Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Garantireparasjon.

Startet av ENTO, onsdag 31. august 2022, klokken 21:31

« forrige - neste »

ENTO

Er det slik det skal bli ? Fikk opp feil i dashen. Gult varsel med elektrofeil, kontakt verksted. Fikk lånebil, helt ok. Fikk beskjed: «må bytte en del, vet ikke når vi får den» Ja ja, jeg har jo lånebil,men å måtte  vente på reservedel på ubestemt tid er ikke ok ! ( bilen er en uke gammel)

Surrehue

Hvordan gikk dette? Hvor lenge måtte dere vente på å få bilen tilbake? Hadde dere ID4 lånebil hele tiden?

Vi fikk overlevert vår 174hk Pro 28.10 på Auto E18  i Asker, etter 18 dagers venting fra vi signerte kontrakten. Vi merket, allerede før første hushjørne at det var en ulyd. Var det Klistremerker på vinterdekkene? Var det en basshøytaler bak i bilen som dunket? ubalanse i hjulene? Når vi kom over 40km/t ble lyden borte, så vi valgte å ta den planlagte Sandefjord-Strømstad turen, men hver gang vi kjørte sakte kom "bassen" tilbake. 02.11 var kona innom forhandler og hun valgte å sette igjen bilen. Ikke trengte vi den i helgen og vi har fremdeles nok biler. I dag fikk vi beskjed, av selger, om at motoren må byttes. Ukjent leveringstid på motor.
Da er det en rekke spørsmål som surrer rundt i hue. Er motorer lagervare eller er det av de delene VW har leveringstid på? Hva hvis dette tar måneder? har vi fått mandagsbil? Bør vi be om lånebil? Hva gjør vi..

Kjell Salvigsen

#2
Mener å ha lest på en utenlandsk id4 gruppe at motor har/hadde lang ventetid. Det trenger ikke å bety at det er samme motor/del som på din og at det er slik fremdeles. Får håpe det er lite ventetid nå!

Om det er mandagsbil eller ikke er umulig å si, en motor som må skiftes er vel noe tynt grunnlag for å kunne konkludere med det. Men det kan fort kalles en mandagsbil om det skulle balle på seg med andre feil i tillegg.

Du bør definitivt be om lånebil, enten fra forhandler eller/og forsikringsselskap. Personlig har jeg hatt bilen inne for knirk i rute/panoramatak i kortere perioder, da har jeg fått låne en id3 av forhandler. Det er noe jeg tror mange forhandlere tilbyr, noe man egentlig bør når det er snakk om nye biler med feil.(Mulig at det ikke er en rett man har, ,men at man likevel får det) Mange forsikringer dekker leiebil i lengre perioder dersom du har en god en. Sjekk med selskapet ditt! Lykke til !
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Kjell Salvigsen

Fra en artikkel i NAF/MOTOR som kan være nyttig/relevant:

"Reklamasjon:

Dersom det oppstår en feil på bilen din som dekkes av garanti eller reklamasjon, har du ifølge forbrukerkjøpsloven rett til lånebil dersom reparasjonen tar mer enn én uke. En slik feil er en feil du selv ikke er skyld i gjennom bruk, og bilen er inntil fem år gammel og dermed omfattet av reklamasjonsretten.

Lånebilen skal ifølge en avgjørelse fra Forbrukerklageutvalget ha «tilsvarende» funksjoner. (Vedtaket finnes ikke i elektronisk format). NAF mener at lånebilen skal være tilnærmet lik bilen som er til reparasjon, men ikke nødvendigvis identisk."
https://www.motor.no/aktuelt/sa-lenge-far-du-leiebil-ved-feil-og-skader/221894
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

Moas

Fra ett annet elbilmerke, som trengte en ny motor og girkasse pga. ulyd, så fikk bare beskjed om å bruke bilen mens forhandleren ventet på deler. Det tok 3 mnd. å få delene fra Asia i 2021.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Surrehue

Sitat fra: Surrehue på mandag 07. november 2022, klokken 19:11
Hvordan gikk dette? Hvor lenge måtte dere vente på å få bilen tilbake? Hadde dere ID4 lånebil hele tiden?

Vi fikk overlevert vår 174hk Pro 28.10 på Auto E18  i Asker, etter 18 dagers venting fra vi signerte kontrakten. Vi merket, allerede før første hushjørne at det var en ulyd. Var det Klistremerker på vinterdekkene? Var det en basshøytaler bak i bilen som dunket? ubalanse i hjulene? Når vi kom over 40km/t ble lyden borte, så vi valgte å ta den planlagte Sandefjord-Strømstad turen, men hver gang vi kjørte sakte kom "bassen" tilbake. 02.11 var kona innom forhandler og hun valgte å sette igjen bilen. Ikke trengte vi den i helgen og vi har fremdeles nok biler. I dag fikk vi beskjed, av selger, om at motoren må byttes. Ukjent leveringstid på motor.
Da er det en rekke spørsmål som surrer rundt i hue. Er motorer lagervare eller er det av de delene VW har leveringstid på? Hva hvis dette tar måneder? har vi fått mandagsbil? Bør vi be om lånebil? Hva gjør vi..
I dag har vi eid bilen i 36 dager og den har vært akkurat 1 mnd på verksted. Ny motor kom for litt over en uke siden, men det er visst fremdeles noe vibrasjoner i bilen.
Leiebilen er fra Hyre. Det er ett helvete, jeg er drittlei å måtte ta frem telefonen, taste tallene for å åpne den så gå inn på appen vente til det lyser i åpne knappen og trykke på den. Hvis man da bærer på noe, kommer fra rema og har kjøpt en 5-6 småting og 2 melk og derfor har droppet bærepose, så må man stå å knote med alt dette. Hvis man bruker litt tid på å bære inn eller ut, så går startsperre på etter 5 min og da er det frem med telefonen igjen. Dersom man ikke får det til, må man ringe til Hyre for å få hjelp. Ikke så morro når klokken er 06.05 og man skal på jobb, og Hyre åpner klokken 08... Med mindre man er en mobiltelefon zombie, så be om å få leiebil med nøkkel. Leiebilen er så godt som identisk med den vi har, forskjellen er vel fargen og skiluke i baksetet på leiebilen. Det possitive er at vi ikke kjører kilometer på vår egen bil. Jeg har 13mil T/R jobb så nå er det jeg som kjører ID4, når vår egen kommer tilbake må jeg nok tilbake til Leaf'n

Otkristo

Sitat fra: Surrehue på lørdag 03. desember 2022, klokken 23:52
Sitat fra: Surrehue på mandag 07. november 2022, klokken 19:11
Hvordan gikk dette? Hvor lenge måtte dere vente på å få bilen tilbake? Hadde dere ID4 lånebil hele tiden?

Vi fikk overlevert vår 174hk Pro 28.10 på Auto E18  i Asker, etter 18 dagers venting fra vi signerte kontrakten. Vi merket, allerede før første hushjørne at det var en ulyd. Var det Klistremerker på vinterdekkene? Var det en basshøytaler bak i bilen som dunket? ubalanse i hjulene? Når vi kom over 40km/t ble lyden borte, så vi valgte å ta den planlagte Sandefjord-Strømstad turen, men hver gang vi kjørte sakte kom "bassen" tilbake. 02.11 var kona innom forhandler og hun valgte å sette igjen bilen. Ikke trengte vi den i helgen og vi har fremdeles nok biler. I dag fikk vi beskjed, av selger, om at motoren må byttes. Ukjent leveringstid på motor.
Da er det en rekke spørsmål som surrer rundt i hue. Er motorer lagervare eller er det av de delene VW har leveringstid på? Hva hvis dette tar måneder? har vi fått mandagsbil? Bør vi be om lånebil? Hva gjør vi..
I dag har vi eid bilen i 36 dager og den har vært akkurat 1 mnd på verksted. Ny motor kom for litt over en uke siden, men det er visst fremdeles noe vibrasjoner i bilen.
Leiebilen er fra Hyre. Det er ett helvete, jeg er drittlei å måtte ta frem telefonen, taste tallene for å åpne den så gå inn på appen vente til det lyser i åpne knappen og trykke på den. Hvis man da bærer på noe, kommer fra rema og har kjøpt en 5-6 småting og 2 melk og derfor har droppet bærepose, så må man stå å knote med alt dette. Hvis man bruker litt tid på å bære inn eller ut, så går startsperre på etter 5 min og da er det frem med telefonen igjen. Dersom man ikke får det til, må man ringe til Hyre for å få hjelp. Ikke så morro når klokken er 06.05 og man skal på jobb, og Hyre åpner klokken 08... Med mindre man er en mobiltelefon zombie, så be om å få leiebil med nøkkel. Leiebilen er så godt som identisk med den vi har, forskjellen er vel fargen og skiluke i baksetet på leiebilen. Det possitive er at vi ikke kjører kilometer på vår egen bil. Jeg har 13mil T/R jobb så nå er det jeg som kjører ID4, når vår egen kommer tilbake må jeg nok tilbake til Leaf'n
Dette høres veldig tungvindt ut.
Det er jo Møller som eier Hyre. Så rart du ikke kan bruke We Connect appen for å låse opp bil og starte bilen.

daktari

Jeg synes det er mest irriterende at de ikke har egne lånebiler men bruke Hyre og Avis.
@Surrehue kan jo snakke med selgeren din og heller låne en av demobilene deres eller bytte leiebilmerke hvis de fortsatt skal ha bilen inne?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

igniztion

Det er vel Gumpen-forhandlerne som har Avis? Gumpen Utleie ble kjøpt opp/slått sammen med Avis ganske nylig. Gumpen er VAG-forhandler i Agder og Telemark. Helt naturlig at de bruker dem. Gumpen har også noen Hyre-biler.

Sist min ID.4 var på garantirep, fikk jeg en ID.3 med eldgammel software som noen hadde brukt som askebeger...
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA