Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste ikke på lager...til evig tid?

Startet av saphran, torsdag 15. september 2022, klokken 12:11

« forrige - neste »

Contango

De kontaktet oss i alle fall og monterte noen få dager etter det. Et par uker siden. Bestilte i juli.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

TheRealCoinman


Grenadier

Jeg bestilte i app'en like etter levering i august. Har også lagt inn «varsle meg når varen er på lager» på nytt.

Ikke hørt noe (og å ringe Tesla går jo ikke som kjent).

Min ble kjøpt uten hengerfeste inkludert. Er det slik at de som nå kjøper med hengerfeste inkludert, likevel må avtale tid og få montert dette i Norge? Og er det i så fall noen som har fått dette montert nylig?

Det kommer jo «aldri» feste til oss som har bestilt separat i hvert fall

TheRealCoinman

Jeg lå inn service forespørsel "annet". Fikk bare noe som så ut som et standard svar etter to dager, lang leveringstid og at de skal varsle meg når det kommer på lager. Jeg bestilte bil i April og fikk ikke hengerfeste inkludert i prisen

Contango

Sitat fra: TheRealCoinman på tirsdag 01. november 2022, klokken 09:48
Jeg lå inn service forespørsel "annet". Fikk bare noe som så ut som et standard svar etter to dager, lang leveringstid og at de skal varsle meg når det kommer på lager. Jeg bestilte bil i April og fikk ikke hengerfeste inkludert i prisen
Det har vel neppe noe å si når du bestilte bilen? Festet må bestilles i appen, og det kan først gjøres når man har fått bilen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

torsteinlyngoy

Jeg la det inn som installasjon av tilbehør i appen. I neste trinn spesifiserte jeg at jeg ønsket tilhengerfeste. Så fikk jeg en time 2 mnd fram i tid og fikk det montert som angitt. Må innrømme at jeg var litt spent på om de kom til å avlyse timen før oppmøte eller snu meg i døren, siden jeg ikke hadde forhåndsbestilt i teslashopen. Men det er tydeligvis mangelvare. Virker som det kommer inn noen tilhengerfester på servicesentrene, men at det ikke er god nok tilgang til at det blir tilgjengelig sentralt. Ut fra forumet her og på FB er det tilgjengelig på ulike servicesenter rundt om i landet. 

geear

I Stavanger har de vært helt nazi på at det må være bestilt i Tesla-shoppen først, syns egentlig det er ryddig og bra, det var litt frustrerende helt i starten der noen fikk snike i køen ved å gå rett til servicesenter. Men skal sies at det har fungert bra for min del, har bestilt hengerfeste i shoppen tre ganger.  :P

TheRealCoinman

Rart du sier det nå. Jeg fikk melding fra Tesla Stavanger igjen, i går om at jeg kunne avtale tid for å få hengerfeste, på mandag. Og jeg har ikke bestilt fra nettsiden, men fikk bare prisoverslag 11600 i service appen som er det samme.

Vel, da var 2-3mnd venting ferdig

Anders9

Sitat fra: TheRealCoinman på torsdag 03. november 2022, klokken 13:03
Rart du sier det nå. Jeg fikk melding fra Tesla Stavanger igjen, i går om at jeg kunne avtale tid for å få hengerfeste, på mandag. Og jeg har ikke bestilt fra nettsiden, men fikk bare prisoverslag 11600 i service appen som er det samme.

Vel, da var 2-3mnd venting ferdig

Jeg sendte inn en service forespørsel i appen idag og har nå fått time på mandag for montering i stavanger

geear

Sitat fra: TheRealCoinman på torsdag 03. november 2022, klokken 13:03
Rart du sier det nå. Jeg fikk melding fra Tesla Stavanger igjen, i går om at jeg kunne avtale tid for å få hengerfeste, på mandag. Og jeg har ikke bestilt fra nettsiden, men fikk bare prisoverslag 11600 i service appen som er det samme.

Vel, da var 2-3mnd venting ferdig
I en normalsituasjon er det jo slik alt bør være, bestille time for det man ønsker utført, og så styrer verkstedet delebestillinger osv. mulig de går bort fra å ha det i shoppen.

Grenadier

Når dere skriver «bestille i app'en», mener dere da funksjonen «varsle meg når varen er på lager»? Jeg har lagt inn dette (flere ganger) siden august, men ikke hør noe.

Handyman

#26
Sitat fra: Grenadier på fredag 04. november 2022, klokken 00:10
Når dere skriver «bestille i app'en», mener dere da funksjonen «varsle meg når varen er på lager»? Jeg har lagt inn dette (flere ganger) siden august, men ikke hør noe.
Nei, det menes at man bruker "be om service" i appen og velger "annet" eller "eksteriør - annet" og skriver at man vil ha HF.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Sitat fra: Handyman på fredag 04. november 2022, klokken 08:16
Sitat fra: Grenadier på fredag 04. november 2022, klokken 00:10
Når dere skriver «bestille i app'en», mener dere da funksjonen «varsle meg når varen er på lager»? Jeg har lagt inn dette (flere ganger) siden august, men ikke hør noe.
Nei, det menen at man bruker "be om service" i appen og velger "annet" eller "eksteriør - annet" og skriver at man vil ha HF.

Tesla kunne hatt bruk for noen UX-folk får å få denne delen av appen mer forståelig, for å si det mildt.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

TheRealCoinman

Ja det er korrekt. "be om service" så valgt jeg annen henvendelse og spurte når de hadde hengerfeste på lager .

REN-BIL

Jeg ba også om service og installasjon av hfeste, montert etter ca en uke 🤩

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA