Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tir 20. sep 2022, kl. 10:29

« forrige - neste »

ViktorS

Er det noen måte å få bekreftet at bilen er på den båten?
Virker som siste mulighet før nyttår.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

mirrormatch

Sitat fra: ViktorS på søn 04. des 2022, kl. 16:24
Er det noen måte å få bekreftet at bilen er på den båten?
Virker som siste mulighet før nyttår.

Kan ikke få bekreftet det så lenge Tesla ikke vil si hvilken båt de bruker.
Dette er nest siste båt til Tromsø sånn jeg har forstått det. De jeg snakket med i havna når min båt/bil kom sa de ventet minst to båter til med Teslaer. Dette er den første av de to. Det er tydeligvis KESS som frakter for Tesla nordover i alle fall, så det er bare å lete :) Sjekk også ankomster i Ålesund havn, der står det først om det kommer båter fra Belgia eller Tyskland. Nesten alle heter "ettellerannet" HIGHWAY.

Krissulf

off topic, men hvordan er egentlig status for tesla når det gjelder lakk? De har tidligere vært kjent for elendig lakkvalitet der riper kommer av ingenting..
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Lucifer-

Hadde min svarte YP inne til lakkforsegling forrige uke, og de sa at lakken virket å være av god kvalitet. De hadde tidligere nektet å behandle Teslaer pga. manglende lakk. Så de har nok tatt noen steg der også.

Krissulf

Krissulf

En ny uke er i gang, og jeg tror det er mange som meg som venter på flere livstegn enn vin, angående bilen sin. Vi kryper stadig nærmere nyttår. Selv har jeg ikke fått telefon fra Enter forsikring, tesla eller fått treff i Vin tracking. Vin tildelt 21.11. UECC sine nettsider er utilgjengelige av en grunn jeg ikke kjenner.

marsetbor

Jeg tror dessverre ikke det er så mye annet å gjøre enn å lene seg tilbake og håpe på det beste. De av oss som har fått VIN kan nok være rimelig sikre på levering og momsfri før nyttår. Spesielt med tanke på denne nyheten om at det er registreringsdatoen som er avgjørende: https://www.bilnytt.no/subscriber/showArticle.aspx?articleID=11191

Tolkningsuttalelsen fra Skattedirektoratet finner dere her: https://www.skatteetaten.no/rettskilder/type/uttalelser/prinsipputtalelser/innforing-av-merverdiavgift-pa-elbiler-fra-1.-januar-2023---narmere-om-tidspunkt-for-levering/
Tesla Model Y 2023

Kim-

Sitat fra: Krissulf på man 05. des 2022, kl. 11:26
En ny uke er i gang, og jeg tror det er mange som meg som venter på flere livstegn enn vin, angående bilen sin. Vi kryper stadig nærmere nyttår. Selv har jeg ikke fått telefon fra Enter forsikring, tesla eller fått treff i Vin tracking. Vin tildelt 21.11. UECC sine nettsider er utilgjengelige av en grunn jeg ikke kjenner.

Jeg måtte selv ringe enter og be de fikse forsikring
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

marsetbor

Ringte du Enter når du hadde VIN i kildekode? Har vurdert å gjøre det selv.
Tesla Model Y 2023

Kim-

Det var en bil som plutselig ble avbestilt av en annen, fikk da beskjed av Tesla om hvis jeg ønsker gratis mnd forsikring måtte jeg ringe selv. Hørte foresten ingenting fra enter da jeg krysset av på 1 mnd gratis forsikring når jeg kjøpte model 3 for 2 år siden.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

doo-kie

Sitat fra: Kim- på man 05. des 2022, kl. 14:11
Det var en bil som plutselig ble avbestilt av en annen, fikk da beskjed av Tesla om hvis jeg ønsker gratis mnd forsikring måtte jeg ringe selv. Hørte foresten ingenting fra enter da jeg krysset av på 1 mnd gratis forsikring når jeg kjøpte model 3 for 2 år siden.

Jeg måtte også ringe Enter selv. Fikk SMS fra Tesla at bilen min skulle registreres men manglet forsikring.
2023 MY LR

Krissulf

Jeg finner registreringsdata om bilen min når jeg skriver inn vin i statens vegvesen. men står samtidig at den ikke er registrert. Er ikke det et fremskritt? Mener jeg søkte tidligere uten noe slags funn av data.

doo-kie

Sitat fra: Krissulf på man 05. des 2022, kl. 14:22
Jeg finner registreringsdata om bilen min når jeg skriver inn vin i statens vegvesen. men står samtidig at den ikke er registrert. Er ikke det et fremskritt? Mener jeg søkte tidligere uten noe slags funn av data.
Da er nok bilen på vei til Norge. Var det samme med min. Når jeg fikk utlveringsdato var også bilen å finne hos vegvesenet. Min ble resgistrert på meg 30nov.
2023 MY LR

GOS

Sitat fra: doo-kie på man 05. des 2022, kl. 14:25
Da er nok bilen på vei til Norge. Var det samme med min. Når jeg fikk utlveringsdato var også bilen å finne hos vegvesenet. Min ble resgistrert på meg 30nov.

Korreksjon vil jeg si: Når en finner bilen på Vegvesenet da ER bilen i Norge..og som regelmså er det dag(er) om å gjøre før en får SMS fra Vegvesenet om å godkjenne eierskap....og etter en dag eller 2 (3) typisk så er den registrert med skilt nummer på deg som eier
Audi A6 e-tron Sportback Quattro Dynamic Pro bestilt november 2024, levert mai 2025
Model Y bestilt august 2022, tatt ut juli 2022
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
Tesla Model S85 blå, levert juni -14, 2019

HOFFERN342

Sitat fra: GOS på man 05. des 2022, kl. 14:42
Sitat fra: doo-kie på man 05. des 2022, kl. 14:25

Korreksjon vil jeg si: Når en finner bilen på Vegvesenet da ER bilen i Norge..og som regelmså er det dag(er) om å gjøre før en får SMS fra Vegvesenet om å godkjenne eierskap....og etter en dag eller 2 (3) typisk så er den registrert med skilt nummer på deg som eier
Sikker? Jeg har funnet min i bortimot en uke nå, men utlevering er ikke før 15.

Betyr det at den da kanskje står i nesten 3 uker i Norge før den registreres?

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA