Erfaringer sw 2.4

Startet av sk0yern, mandag 05. september 2022, klokken 12:09

« forrige - neste »

xzornixz

Sitat fra: atrus på søndag 16. oktober 2022, klokken 09:30
Ladet hos Ionity i Vik (mellom Oslo og Hønefoss) i går. Ankom med 15% batteri. Plugget inn og ladet jevnt og trutt frem til ca 60%. Så kuttet plutselig økten. Koblet meg til en annen stolpe og fortsatte ladingen. Nå kuttet den plutselig på 79%. (Har satt max 80% i bilen). Om dette har noe med sw 2.4, vet jeg ikke. Men jeg har hatt bilen i et år, og har aldri tidligere hatt problemer med lynlading. Noen andre som har erfart lignende?

Jeg trodde at det bare var bilen min, men jeg har hatt akkurat samme problem på hurtiglading. Forsøkte å hurtiglade i Røldal, og måtte restarte ladingen 4 ganger. Samme skjedde med meg i går, hvor ladingen kuttet to ganger underveis på hurtiglader... Begge gangene etter at jeg oppgraderte til 2.4, har aldri opplevd det på mine 65.000 kilometer tidligere..

hELgenen

Sitat fra: xzornixz på torsdag 20. oktober 2022, klokken 15:26
Sitat fra: atrus på søndag 16. oktober 2022, klokken 09:30
Ladet hos Ionity i Vik (mellom Oslo og Hønefoss) i går. Ankom med 15% batteri. Plugget inn og ladet jevnt og trutt frem til ca 60%. Så kuttet plutselig økten. Koblet meg til en annen stolpe og fortsatte ladingen. Nå kuttet den plutselig på 79%. (Har satt max 80% i bilen). Om dette har noe med sw 2.4, vet jeg ikke. Men jeg har hatt bilen i et år, og har aldri tidligere hatt problemer med lynlading. Noen andre som har erfart lignende?

Jeg trodde at det bare var bilen min, men jeg har hatt akkurat samme problem på hurtiglading. Forsøkte å hurtiglade i Røldal, og måtte restarte ladingen 4 ganger. Samme skjedde med meg i går, hvor ladingen kuttet to ganger underveis på hurtiglader... Begge gangene etter at jeg oppgraderte til 2.4, har aldri opplevd det på mine 65.000 kilometer tidligere..

Jeg har også opplevd dette en gang - byttet da ladeplass og alt var ok igjen.
Oppfattet det som tilfeldig, men kanskje det hadde noe med 2.4 å gjøre?

Ellers vet jeg at noen ladere sliter med kommunikasjonen fra tid til annen og antok i mitt tilfele
at det var det som var problemet her - altså ikke 2.4.

Ellers har jeg nå hatt 2.4 siden August og kan ikke se at det har gjort noe fra eller til mhp. forbruk med kjølig start. Nå har vi hatt flere dager med minus her og jeg ligger på rundt 28-30 kwh/100 km de første 10-15 minuttene etter oppstart slik jeg mener det var i fjor vinter også. Nå er mine første 10-15 minutter daglige kjøring preget av en del stigning - så jeg har aldri vært under 20 kwh/100 km under perfekte forhold uansett.
Ellers har jeg høyere forbruk på min pendlervei nå enn jeg hadde med sommerdekk, men antar at det skyldes temperaturen. Men uansett hvordan jeg ser på det så finner jeg ingen merkbar forskjell på 2.4 og 2.3 mhp. forbruk.

igniztion

Andre som opplever at Travel Assist/ACC er mer ujevn etter 2.4 oppdatering?

Med ACC føler jeg bilen bremser kraftigere og reagerer tregere når bilen foran bremser. Travel Assists føles som om den er litt mer ping pong mellom linjene i veien, men det var ikke de beste forholdene i går så det kan skyldes det.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

ELvin2022

Sitat fra: igniztion på fredag 21. oktober 2022, klokken 07:50
Andre som opplever at Travel Assist/ACC er mer ujevn etter 2.4 oppdatering?

Med ACC føler jeg bilen bremser kraftigere og reagerer tregere når bilen foran bremser. Travel Assists føles som om den er litt mer ping pong mellom linjene i veien, men det var ikke de beste forholdene i går så det kan skyldes det.
Opplever også at bilen er litt mere pingpong med travel assist, kan jo bare være tilfeldig? Eller noe jeg innbiløer meg.
Men det med at den reagerer litt tregere på bilen forran og bremser hardere, kan jo være at du har den i sport?

igniztion

Sjekket at den ikke stod i sport. For ta en tur igjen i morgen og teste litt.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

IvarAndreas

Sitat fra: igniztion på fredag 21. oktober 2022, klokken 07:50
Andre som opplever at Travel Assist/ACC er mer ujevn etter 2.4 oppdatering?
Hatt 2.4 siden august og merker overhodet ingen endring.

El-inor

Tråden heter "Erfaringer sw 2.4". Etter 5 sider med innlegg kan vi vel da konkludere med at dette i hvert fall ikke kan karakteriseres som en "oppgradering", men snarere tvert imot.

Men som kjent så er det "håp i hengende snøre" og nå er det altså 3.0-snøret vi alle klamrer oss til. Hang in there!
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

IvarAndreas

Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 21:27
Tråden heter "Erfaringer sw 2.4". Etter 5 sider med innlegg kan vi vel da konkludere med at dette i hvert fall ikke kan karakteriseres som en "oppgradering", men snarere tvert imot.
Kjører ikke du Tesla også? Jeg har kikket innom der og vil jo si at lakk som faller av, paneler som ikke passer sammen, takstativ som knuser glasstaket osv osv er relativt større problemer enn disse"bagatellene" som beskrives her? Jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor du har kjøpt en ID? Og hvorfor selger du den ikke bare?

El-inor

Sitat fra: IvarAndreas på fredag 21. oktober 2022, klokken 23:36
Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 21:27
Tråden heter "Erfaringer sw 2.4". Etter 5 sider med innlegg kan vi vel da konkludere med at dette i hvert fall ikke kan karakteriseres som en "oppgradering", men snarere tvert imot.
Kjører ikke du Tesla også? Jeg har kikket innom der og vil jo si at lakk som faller av, paneler som ikke passer sammen, takstativ som knuser glasstaket osv osv er relativt større problemer enn disse"bagatellene" som beskrives her? Jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor du har kjøpt en ID? Og hvorfor selger du den ikke bare?

Nå fjerner du deg vel en smule fra trådens tema, IvarAndreas, men i motsetning til de fleste her på dette forumet så kjøpte jeg ikke denne bilen av "passion" til VW/Møller. Jeg så nok heller på det som et tidsriktig, prisgunstig og lett omsettelig produkt dersom jeg ikke ble helt fornøyd.

Alle tre kriterier er innfridd. Jeg selger nå i nær fremtid med god fortjeneste. At vi alle er "skrudd" når det gjelder SW/OTA bekymrer meg null.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Kjell Salvigsen

#69
Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 21:27
Tråden heter "Erfaringer sw 2.4". Etter 5 sider med innlegg kan vi vel da konkludere med at dette i hvert fall ikke kan karakteriseres som en "oppgradering", men snarere tvert imot.

Men som kjent så er det "håp i hengende snøre" og nå er det altså 3.0-snøret vi alle klamrer oss til. Hang in there!

Du er som vanlig meget rask til å lage konklusjoner på tynt grunnlag, Elinor. (Du startet ditt virke her inne (som Løytnanten) med å lage mye oppstyr etter at NAF/Motor vinter testet id4 gtx, da var du også rask med å konkludere. Da og i tiden etterpå har du gjentatte ganger messet med at VW er en håpløs bilprodusent som knapt når Tesla opp til støvlekantene ,dette ofte basert på enkelt tester/enkelt erfaringer. Du gadd/gidder som regel ikke forholde deg til andre tester og erfaringer som viste/viser et annet og mer nyansert bilde)

Her koker du også suppe på spiker, her bør man se litt hva tråden inneholder. Tråden man her baserer deg på har vært åpen siden starten av september. På den tiden har mange vært innom her, men bare 14-15 har uttalt saklig om dette (erfaringer) Det meste av kommentarene handler ikke om gode/dårlige erfaringer . Av de 14-15 som kommer med egne erfaringer, så opplever omtrent en tredjedel ingen endringer. Resten opplever enten at bilen blir noe bedre eller noe dårligere, ganske lik fordeling. (2 opplever at rullegardin er mer knotete å betjene enn før. 3 mener de opplever noe økt rekkevidde/mindre forbruk. 2 opplever at lading kan stoppe på lynlader. 3 opplever noe dårligere travelassist, 1 opplever dette som bedre etter oppdatering. 1 opplever at ryggekamera responderer raskere, 1 opplever at knapper under skjerm har raskere respons, 1 opplever at app ikke fungerer som før.)

De fleste opplever ingen endringer hvis man skal basere seg på responsen her og i Facebook grupper jeg har fulgt nøye. Jeg vil tro at en del hundre, kanskje noe over tusen norske eiere har fått 2.4 nå. Elinor konkluderer med at dette ikke er en oppgradering, "snarere tvert i mot" - altså at bilene er blitt verre etter 2.4. Jeg tør ikke konkludere på et så syltynt grunnlag. Noen bugs er det, men vet vi om alle de nevnte feilene skyldes 2.4 eller om det kan skyldes andre ting? Vet vi at 2.4 ikke gir lavere forbruk pga mindre overivrig batterivarmer enn tidligere? Vet vi at 2.4 totalt sett er et tilbakeskritt uten noen grad av forbedring? Jeg tror alle her er enige om at vw er meget trege med å få i gang OTA, men totalt sett er ikke gresset noe grønnere hos Tesla og de fleste andre elbil produsentene (om man tar av seg skylappene og utvider horisonten litt)
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Øyvind.h

#70
En kan fint teste forskjellige merker, men allikevel ha sine favoritter hvor en bagatelliserer forsinkelser og mangler.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

El-inor

Sitat fra: Kjell Salvigsen på lørdag 22. oktober 2022, klokken 12:53
Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 21:27
Tråden heter "Erfaringer sw 2.4". Etter 5 sider med innlegg kan vi vel da konkludere med at dette i hvert fall ikke kan karakteriseres som en "oppgradering", men snarere tvert imot.

Men som kjent så er det "håp i hengende snøre" og nå er det altså 3.0-snøret vi alle klamrer oss til. Hang in there!

Du er som vanlig meget rask til å lage konklusjoner på tynt grunnlag, Elinor. (Du startet ditt virke her inne (som Løytnanten) med å lage mye oppstyr etter at NAF/Motor vinter testet id4 gtx, da var du også rask med å konkludere. Da og i tiden etterpå har du gjentatte ganger messet med at VW er en håpløs bilprodusent som knapt når Tesla opp til støvlekantene ,dette ofte basert på enkelt tester/enkelt erfaringer. Du gadd/gidder som regel ikke forholde deg til andre tester og erfaringer som viste/viser et annet og mer nyansert bilde)

Her koker du også suppe på spiker, her bør man se litt hva tråden inneholder. Tråden man her baserer deg på har vært åpen siden starten av september. På den tiden har mange vært innom her, men bare 14-15 har uttalt saklig om dette (erfaringer) Det meste av kommentarene handler ikke om gode/dårlige erfaringer . Av de 14-15 som kommer med egne erfaringer, så opplever omtrent en tredjedel ingen endringer. Resten opplever enten at bilen blir noe bedre eller noe dårligere, ganske lik fordeling. (2 opplever at rullegardin er mer knotete å betjene enn før. 3 mener de opplever noe økt rekkevidde/mindre forbruk. 2 opplever at lading kan stoppe på lynlader. 3 opplever noe dårligere travelassist, 1 opplever dette som bedre etter oppdatering. 1 opplever at ryggekamera responderer raskere, 1 opplever at knapper under skjerm har raskere respons, 1 opplever at app ikke fungerer som før.)

De fleste opplever ingen endringer hvis man skal basere seg på responsen her og i Facebook grupper jeg har fulgt nøye. Jeg vil tro at en del hundre, kanskje noe over tusen norske eiere har fått 2.4 nå. Elinor konkluderer med at dette ikke er en oppgradering, "snarere tvert i mot" - altså at bilene er blitt verre etter 2.4. Jeg tør ikke konkludere på et så syltynt grunnlag. Noen bugs er det, men vet vi om alle de nevnte feilene skyldes 2.4 eller om det kan skyldes andre ting? Vet vi at 2.4 ikke gir lavere forbruk pga mindre overivrig batterivarmer enn tidligere? Vet vi at 2.4 totalt sett er et tilbakeskritt uten noen grad av forbedring? Jeg tror alle her er enige om at vw er meget trege med å få i gang OTA, men totalt sett er ikke gresset noe grønnere hos Tesla og de fleste andre elbil produsentene (om man tar av seg skylappene og utvider horisonten litt)

"men totalt sett er ikke gresset noe grønnere hos Tesla og de fleste andre elbil produsentene (om man tar av seg skylappene og utvider horisonten litt)"

Hvem er det som har på seg skylapper Salvigsen, er det VW-ortodokse deg eller vi som flakser mellom BMW, Tesla, VW og Nissan?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Dieselgubben

Til og med Teslabjørn har sluttet å klage over VW software, så noe er gjort riktig  :laugh:



Kjell Salvigsen

#73
Sitat fra: El-inor på lørdag 22. oktober 2022, klokken 23:33
Sitat fra: Kjell Salvigsen på lørdag 22. oktober 2022, klokken 12:53
Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 21:27
Tråden heter "Erfaringer sw 2.4". Etter 5 sider med innlegg kan vi vel da konkludere med at dette i hvert fall ikke kan karakteriseres som en "oppgradering", men snarere tvert imot.

Men som kjent så er det "håp i hengende snøre" og nå er det altså 3.0-snøret vi alle klamrer oss til. Hang in there!

Du er som vanlig meget rask til å lage konklusjoner på tynt grunnlag, Elinor. (Du startet ditt virke her inne (som Løytnanten) med å lage mye oppstyr etter at NAF/Motor vinter testet id4 gtx, da var du også rask med å konkludere. Da og i tiden etterpå har du gjentatte ganger messet med at VW er en håpløs bilprodusent som knapt når Tesla opp til støvlekantene ,dette ofte basert på enkelt tester/enkelt erfaringer. Du gadd/gidder som regel ikke forholde deg til andre tester og erfaringer som viste/viser et annet og mer nyansert bilde)

Her koker du også suppe på spiker, her bør man se litt hva tråden inneholder. Tråden man her baserer deg på har vært åpen siden starten av september. På den tiden har mange vært innom her, men bare 14-15 har uttalt saklig om dette (erfaringer) Det meste av kommentarene handler ikke om gode/dårlige erfaringer . Av de 14-15 som kommer med egne erfaringer, så opplever omtrent en tredjedel ingen endringer. Resten opplever enten at bilen blir noe bedre eller noe dårligere, ganske lik fordeling. (2 opplever at rullegardin er mer knotete å betjene enn før. 3 mener de opplever noe økt rekkevidde/mindre forbruk. 2 opplever at lading kan stoppe på lynlader. 3 opplever noe dårligere travelassist, 1 opplever dette som bedre etter oppdatering. 1 opplever at ryggekamera responderer raskere, 1 opplever at knapper under skjerm har raskere respons, 1 opplever at app ikke fungerer som før.)

De fleste opplever ingen endringer hvis man skal basere seg på responsen her og i Facebook grupper jeg har fulgt nøye. Jeg vil tro at en del hundre, kanskje noe over tusen norske eiere har fått 2.4 nå. Elinor konkluderer med at dette ikke er en oppgradering, "snarere tvert i mot" - altså at bilene er blitt verre etter 2.4. Jeg tør ikke konkludere på et så syltynt grunnlag. Noen bugs er det, men vet vi om alle de nevnte feilene skyldes 2.4 eller om det kan skyldes andre ting? Vet vi at 2.4 ikke gir lavere forbruk pga mindre overivrig batterivarmer enn tidligere? Vet vi at 2.4 totalt sett er et tilbakeskritt uten noen grad av forbedring? Jeg tror alle her er enige om at vw er meget trege med å få i gang OTA, men totalt sett er ikke gresset noe grønnere hos Tesla og de fleste andre elbil produsentene (om man tar av seg skylappene og utvider horisonten litt)

"men totalt sett er ikke gresset noe grønnere hos Tesla og de fleste andre elbil produsentene (om man tar av seg skylappene og utvider horisonten litt)"

Hvem er det som har på seg skylapper Salvigsen, er det VW-ortodokse deg eller vi som flakser mellom BMW, Tesla, VW og Nissan?

NOK en gang slenger du ut merkelapper på de som sier deg mot fremfor å diskutere saklig. Du kan gjerne kalle meg for VW ortodoks, men jeg vil gjerne opplyse deg om at jeg har kjøpt både BMW, Audi og Mercedes etter at jeg for 6-7 år siden kjøpte min første VW e-golf. (vi er tre voksne i som daglig deler og bruker biler om hverandre) De to andre voksne kan man ihvertfall ikke beskylde for å være Møller ortodokse, vi har prøvekjørt flere Teslaer, Mercedeser, Bmw mfl fordi det har vært reelle ønsker, men har til slutt endt opp med å beholde id4 fordi den tross alt gir mye for pengene og er en god totalpakke/allrounder. Når vi neste gang skal kjøpe en bil i tillegg til id4, så blir det like gjerne et konkurrende merke fordi et nært familiemedlem har begynt å jobbe der.

Å bytte mellom merker betyr ikke at man dermed klarer å ha samme brillene på seg i alle bilene / i alle diskusjons gruppene her. Jeg opplever at din rolle her er en ganske annen enn den du har/har hatt feks i Tesla m3 /Nissan avdelingene her i elbilforum. Å ta av skylappene og åpne horisonten betyr også å se på hva slags utfordringer andre bilmerker har og ha samme kritiske grunnholdning der som du har her. Det klarer ikke jeg å se at du har.
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

El-inor

Sitat fra: Kjell Salvigsen på søndag 23. oktober 2022, klokken 09:20
Sitat fra: El-inor på lørdag 22. oktober 2022, klokken 23:33
Sitat fra: Kjell Salvigsen på lørdag 22. oktober 2022, klokken 12:53
Sitat fra: El-inor på fredag 21. oktober 2022, klokken 21:27
Tråden heter "Erfaringer sw 2.4". Etter 5 sider med innlegg kan vi vel da konkludere med at dette i hvert fall ikke kan karakteriseres som en "oppgradering", men snarere tvert imot.

Men som kjent så er det "håp i hengende snøre" og nå er det altså 3.0-snøret vi alle klamrer oss til. Hang in there!

Du er som vanlig meget rask til å lage konklusjoner på tynt grunnlag, Elinor. (Du startet ditt virke her inne (som Løytnanten) med å lage mye oppstyr etter at NAF/Motor vinter testet id4 gtx, da var du også rask med å konkludere. Da og i tiden etterpå har du gjentatte ganger messet med at VW er en håpløs bilprodusent som knapt når Tesla opp til støvlekantene ,dette ofte basert på enkelt tester/enkelt erfaringer. Du gadd/gidder som regel ikke forholde deg til andre tester og erfaringer som viste/viser et annet og mer nyansert bilde)

Her koker du også suppe på spiker, her bør man se litt hva tråden inneholder. Tråden man her baserer deg på har vært åpen siden starten av september. På den tiden har mange vært innom her, men bare 14-15 har uttalt saklig om dette (erfaringer) Det meste av kommentarene handler ikke om gode/dårlige erfaringer . Av de 14-15 som kommer med egne erfaringer, så opplever omtrent en tredjedel ingen endringer. Resten opplever enten at bilen blir noe bedre eller noe dårligere, ganske lik fordeling. (2 opplever at rullegardin er mer knotete å betjene enn før. 3 mener de opplever noe økt rekkevidde/mindre forbruk. 2 opplever at lading kan stoppe på lynlader. 3 opplever noe dårligere travelassist, 1 opplever dette som bedre etter oppdatering. 1 opplever at ryggekamera responderer raskere, 1 opplever at knapper under skjerm har raskere respons, 1 opplever at app ikke fungerer som før.)

De fleste opplever ingen endringer hvis man skal basere seg på responsen her og i Facebook grupper jeg har fulgt nøye. Jeg vil tro at en del hundre, kanskje noe over tusen norske eiere har fått 2.4 nå. Elinor konkluderer med at dette ikke er en oppgradering, "snarere tvert i mot" - altså at bilene er blitt verre etter 2.4. Jeg tør ikke konkludere på et så syltynt grunnlag. Noen bugs er det, men vet vi om alle de nevnte feilene skyldes 2.4 eller om det kan skyldes andre ting? Vet vi at 2.4 ikke gir lavere forbruk pga mindre overivrig batterivarmer enn tidligere? Vet vi at 2.4 totalt sett er et tilbakeskritt uten noen grad av forbedring? Jeg tror alle her er enige om at vw er meget trege med å få i gang OTA, men totalt sett er ikke gresset noe grønnere hos Tesla og de fleste andre elbil produsentene (om man tar av seg skylappene og utvider horisonten litt)

"men totalt sett er ikke gresset noe grønnere hos Tesla og de fleste andre elbil produsentene (om man tar av seg skylappene og utvider horisonten litt)"

Hvem er det som har på seg skylapper Salvigsen, er det VW-ortodokse deg eller vi som flakser mellom BMW, Tesla, VW og Nissan?

NOK en gang slenger du ut merkelapper på de som sier deg mot fremfor å diskutere saklig. Du kan gjerne kalle meg for VW ortodoks, men jeg vil gjerne opplyse deg om at jeg har kjøpt både BMW, Audi og Mercedes etter at jeg for 6-7 år siden kjøpte min første VW e-golf. (vi er tre voksne i som daglig deler og bruker biler om hverandre) De to andre voksne kan man ihvertfall ikke beskylde for å være Møller ortodokse, vi har prøvekjørt flere Teslaer, Mercedeser, Bmw mfl fordi det har vært reelle ønsker, men har til slutt endt opp med å beholde id4 fordi den tross alt gir mye for pengene og er en god totalpakke/allrounder. Når vi neste gang skal kjøpe en bil i tillegg til id4, så blir det like gjerne et konkurrende merke fordi et nært familiemedlem har begynt å jobbe der.

Å bytte mellom merker betyr ikke at man dermed klarer å ha samme brillene på seg i alle bilene / i alle diskusjons gruppene her. Jeg opplever at din rolle her er en ganske annen enn den du har/har hatt feks i Tesla m3 /Nissan avdelingene her i elbilforum. Å ta av skylappene og åpne horisonten betyr også å se på hva slags utfordringer andre bilmerker har og ha samme kritiske grunnholdning der som du har her. Det klarer ikke jeg å se at du har.

Du vinner på antall ord, Salvigsen :+1:
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA