Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID. Buzz Cargo ombygd til bobil?

Startet av gal, onsdag 07. september 2022, klokken 09:10

« forrige - neste »

gal

Vi ble litt inspirert av denne ombyggingen av en Citroen eJumpy https://www.elbobiler.no/modeller/model-estorm/

Er det mulig å bygge om ID. Buzz Cargo versjonen til en tilsvarende elbobil?

Den har 230V men mangler soltak og noen ekstra vinduer. Men lengden på varerommet er OK. Litt lavt under taket kanskje, men sitter man lavt så går det jo.

Finnes det firma som tar en slik ombyggingsjobb?

Synspunkt?

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Trond.m

Sitat fra: gal på onsdag 07. september 2022, klokken 09:10
Den har 230V men mangler soltak og noen ekstra vinduer. Men lengden på varerommet er OK. Litt lavt under taket kanskje, men sitter man lavt så går det jo.
230V uttaket støtter vel bare 300W. Verdiløst.

Surrehue

Det finnes jo firmaer i Tyskland og England som bygger camper av Caddy og flere av dem leverer skreddersøm. Men jeg synes Buzz er liten. Ikke minst for kort, med ca 210cm bak forsetene. Om forsetene kan leveres med sving-understell vet jeg ikke, men det vil hjelpe på. Cargo har ca 140cm bredde over hjulbuer. og ca 150-160cm mellom "bakvinduene" Jeg vet at man i Crafter, ikke får godkjent å bytte ut 2 seteren foran med enkelt sete da airbaggen er for 2 seter. Pass derfor på å bestille den med 2 enkeltseter foran om dette blir et alternativ. Norsk varebil kommer med ca8mm finergulv som standard, der kan man skru noe nedi så man kan lage både seng og et ca 20cm dypt skap som dekker det ene "bakvinduet" Et baksete som kan gjøres om til seng vet jeg ikke om noen vil utvikle, så man må nok belage seg på å ha den som 2 seter. Det er jo ikke bare å bolte noe i gulvet, for der er det batterier. Det er fult mulig å dra på 3 ukes camping ferie, men det er litt trangt for 2, jeg ville i alle fall ventet på den lange utgaven. Jeg har ikke sett på taket, men det bør jo være mulig å få limt på ett solcelle panel til et lite batteri for leselys eller PC lading, ellers er det mye fine små griller som bruker gass på "sprayboks" som tar veldig liten plass.
På Møller i Asker har de både Buzz Cargo utstilt og til prøve kjøring, Sikkert flere som også har det, så det er bare å ta en tur.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA