Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y LR fra Berlin - erfaringer

Startet av casall, fredag 02. september 2022, klokken 09:55

« forrige - neste »

REN-BIL

Jeg er ekstremt kresen og klaget på flere nybiler opp igjennom tidene. Alle fikser, til og med VW. Nå har jeg mottatt en 'Kina-Y'. Jeg har brukt nærmest 5 timer på å gå etter bilen i alle 'sømmer'. Jeg tror med hånda på hjertet det er den best sammenskrudde bilen jeg på 20 år har mottatt. Panelskjøter, flukt, pakninger, lakk, interiør, sømmer, dør-trim, Karossierifalser, hengsler etc. eneste jeg klarte sette fingeren på var at bakrute hadde litt filmbelegg på seg som jeg raskt vasket vekk og at det var litt limrester på chrome-delete trimmen som bare var å tørke vekk med en tør klut. Jeg er imponert i alle fall.

Edit: sorry at jeg skrev i Berlin tråden 😱

hELgenen

Sitat fra: REN-BIL på søndag 11. september 2022, klokken 13:03
Jeg er ekstremt kresen og klaget på flere nybiler opp igjennom tidene. Alle fikser, til og med VW. Nå har jeg mottatt en 'Kina-Y'. Jeg har brukt nærmest 5 timer på å gå etter bilen i alle 'sømmer'. Jeg tror med hånda på hjertet det er den best sammenskrudde bilen jeg på 20 år har mottatt. Panelskjøter, flukt, pakninger, lakk, interiør, sømmer, dør-trim, Karossierifalser, hengsler etc. eneste jeg klarte sette fingeren på var at bakrute hadde litt filmbelegg på seg som jeg raskt vasket vekk og at det var litt limrester på chrome-delete trimmen som bare var å tørke vekk med en tør klut. Jeg er imponert i alle fall.

Edit: sorry at jeg skrev i Berlin tråden 😱

Jeg er enig at MIC holder bra kvalitet. Har kikket en del på disse og de er mye bedre skrudd sammen enn hva Tesla klarte å få til fra USA. Derfor viktig å sette samme krav til Berlin leveransene
Begynner man å senke kravene ender vi opp med USA kvalitet igjen,og det er ingen tjent med

geear

Berlin er mange hakk over Fremont, men dessverre et lite knepp bak Shanghai.

Vi fikk aldri se de første bilene fra Shanghai, og sannsynligvis har det vært en innkjøringsperiode også der.

Ellers får vi takke Helgenen, som ofrer fritiden sin for å passe på at Tesla leverer kvalitet til oss som faktisk kjøper biler fra de. Prisverdig. Det er nok en egen plass i himmelen for slik storsinnethet.

Otkristo

Sitat fra: geear på søndag 11. september 2022, klokken 13:17
Berlin er mange hakk over Fremont, men dessverre et lite knepp bak Shanghai.

Vi fikk aldri se de første bilene fra Shanghai, og sannsynligvis har det vært en innkjøringsperiode også der.

Ellers får vi takke Helgenen, som ofrer fritiden sin for å passe på at Tesla leverer kvalitet til oss som faktisk kjøper biler fra de. Prisverdig. Det er nok en egen plass i himmelen for slik storsinnethet.
La oss tenne et lys for slike ID4 eiere som Helgenen som bare vil det beste for Tesla.

hELgenen

Sitat fra: Otkristo på søndag 11. september 2022, klokken 20:19
Sitat fra: geear på søndag 11. september 2022, klokken 13:17
Berlin er mange hakk over Fremont, men dessverre et lite knepp bak Shanghai.

Vi fikk aldri se de første bilene fra Shanghai, og sannsynligvis har det vært en innkjøringsperiode også der.

Ellers får vi takke Helgenen, som ofrer fritiden sin for å passe på at Tesla leverer kvalitet til oss som faktisk kjøper biler fra de. Prisverdig. Det er nok en egen plass i himmelen for slik storsinnethet.
La oss tenne et lys for slike ID4 eiere som Helgenen som bare vil det beste for Tesla.

Takker og bukker. Eier også Polestar og BMW så ikle glem dem, og handler gjerne Tesla igjen om de kan garantere bedre kvalitet. Og dette er ikke ironi selv om sitatet over fremstår slik...

RuneW

Sitat fra: geear på søndag 11. september 2022, klokken 13:17
Ellers får vi takke Helgenen, som ofrer fritiden sin for å passe på at Tesla leverer kvalitet til oss som faktisk kjøper biler fra de. Prisverdig. Det er nok en egen plass i himmelen for slik storsinnethet.

:laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Stigern

Hentet ut forrige uke og gikk fra en Shanghai modell fra desember 21, til nå meget godt fornøyd. Mindre støy, bedre dempere og bedre seter.

Kun en ting jeg er litt usikker på er en feil eller ikke, men har en ulyd i det døren lukkes igjen. Virker som glasset spretter litt på lista så kontaktet tesla service. De justerte noe når de var her, men lyden forsvant ikke så usikker på hva det eventuelt kan være. Er kun på førerdøren og lyden er ikke på passasjersiden eller bakdøren.

Andre som har samme lyden? 

casall

Ja, jeg syns og det smeller en del når jeg lukker førerdøra. Har ikke testet de andre dørene enda faktisk, men skal prøve det.

kessy

Fikk DE-LR svart/svart i forrige uke, kjørte litt over 300 km nå. Veldig fornøyd med bilen. Null problemer, alt virker som det skal. Null knirking. Kjøres litt mykere over fartsdampere enn den kinesisk Y'en vi prøvekjøre før bestilling av vår bil. Det ser ut som karosseri er litt forskjellig fra det som komer fra Kina. Helt OK med støy fra utsiden. Tror at kvalitet er bra, på samme nivå som DE-P.

standahm

Fikk du med lastekroker baki som i Performance utgavene?
Tesla 2023 MY LR XP7YGCEK2PB048### (reg. 12-2022)
Renault Zoe 2014 Q210 Sort Intense (solgt).

kessy


Taben

#26
Hei. Jeg har mottatt 2 stk Y LR i august og september, begge produsert i Berlin og begge med lastekroker bak.

---------------------------------------------------
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YLR, August 2022
Tesla Model YLR, September 2022
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

kessy


Stigern

Jeg fikk med lastekroker på min med VIN 16XXX bestillt 06.06

kessy

Ok, tror at det går litt an på bestillingsdato, kanskje. Jeg bestilte 01.03, fikk bilen med VIN på 17xxx.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA