Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Alli

Det har tydeligvis kommet hvite og svarte Y'er til Drammen Havn i dag, formodentlig fra Berlin, så om de begynner å sende biler jevnt og trutt derfra vil det jo hjelpe på...

Krissulf

Spennende. Noe kjennskap til om felger var svarte eller grå?
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Alli


Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

snakkesalig

Husk at P (som også kommer fra Berlin) også har sorte felger da, så med mindre du greier å se forskjell på 20" og 21" så gir ikke det så mange svar (antar du er på utkikk etter LR med 20").

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ViktorS

Sitat fra: Alli på mandag 24. oktober 2022, klokken 12:59
Det har tydeligvis kommet hvite og svarte Y'er til Drammen Havn i dag, formodentlig fra Berlin, så om de begynner å sende biler jevnt og trutt derfra vil det jo hjelpe på...
Kommer det enda bare 19" fra tyskland?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Alli

Sitat fra: ViktorS på mandag 24. oktober 2022, klokken 13:34
Sitat fra: Alli på mandag 24. oktober 2022, klokken 12:59
Det har tydeligvis kommet hvite og svarte Y'er til Drammen Havn i dag, formodentlig fra Berlin, så om de begynner å sende biler jevnt og trutt derfra vil det jo hjelpe på...
Kommer det enda bare 19" fra tyskland?

Vet ikke - håper det kommer 20" også - vi venter på en hvit/svart 20", så om det skal være håp før nyttår må det nesten komme noen fra Berlin i tillegg til Shanghai...

Det er vel et penere estimat om man legger inn ny bestilling på 20" i dag, enn på 19", så det kan kanskje indikere at det produseres 20" i Berlin?

ViktorS

Da jeg bestilte min hvit/svart/20" i april, var estimert levering i mai, mens alle andre varianter var tidligst juli. Nå har det flere/mange(?) av de som bestilte de andre variantene, etter meg, som har fått bil allerede... Så jeg vetta farsken hva man kan tro på.

En ting er sikkert, hadde jeg vist at det ble risiko for å måtte vente til jul 22 evnt 2023 da jeg bestilte i april, hadde valget vært helt annerledes. Da kunne andre garantere meg bil mye tidligere, blant annet Polestar, som har meget gode biler!:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Otkristo

Sitat fra: ViktorS på mandag 24. oktober 2022, klokken 14:01
Da jeg bestilte min hvit/svart/20" i april, var estimert levering i mai, mens alle andre varianter var tidligst juli. Nå har det flere/mange(?) av de som bestilte de andre variantene, etter meg, som har fått bil allerede... Så jeg vetta farsken hva man kan tro på.

En ting er sikkert, hadde jeg vist at det ble risiko for å måtte vente til jul 22 evnt 2023 da jeg bestilte i april, hadde valget vært helt annerledes. Da kunne andre garantere meg bil mye tidligere, blant annet Polestar, som har meget gode biler!:)
Veldig kjipt. Håper det ordner seg.
Ser dessverre ut for at Polestar har sine utfordringer også

Moas

Sitat fra: ViktorS på mandag 24. oktober 2022, klokken 14:01
En ting er sikkert, hadde jeg vist at det ble risiko for å måtte vente til jul 22 evnt 2023 da jeg bestilte i april, hadde valget vært helt annerledes. Da kunne andre garantere meg bil mye tidligere, blant annet Polestar, som har meget gode biler!:)
Jeg kjøpte en annen tesla modell på den tiden og fikk ny bil etter noen dager. Senere, samme år, har leveringstiden vært opp i 12 mnd.+
Som noen andre nevner, så har liknende skjedd hos konkurrentene.
Så svaret er at mange av oss opplever bilkjøpsprosessen for å være et bingospill, hvor noen vinner og andre taper.

Selv har jeg opplevd 2 års leveringstid på populære bilmodeller, i "gamle dager" , da det verken var post-pandemier eller euro-kriger.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Electroelectro

Jeg snakket med Tesla i Stavanger i dag.
De mente Tesla hadde faktisk fokus på de nye avgiftene som kommer og at de skulle prioritere Norge pga det.
Det skulle leveres noe hinsides med biler siste kvartal.
Jeg tar det med ei klype salt sa jeg siden folk her inne har ventet siden mars og ventekøen virker ufattelig lang.
Pluss jeg har ventet 8 måneder forrige gang sånn at jeg plutselig skulle få bil er bare tull.
2023 endringer på Model Y så han ikke komme før neste sommer for dem som gjerne skal noen oppgraderinger .

Odinpodin


antoen



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA