andre produseres biler med gammel grå fortsatt i Kina, ser ingen grunn til at de skal stoppe forsendelsen av disse til Norge/Europa bare fordi det "snart" kommer ny gråfarge?

Jeg er stadig optimist (kanskje med hue under armen og armen i bind, time vil shåvv).

Otkristo

Sitat fra: snakkesalig på fredag 28. oktober 2022, klokken 08:33
Sitat fra: Lucifer- på torsdag 27. oktober 2022, klokken 22:09
Jepp. Fabrikken i Kina skal fortsette med den gamle gråfargen.
Jeg velger å ta den infoen med en stor klype salt.
For det første er det ting som tyder på at Berlin allerede har startet produksjon av P med ny grå, så da er vel LR hakk i hæl.
For det andre produseres biler med gammel grå fortsatt i Kina, ser ingen grunn til at de skal stoppe forsendelsen av disse til Norge/Europa bare fordi det "snart" kommer ny gråfarge?

Jeg er stadig optimist (kanskje med hue under armen og armen i bind, time vil shåvv).

ToWalkOrDrive

Det er en kjent sak at en del som jobber i Tesla ikke har tilgang på mye informasjon, men likevel uttaler seg som om de har det. Av og til så endres også planer veldig, sånn at det som var sant for 2 dager siden ikke lenger er sant. F.eks. at noen i Tesla-ledelsen plutselig finner ut at det blir mva fra nyttår, og at de f.eks. tar alle grå Model Y som skulle gått til Nederland og sender dem til Norge, på lik linje med at de tok biler ment for det norske markedet og sendte dem til Nederland før avgiftene økte der. Samtidig kan det jo være sant at grå biler først kommer på nyåret...hvis en ikke har hørt noe mer om en måned kan en jo ringe, så kan en kanskje endre farge til en farge de plutselig har mye av...i år...
Tesla Model Y                         2021-

Krissulf

Er det noen som har opplevd at VIN i kildekode dukker opp før "2022/2023 Tesla model y" i tittelen? Eller kom de samtidig?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA