Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y med beste NCAP score ever

Startet av Daniel_0007, onsdag 07. september 2022, klokken 13:04

« forrige - neste »

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Fantastisk imponerende nok en gang! Helt utrolig at en bilprodusent på spedbarnstadiet leverer slike resultater om og om igjen. Manifesterer vel egentlig bare hvor stor fordel det er å designe en elbil fra grunnen av, uten masse gammel arv full av kompromisser.

førategangtesla

Rett og slett helt fantastisk. Føles bare enda bedre å ha en model y performance i bestilling nå. Stor tommel opp til tesla  :+1:

geear

Snålt å se hvor mye oppmerksomhet negative nyheter om Tesla får her inne, mens i denne tråden, som er helt ekstraordinært positiv, og faktisk falitterklæring for alle de etablerte bilprodusentene, så er det ikke en eneste kritiker på plass, og tråden er omtrent død.  :o :P

Klykken

Er jo utelukkende positivt og ikke så mye negativt å si om det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kim-

Sitat fra: geear på mandag 12. september 2022, klokken 19:44
Snålt å se hvor mye oppmerksomhet negative nyheter om Tesla får her inne, mens i denne tråden, som er helt ekstraordinært positiv, og faktisk falitterklæring for alle de etablerte bilprodusentene, så er det ikke en eneste kritiker på plass, og tråden er omtrent død.  :o :P

Hehe. En får se om det blir noe oppstyr rundt at test bilene inneholdt ekstraordinær kode for ncap test.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Får jo håpe at det kommer mer frem i lyset etterhvert, men hvorfor skulle tesla kalle koden noe så åpenlyst som ancap?

Ifølge Discoducky på teslamotorsclub som angivelig jobber på tesla så er koden der for å fortelle at bilen skal oppføre seg som om den er på en offentlig vei, da veien inne på test fasilitetene ikke ligger inne som vei.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/7035788/

Hva eller hvorfor bilen skulle ha oppført seg anderledes her kan ikke jeg svare på. Finner egentlig lite informasjon om saken på nett, mye spekulasjoner og ikke noe håndfast fra tesla.

sjokomelk

Som vanlig storm i vannglass, men det er nok som personen på TMC sier - Man må få bilen til å holde seg i "Drive" uten å faktisk være det. Tesla krever at det sitter en person i setet for å holde tenningen på, og samtidig at du har startet bilen med nøkkelkortet eller en mobiltelefon. I en kollisjonstest i en lab vil det fungere dårlig å sende bilen i veggen uten at ting oppfører seg som om det var ute i den virkelige verden. Man gjør det samme med alle biler som kollisjonstestes, men det er ofte enklere med biler med tradisjonell tenningslås med fysisk nøkkel man kan vri rundt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jlan

Model Y, nå slått av Model S, men noe overraskende best i "liten offroad" klassen ! Vel Model Y er nok ganske trygg å kjøre offroad med, ettersom man ikke kommer så veldig langt fra veien.
https://www.tu.no/artikler/ingen-av-de-tryggeste-bilene-i-2022-var-europeiske/525037/

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA