Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon

Startet av kberge, onsdag 03. oktober 2012, klokken 16:17

« forrige - neste »

sigurdi

Satse på jeg blir 2 da, egentlig ikke, håper Tesla selger bra av X også.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Philippo10

Har ikke sett igjennom hele tråden, kanskje er det er rett og spørre. Noen som vet hva prisen vil ligge på? Specs osv? Interessang bil men.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

kjellan

Sitat fra: kjellan på mandag 25. august 2014, klokken 17:06
Sitat fra: kjellan på fredag 15. august 2014, klokken 17:35
#2417 i dag

8)

Klarte ikkje å sitte rolig i stolen og fikk bekrefta TMX 459 Signature i dag.

Får då sveve rundt på ei "sky" + elbilforum i ventetida. 

8)

Har kanselert X. Bestillte og bekrefta P85D før prisoppgangen.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Earlian

#393
Really, no more reservations in norway? What is going on? I read some reservation holders changed to "D". Are their tax reasons, or only because dual motor is still enough and SUVs not popular?

Sorry again, I did use google translate to read here, but I don't think it produces understandable talk using it backwards, so I'll do it with english again.

Greetings from Germany and merry Christmas all!

Earl

-Last Eu-Reservation known was 3084 in November, 19th.

sigurdi

Sitat fra: Earlian på søndag 28. desember 2014, klokken 20:44
Really, no more reservations in Norway? What is going on? I read some reservation holders changed to "D". Are their tax reasons, or only because dual motor is still enough and SUVs not popular?

Sorry again, I did use google translate to read here, but I don't think it produces understandable talk using it backwards, so I'll do it with english again.

Greetings from Germany and merry Christmas all!

Earl

-Last Eu-Reservation known was 3084 in November, 19th.
Yes a sudden stop in reservation.
I think it is multiple reasons.
1. The Model S - D version
2. The value of Norwegian kr against USD changed more than 20% in a short time period.
3. Norwegian government have not given a clear guidelines, if they will put tax on Electrical cars from 2016 or not. (some thin they will try to introduce it by 01.07.15)

This have made people unsure and quite some have ordered a Model S D version instead of taking the chance of waiting for the Model X.
Waiting for the Model X could end up with them not be able to pay for it because a big price jump. (20-50% (Currency value + tax)

Others like me is still waiting, because a Model S just do not cut it for us, so if the X get to expensive it will be something else. (Not EV)

Norwegian also like to test drive the cars they are going to spend a hole lot of money on or at least see how they look like. :-)
So I guess new X reservations will start arriving when the X have been unveiled and demo vehicles is out.
SUV is quite popular in norway as you can see on top 20 car models sold in 2013.
http://oppositelock.jalopnik.com/2013-car-sales-in-norway-1498231343
Horten
Model X90D (18.03.17)

Earlian

Thank you Sigurdi for your inside.

The possibility (and it sounds like it's more than that) of 20-50% would have pushed me too, I think.

Here in Germany we have literally no advance on EV's, so we are still waiting for something, but we also had around 7% increase through dollar-Euro. Hopefully, this trend stops now.

Greetings
Earl

(Will post an update on Eu-reservation-statistics, when new numbers coming up)

sigurdi

Thanks Earlian for your statistic, guess the new reservation boom for the X is in Teslas hands, when they release X and show it to the public.
I am lokking on it in a positive way, my reservation number have less and less reservations holders in front, since more have dropper and got a D instead.
Horten
Model X90D (18.03.17)

tesla007

Eneste jeg har ikke valgt å bestille X en pga av dørene. Vis X en hadde fått vanlige dører hadde jeg bestilt med engang :)
Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

Epleskreller

Optimistisk forsøke å selge et relativt sent reservasjonsnummer for 25k.. På kanten til lureri..

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=54887042&model=1.8078.2000138&sort=0&make=0.8078&ref=fas
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

sigurdi

Svært optimistisk, siden det ikke er blitt registrert noen nye sekvens nummer her på elbilforum siden 28.Oktober og det var 2999.
Mens 19-20 Juni så var en kommet til 2125-2126, så er ikke akuratt tidlig i køen. :-)

Men om Tesla kommer opp i skikkelig produksjon så produserer de fort noen tusen biler i Europa på et par tre uker.


Horten
Model X90D (18.03.17)

petersv

Jeg spurte om res.nr og fikk dette svaret:

SitatJeg har nummer 2153 i køen. Ringte til Tesla Motors Norge i går, og de kunne bekrefte at det per i dag er bestilt/reservert over 3.100 Tesla Model X. Det betyr at den som kjøper min plass i køen får sin bil vesentlig tidligere enn de som bestiller i dag.

Kan også informere om at av 56.000,- (honorar (25.000,-) depositum (31.000,-)) vil 31.000,- være fullt refunderbart helt fram til du bestemmer deg for å konfigurere bilen.

Er du interessert?

sigurdi

Kan kanskje være reservert 3100 ink 500 signatur modeller.
Men tror nok det reelle tallet er mye lavere, pga mange har nok gått for en av D versjonene til Model S

Dersom Tesla produserer Europa bilene i batch i starten av kvartalet og kommer kjapt opp i ønsket produksjons volume, betyr det 1000 biler i uka og da forskjellen på 2100 og 3100 kan være en ukes produksjon om det kjøres i samme batch.

Men så lenge det står levering 2016 på ny-bestillinger på hjemmesiden, tror jeg de kommer til å prioritere tidligere bestillinger for Europa og USA før "nyere" bestillinger og da kan det fort bety endel måneder med 10-15000 reservasjoner i USA. (Tror det er nede på 10000 reelle)

Lurer på hva jeg kan få for #645 om jeg ønsker å beholde Signaturen. he he he
(Blir nok dårlig butikk for meg, for min bror ønsker seg den)
Horten
Model X90D (18.03.17)

finn_roen

#402
Da har jeg lagt inn reservasjon, tildelt nr 3341
Så da blir det SUV neste sommer, håper på sterk kronekurs og snille politikere  :)

sigurdi

Gratulere så mye, du er den første siden D eventen som har lagt ut reservasjons nummer her. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Earlian

Yes and I think the first not only here: Europe-wide

Gratulation!

Greetings @all

Earlian

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA