Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Tassan15

Sitat fra: ViktorS på mandag 14. november 2022, klokken 09:05
Ganske mange biler der jo :)

Noen som vet om det er kommet biler til Norge, som ikke har blitt allokert til kunder ennå? Eller er alt som kommer fra både Tyskland og Kina ferdig allokert når de ankommer kongeriket?

Det ble levert en last med Teslaer i Bodø med Weser Highway i natt.  Den er på vei til Tromsø nå, er på utsia av Lofoten nå. Mange svarte og noen få hvite som sto på kaia i Bodø i morges
TMY LR - 03/2023

Alli

Sitat fra: Thalgar på mandag 14. november 2022, klokken 11:46
Sitat fra: turfsurf på mandag 14. november 2022, klokken 11:02
Sitat fra: Haggish på mandag 14. november 2022, klokken 10:31
Så lenge de selger mer en de kan produsere virker det rart om noen kommer uten kjøper😉🙏
Så lenge de produserer etter forecast, ikke BTO, så vil det med stor sannsynlighet komme biler som ikke er tildelt kjøper. Disse går rett til inventory.

Eg vil tru det fungerer slik:

1. Tesla produserer variantar i kvanta som statistisk sett passar til bestillingane.
2. Bilar blir sendt til utleveringsstad i tråd med bestillingar der.
3. Ved ankomst får bestillar melding om at bilen er komen, og val mellom å ta i mot eller ikkje.
4. Dersom det finst ein bestillar med heilt lik spec går avbestilte bilar til dei. Gjer det ikkje det, går det til inventory, fordi Tesla ikkje vil senda bilen andre stader i landet. Difor er det langt større sjans for å få tak i ein inventory-bil på ein mindre utleveringsstad med litt "sær" spec, som raud og blå lakk og kvitt interiør, enn standardvariantar (spesielt kvit med 19" og svart interiør), som det er langt fleire som har bestilt på ein gitt plass.

Signerer - dette er slik jeg også oppfatter prosessen.

ViktorS

Min EDD ble nå endret fra 22/11 - 8/12 til 6/12 til 22/22.

Ingen VIN enda :/
Fra sourcecode:
"vin":null,"insuredVIN":null,"vinHasChanged":false
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

ndrsone

Sitat fra: ViktorS på mandag 14. november 2022, klokken 13:56

Fra sourcecode:

Samme her, bare 9-25 desember... Nå har jeg faktisk mine tvil på om jeg får bil i år.

Lucifer-

Vi med grå bil har fortsatt blank EDD, så dere får trøste dere med det.

ViktorS

Sitat fra: Lucifer- på mandag 14. november 2022, klokken 14:09
Vi med grå bil har fortsatt blank EDD, så dere får trøste dere med det.

Vet ikke om det er noen trøst, begynner å bli en stund siden jeg bestilte min hvit/sort/20" som skulle ha så kort leveringstid. Håper du får bil snart da! :)

ViktorS

Sitat fra: ndrsone på mandag 14. november 2022, klokken 14:08

Fra sourcecode:

Samme her, bare 9-25 desember... Nå har jeg faktisk mine tvil på om jeg får bil i år.

Hvis vi skal få bil i år, burde vel det ramle inn en VIN temmelig straks tenker jeg. Går vel noen uker fra VIN er gitt til utlevering.

Haggish

Sitat fra: ViktorS på mandag 14. november 2022, klokken 14:13

Fra sourcecode:

Hvis vi skal få bil i år, burde vel det ramle inn en VIN temmelig straks tenker jeg. Går vel noen uker fra VIN er gitt til utlevering.

Husk det er forskjell på funnet Vin i kildekode og at du er tildelt Vin (bil) fra Tesla, Den du finner i kildekoden er ikke offisiell og dermed er det ikke garantert at det er den du får. Dette har jeg akkurat snakket med Tesla om og de bekrefter dette.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

ViktorS

Sitat fra: Haggish på mandag 14. november 2022, klokken 14:22

Fra sourcecode:

Husk det er forskjell på funnet Vin i kildekode og at du er tildelt Vin (bil) fra Tesla, Den du finner i kildekoden er ikke offisiell og dermed er det ikke garantert at det er den du får. Dette har jeg akkurat snakket med Tesla om og de bekrefter dette.😉🙏
Jepp, som sagt, VIN-kode burde være plass temmelig straks hvis man skal få bil i år.

Necroschristos

Sitat fra: Haggish på mandag 14. november 2022, klokken 14:22

Fra sourcecode:

Var inom tesla i drammen idag och spurte om dette. Jag har VIN i kildekoden og han kunde bekrefte at det var den VIN som de matchade mig med, bilen sto på båten Auto Energy, den har blivit tillverkad i Tyskland forige uke, kørt fra berlin til bremenhaven på lastbil, der de lastar på de tyska bilarna. Det vil si at de tar kinabilar fra zeebrugge, kør fra zeebrugge halvfulla, lastar resten av de tysktillverkade LR og P sen vidare til slutdestination.

Men som du sier, det verkar som en del får falska VIN men i mitt fall så var det samme VIN i kildekoden som match, det som sker på hemsida og app når du får VIN der, de sker først når bilen står i land i Norge.

Haggish

Sitat fra: Necroschristos på mandag 14. november 2022, klokken 14:37

Var inom tesla i drammen idag och spurte om dette. Jag har VIN i kildekoden og han kunde bekrefte at det var den VIN som de matchade mig med, bilen sto på båten Auto Energy, den har blivit tillverkad i Tyskland forige uke, kørt fra berlin til bremenhaven på lastbil, der de lastar på de tyska bilarna. Det vil si at de tar kinabilar fra zeebrugge, kør fra zeebrugge halvfulla, lastar resten av de tysktillverkade LR og P sen vidare til slutdestination.

Men som du sier, det verkar som en del får falska VIN men i mitt fall så var det samme VIN i kildekoden som match, det som sker på hemsida og app når du får VIN der, de sker først når bilen står i land i Norge.

Ok, hva starter de siste nr i din Vin? Fikk Vin i kildekode på fredag og mitt slutter på 045xxx 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Mags89

Har nå funnet samme VIN for 3. Gang i kildekoden. Virker ikke som et realistisk vin heller. Veldig merkelig. LRWYGCEK1NC263xxx

Første gang i sept/oktober. Kan ikke spores på Høegh cargo noen av gangene. Og forsvunnet relativt fort. Men nå kom det tilbake igjen etter bare en ukes tid omtrent.

erh

Flere av oss fikk tysk vin på lørdag med edd om ca.2-4 uker, så det er et lite håp for de av dere med konfigurasjon som lages der

mirrormatch

Nå drar ISAR HIGHWAY fra Zeebrugge, destinasjon Kristiansand og deretter Risavika i Stavanger. (Ser ikke flere anløp foreløpig) Drar fra samme sted (kai) som HOEGH COPENHAGEN la til når den losset. Kan det være neste båt opp vestkysten med Teslaer, kanskje helt til Tromsø?

ViktorS

Sitat fra: mirrormatch på mandag 14. november 2022, klokken 16:50
Nå drar ISAR HIGHWAY fra Zeebrugge, destinasjon Kristiansand og deretter Risavika i Stavanger. (Ser ikke flere anløp foreløpig) Drar fra samme sted (kai) som HOEGH COPENHAGEN la til når den losset. Kan det være neste båt opp vestkysten med Teslaer, kanskje helt til Tromsø?
Det jeg lurer på, er jo disse bilene allerede er allokert til kunder. Altså meg, og deg(?) Som ikke har fått vin enda, kan vi i det hele tatt håpe at det er bil til oss på den båten?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA