Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Gaaasen

Sitat fra: oma på torsdag 01. desember 2022, klokken 13:47
Venter på bil i Bergen. s/s LR. Har tidspunkt 28. november - 13. desember. Har fått VIN: XP7YGCEK4PB045ooo Er det slik at disse alltid kommer sjøveien fra Zeebrugge? I så fall er det iflg Begen Havn en båt på vei den 7.12, men denne er ikke på vei til Zeebrugge p.t..... Er det håp om å få bil til jul?
Thames Highway kommer til Bergen 8Desember http://www.kess.kline.de/data/files/105/HHSchedule.pdf

oma

#1426
Sitat fra: Gaaasen på torsdag 01. desember 2022, klokken 20:10
Sitat fra: oma på torsdag 01. desember 2022, klokken 13:47
Venter på bil i Bergen. s/s LR. Har tidspunkt 28. november - 13. desember. Har fått VIN: XP7YGCEK4PB045ooo Er det slik at disse alltid kommer sjøveien fra Zeebrugge? I så fall er det iflg Begen Havn en båt på vei den 7.12, men denne er ikke på vei til Zeebrugge p.t..... Er det håp om å få bil til jul?
Thames Highway kommer til Bergen 8Desember http://www.kess.kline.de/data/files/105/HHSchedule.pdf
:+1: Se der ja! Takk skal du ha - da er det jo håp...kan bli tidenes julepresang dette....:-)

Krissulf

Finnes det live webcamera i Zeebrugge havn som i drammen? Skuffende stille uke uten treff i Vin tracker. En ville da tro når en fikk VIN 21.11.22, at de må begynne sende avgårde bilen snart? (Om de produserer ca 2000 biler i uka, krever det jo litt lagerplass).
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ViktorS

Sitat fra: Krissulf på fredag 02. desember 2022, klokken 14:15
Finnes det live webcamera i Zeebrugge havn som i drammen? Skuffende stille uke uten treff i Vin tracker. En ville da tro når en fikk VIN 21.11.22, at de må begynne sende avgårde bilen snart? (Om de produserer ca 2000 biler i uka, krever det jo litt lagerplass).

tenker det samme. Fikk VIN noe senere enn deg. Og venter i spenning på at bilen skal bli sendt fra Tyskland. men ikke fått treff hos de to transportørene som ble nevnt tidligere i tråden her. hoegh og... UECC eller hva det het =)
Siden VIN er kommet, burde jo bilen være godt utafor fabrikkveggene:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

snakkesalig

Det går vel ingen båter mellom Zeebrugge/Bremerhaven og Norge der du kan tracke VIN etter at UECC-trackeren sluttet å fungere.

ViktorS

Sitat fra: snakkesalig på fredag 02. desember 2022, klokken 14:48
Det går vel ingen båter mellom Zeebrugge/Bremerhaven og Norge der du kan tracke VIN etter at UECC-trackeren sluttet å fungere.
Aaah, takk for info:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

erh

Sitat fra: marsetbor på torsdag 01. desember 2022, klokken 14:32
Vet ikke helt om noen har svar på dette med hvor lang tid bilen bruker fra Tyskland.

Ser at "erh" i skjemaet som fant VIN i kildekoden 12.11 fikk ut bil 30.11, og det er jo bare 2,5 uker.

"MBDahl" fant også VIN 12.11, men har levering 9. desember. Dette er nesten én måned.

Håper bare at vi som bor nord for polarsirkelen ikke blir skadelidende av at det er lengre avstand hit. Er det egentlig registreringsdatoen hos Statens vegvesen eller datoen vi henter ut bil som er avgjørende? Hvis det er sistnevnte håper jeg Tesla tilbyr oss nordlendinger å hente ut bil f.eks. i Drammen i romjula hvis det står om det.

Jepp, kun 2,5 uker fra vin til hjemlevering i Oslo for meg. Den ble også levert på R5 EV dekk.

oma

Sitat fra: Gaaasen på torsdag 01. desember 2022, klokken 20:10
Sitat fra: oma på torsdag 01. desember 2022, klokken 13:47
Venter på bil i Bergen. s/s LR. Har tidspunkt 28. november - 13. desember. Har fått VIN: XP7YGCEK4PB045ooo Er det slik at disse alltid kommer sjøveien fra Zeebrugge? I så fall er det iflg Begen Havn en båt på vei den 7.12, men denne er ikke på vei til Zeebrugge p.t..... Er det håp om å få bil til jul?
Thames Highway kommer til Bergen 8Desember http://www.kess.kline.de/data/files/105/HHSchedule.pdf

Fikk SMS i dag. Levering 10.12. Så da blir det bil til jul. Skal nok med båten fra Zeebrugge som er i Bergen den 8.12 👍😀

marsetbor

Da var det endelig min tur å finne VIN i kildekode. Blir tysk bil på oss. Fant den etter at estimert leveringsdato ble flyttet til 15.-30. desember. Har troa på at de skal rekke å få bilen nordover i løpet av måneden!
Tesla Model Y 2023

ViktorS

Sitat fra: marsetbor på fredag 02. desember 2022, klokken 20:57
Da var det endelig min tur å finne VIN i kildekode. Blir tysk bil på oss. Fant den etter at estimert leveringsdato ble flyttet til 15.-30. desember. Har troa på at de skal rekke å få bilen nordover i løpet av måneden!
Akkurat det samme som skjedde med meg. Samme bil, bestilt 10/4, utlevering i Tromsø 15-31 des. Så da satser vi på at de kommer sigende på en båt snart, håper før jul =)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

kpj

I dag fikk jeg melding fra Vegvesenet om å godkjenne registrering, nå nærmer det seg med stormskritt 🤩

ViktorS

Sitat fra: kpj på lørdag 03. desember 2022, klokken 19:33
I dag fikk jeg melding fra Vegvesenet om å godkjenne registrering, nå nærmer det seg med stormskritt 🤩
Spennende. Ser du har bestilt samme bil som meg, 11 dager etter meg, utlevering i drammen i stedet for Tromsø. Ser at VIN-nr ditt er lavere serie enn min. BLir gøy å se neste dagene om det kommer noe slikt hos meg også =)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Gaaasen

#1437
Sitat fra: ViktorS på lørdag 03. desember 2022, klokken 19:50
Sitat fra: kpj på lørdag 03. desember 2022, klokken 19:33
I dag fikk jeg melding fra Vegvesenet om å godkjenne registrering, nå nærmer det seg med stormskritt 🤩
Spennende. Ser du har bestilt samme bil som meg, 11 dager etter meg, utlevering i drammen i stedet for Tromsø. Ser at VIN-nr ditt er lavere serie enn min. BLir gøy å se neste dagene om det kommer noe slikt hos meg også =)
Main Highway kommer til Trondheim 12 Desember, og jeg regner med at den fortsetter til Bodø og Tromsø.

ViktorS

Sitat fra: Gaaasen på søndag 04. desember 2022, klokken 14:36
Sitat fra: ViktorS på lørdag 03. desember 2022, klokken 19:50
Sitat fra: kpj på lørdag 03. desember 2022, klokken 19:33
I dag fikk jeg melding fra Vegvesenet om å godkjenne registrering, nå nærmer det seg med stormskritt 🤩
Spennende. Ser du har bestilt samme bil som meg, 11 dager etter meg, utlevering i drammen i stedet for Tromsø. Ser at VIN-nr ditt er lavere serie enn min. BLir gøy å se neste dagene om det kommer noe slikt hos meg også =)

Glemt å skrive noe her?:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Gaaasen

Sitat fra: ViktorS på søndag 04. desember 2022, klokken 14:40
Sitat fra: Gaaasen på søndag 04. desember 2022, klokken 14:36
Sitat fra: ViktorS på lørdag 03. desember 2022, klokken 19:50
Sitat fra: kpj på lørdag 03. desember 2022, klokken 19:33
I dag fikk jeg melding fra Vegvesenet om å godkjenne registrering, nå nærmer det seg med stormskritt 🤩
Spennende. Ser du har bestilt samme bil som meg, 11 dager etter meg, utlevering i drammen i stedet for Tromsø. Ser at VIN-nr ditt er lavere serie enn min. BLir gøy å se neste dagene om det kommer noe slikt hos meg også =)

Glemt å skrive noe her?:)
Har redigert nå :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA