Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Saxo med el problem Årg 97,og ombyg til børsteløs

Startet av El per, lørdag 06. oktober 2012, klokken 12:16

« forrige - neste »

El per

Hej 8)
Jeg Har købt mig en defekt Saxo som er i meget fin stand.kørt 83000km
den melder eletrisk fejl og viser ikke noget i %display.
batterierne er fine og har lige fået vandtjek og ny vandpumpe.
Findes der en liste over de fejl som forum gennem tiden har fundet ud af?
jeg kunne også godt tænke mig at ombygge den til børsteløs motor og LifePo4 celler.
Er der nogen som har prøvet dette ? tænkte evt en fra Golden motor på 20Kw og vandkøling

Tak for en rigtig fin Side om EV.og alle i som skriver om dem

Mvh Per Brodersen 6800 varde DK

Boogie

Dette er en fin site for å se hva vi har løst:
http://elbil.no/wiki/PSA

Ikke alt er der, men mye er lagt inn etterhvert.

Kjenner ingen som har byggd om disse bilene til børsteløs motor, men en Think motor burde fungere greit.
Disse er ganske billige også.

LiFePo er ikke noe problem.

Om din % måler ikke viser noe, så kan den selvfølgelig tro at batteriene er tomme, men ellers vil jeg anta at komputeren ikke fungerer/ikke har startet opp/ikke har strøm.
Om den har strøm kan du måle på de to midterste kraftige ledninger i elektronikkkassen (fra traksjonsbatteriet).
Den må også ha 12V.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Griffel

Det blir jo en ganske komplett ombygging Motor, Motordrift, og Batteriovervåking.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

michael

hey, tillykke med den ;) interessant projekt, jeg leder selv efter en defekt til selvbyg også. Du ved vel ikke hvor der står en uden batterier/defekt? Er det en dansk du har fundet? Hvis du går kold i den har jeg en kewet 2 der blev nysynet i maj der fungerer ;) , vi kunne måske bytte :)
citroen c1 EVie elbil

Griffel

Sitat fra: Boogie på lørdag 06. oktober 2012, klokken 12:29
Kjenner ingen som har byggd om disse bilene til børsteløs motor, men en Think motor burde fungere greit.
Disse er ganske billige også.
Har Think samme kompakte løsningen med reduksjonsgesr, diefferensial, motor og akslinger som PSA? Ellers blir det ganske så mye å ta hensyn til her. Med akslinger gearutveksling etc. Å koble en annen motor til PSA gearet synes ikke rettfarm.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

El per

 ;D
Mange Tak for meget hurtige svar.
jeg må ind og tjekke Think motoren :-)
Og til Michael er det lidt skægt.Jeg var lige ved at købe din Kewet da saxoen dukkede op på Nettet.
Saxoen falder mere i min smag så den måtte jeg bare eje
Der er nok ikke andet end at holde øje med nettet 24-7 hvis du vil finde en her i dk.Og Ja min er dansk.koster helårig 1905- med Kasko og vejhjælp ved Tryg.:-)
Mvh EL per

El per

Har nu fået lavet værksted til Saxoen ;D
Måler 139volt på pakken og controller,men ingen udslag på måleren.14volt på service batteri og på controlleren.El feil lyser og ingen liv.Klikker som den skal når nøglen drejes og fremad lampen lyser.Vandservice lavet og ny vandpumpe monteret.

Er der en hjælpsom dansker eller Nordmann der ska på ferie .Bor ikke langt fra Blåvand :D Gir jeg gratis ophold .vil også betale for en fagmann.

Kan slidte børster have hele skylden???? ::)

Mvh Per Brodersen 6800Varde DK

jornheim

Hej Per,

velkommen og tillykke. Boogie har allerede henvist til http://elbil.no/wiki/PSA
- og desuden er selve dette forum - elbilforum.no - en sand skattekiste fyld med PSA-bilernes hemmligheder. Men det har du sikkert allerede fundet ud af. Man bli'r rigtig god til at læse norsk...

Tip: brug søgefunktionen! Ved hjælp af det rigtige søgeord (f.eks. fra wiki, det skal jo helst være stavet på norsk) kommer man fram til svar på mange spørgsmål.

Vi er nogle her på Sjælland som tager os af PSA-biler, men der er jo også nogle  i Jylland. Måske sku' vi tage en snak over telefonen (jeg sender dig en PN).

jornheim

Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA