Tesla kan ikke ta saken direkte mot forsikringsselskapet?

Startet av filtvet, fre 16. sep 2022, kl. 17:01

« forrige - neste »

filtvet

Fikk melding ved glass-skade at Tesla er vanskelig å ha med å gjøre. Skulle kanskje tro at forsikringsselskapet var vanskelige men her er det tesla som ikke vil ta oppgjør direkte. Så du må betale alt selv og så evt få penger fra forsikringen.

Enda en spiker i kista for neste tesla-eierskap for meg.... hvorfor gjør de all service vanskeligst mulig?

førategangtesla

Sitat fra: filtvet på fre 16. sep 2022, kl. 17:01
Fikk melding ved glass-skade at Tesla er vanskelig å ha med å gjøre. Skulle kanskje tro at forsikringsselskapet var vanskelige men her er det tesla som ikke vil ta oppgjør direkte. Så du må betale alt selv og så evt få penger fra forsikringen.

Enda en spiker i kista for neste tesla-eierskap for meg.... hvorfor gjør de all service vanskeligst mulig?

Har du bilen din inne hos tesla for glassbytte på forsikring? Så vil ikke forsikringsselskapet betale?

RonnyØ

Kjenner jeg fryder meg over at noen tyner forsikringsselskapene dog..

hELgenen

Sitat fra: RonnyØ på fre 16. sep 2022, kl. 18:37

Kjenner jeg fryder meg over at noen tyner forsikringsselskapene dog..

Jo mer arbeid som forsikringsselskapet får og jo dyrere det blir jo dyrere blir det for oss alle sammen.

Her er det jo Tesla som ikke vil kommunisere med forsikringsselskapet og overlater arbeidet til kunden.

Så hva er det egentlig å fryde seg over?

filtvet

Hva om du må reparere for 80.000,- skal du forskuddsbetale dette også? Har aldri hørt om noe lignende for andre bilmerker.

Lurer litt på Kia neste gang. VW er vel heller ikke mye bedre på service. Om 3 år får vi se...

tornaldo

Sitat fra: filtvet på fre 16. sep 2022, kl. 19:30
Hva om du må reparere for 80.000,- skal du forskuddsbetale dette også? Har aldri hørt om noe lignende for andre bilmerker.

Lurer litt på Kia neste gang. VW er vel heller ikke mye bedre på service. Om 3 år får vi se...

Jeg har byttet to frontruter på to ulike Tesla i år. Riis bilglass og Hurtigruta carglass. Begge gangene betalte jeg egenandelen på forsikringen hos verksted.

Hvor oppstår problemene for deg?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

hELgenen

Jeg har hatt de fleste ordinære merker der ute og aldri opplevd å måtte legge ut selv på merkeveksted for forsikringssaker.

Jeg synes Kia var dyre. VW midt på treet.

førategangtesla

Kan du forklare litt nærmere hva som er problemet? Har du byttet glass hos tesla og så vil ikke tesla ta betalt direkte fra ditt forsikringsselskap? Så de mener at du må betale og deretter få tilbakebetalt fra din forsikring? Hva ble avtalt før jobben ble utført?

Jeg har bare byttet frontrute en gang (ikke tesla) jeg ringte mitt forsikringsselskap og fortalte at jeg fikk en steinsprut med sprekk i synsfeltet, fikk beskjed om hvor jeg kunne bytte rute og at verksted skulle ordne resten. Så jeg dro jeg til verksted som byttet glass og de ordnet alt med forsikringsselskapet, betalte bare egenandel og så var det gjort.

hELgenen

Sitat fra: førategangtesla på fre 16. sep 2022, kl. 20:31
Kan du forklare litt nærmere hva som er problemet? Har du byttet glass hos tesla og så vil ikke tesla ta betalt direkte fra ditt forsikringsselskap? Så de mener at du må betale og deretter få tilbakebetalt fra din forsikring? Hva ble avtalt før jobben ble utført?

Er det ikke det som har skjedd da - slik har jeg i alle fall lest saken fra første innlegg.
Mange kunder ønsker jo å forholde seg til merkeverksted for å sikre at alt går rett for seg - spesielt innenfor garanti tid. Blir liksom enklere skulle det dukke opp en sak som er en garantisak om en alltid gjør slik.

magnetic

tesla er vel tjukk i peng og burde kunne legge ut inntil de får pengene fra forsikring selskapet.

førategangtesla

Sitat fra: hELgenen på fre 16. sep 2022, kl. 21:11
Sitat fra: førategangtesla på fre 16. sep 2022, kl. 20:31

Er det ikke det som har skjedd da - slik har jeg i alle fall lest saken fra første innlegg.
Mange kunder ønsker jo å forholde seg til merkeverksted for å sikre at alt går rett for seg - spesielt innenfor garanti tid. Blir liksom enklere skulle det dukke opp en sak som er en garantisak om en alltid gjør slik.

Jeg kan selvfølgelig forstå at det er behagelig å bruke merkeverksted, spesielt under garantiperioden. Så lenge jobben blir gjort og det blir tatt på forsikring så er jo det bra, men hvis det er slik at kunden blir mellommann så er det selvfølgelig ikke optimalt. Jeg fikk litt inntrykk av at det er usikkert om trådstarter ville få igjen pengene han har lagt/skal legge ut? Da han skriver at han må/måtte legge ut pengene selv og eventuelt få pengene igjen fra forsikringsselskapet, så jeg er litt nysgjerrig på hva som er/ble avtalt mellom trådstarter og tesla/forsikringsselskapet? Har du fått/vil du få pengene igjen? Hva sier ditt forsikringsselskap?

tornaldo

Den vanlige fremgangsmåten når man får en skade som skal tas gjennom forsikringen, er å kontakte forsikringsselskapet, og avtale videre utbedring gjennom dem. Da må man også bruke autorisert verksted som selskapet har avtale med.

Har du ikke avklart med forsikringen på forhånd?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

filtvet

Jeg refererer kun det mitt forsikringsselskap sier: "Vi har problemer med å samabeide med tesla. Du må betale direkte til de for så få penger av oss i etterkant".

De har ikke problemer med andre merker.

Kan jeg si det en gang til - tesla suger på service. Hvor lenge de kan overleve med dårlig service på alle punkter er usikkert.

førategangtesla

Sitat fra: filtvet på lør 17. sep 2022, kl. 07:41
Jeg refererer kun det mitt forsikringsselskap sier: "Vi har problemer med å samabeide med tesla. Du må betale direkte til de for så få penger av oss i etterkant".

De har ikke problemer med andre merker.

Kan jeg si det en gang til - tesla suger på service. Hvor lenge de kan overleve med dårlig service på alle punkter er usikkert.

Får håpe det ordner seg, høres litt tungvint ut. Hvilken Tesla servicesenter er det snakk om?

Ingeniøren

Problemet er vel at Tesla ikke har avtale med trådstarters selskap (?)

For noen år siden fikk jeg en steinsprut og svingte innom mitt lokale Riis verksted. De fikset skaden med reparasjon men så sier han at de ikke har avtale med Condan Forsikring jeg hadde da, men DU SKAL FÅ DET GRATIS AV OSS OM DU KOMMER TIL OSS NESTE GANG - det kaller jeg service (De får bare sendt faktura for reparasjon til de selskapene de har avtale med). Har brukt de siden... Mener dog ikke at Tesla skal spandere en rute  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA