Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Garanti og reklamasjoner - Tesla Model Y

Startet av markusthorsen, onsdag 31. august 2022, klokken 16:39

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: petersv på tirsdag 06. desember 2022, klokken 12:54
I tillegg må jeg trykke to ganger på frunk-åpning, for at den skal åpne helt, samt at den har meldt om at frunken er åpen i et tilfelle når jeg kjører.
Minusgrader hos deg?
Ellers bør lås smøres med WD40 i jevne mellomrom.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Nei, var verst når det var godt på plussiden. Den har gått seg litt til nå, og går opp annenhver gang ca., så sikkert litt bruk og eventuelt justering som skal til. Ang. smøring har jeg bedre erfaring med syntetisk olje i litt tykkere viskositet enn WD-40, da den ofte bare tørker ut låsemekanismen etter kort tid når den fordamper. Brukt begge deler side 2013 på div Model S.

petersv

En ny feil jeg har blitt oppmerksom på, når jeg "spyler" frontruta, så kommer det ingen/lite spylervæske på høyre visker, så denne siden av ruta blir ikke vasket. Det er i tillegg høyre visker som pusser over kamera, så AP oppfører seg deretter...

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

kaistian

Sitat fra: petersv på torsdag 15. desember 2022, klokken 13:31
En ny feil jeg har blitt oppmerksom på, når jeg "spyler" frontruta, så kommer det ingen/lite spylervæske på høyre visker, så denne siden av ruta blir ikke vasket. Det er i tillegg høyre visker som pusser over kamera, så AP oppfører seg deretter...
Jeg har samme problem, men ikke fått sett på det enda.

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 15. desember 2022, klokken 14:33
Kan spylervæsken på høyre side ha frosset?
Min står i parkeringsanlegg med plus grader, så på min må det være noe annet.

Handyman

#20
Sitat fra: petersv på torsdag 15. desember 2022, klokken 13:31
En ny feil jeg har blitt oppmerksom på, når jeg "spyler" frontruta, så kommer det ingen/lite spylervæske på høyre visker, så denne siden av ruta blir ikke vasket. Det er i tillegg høyre visker som pusser over kamera, så AP oppfører seg deretter...
Sjekk at slangen ikke har hoppet av et skjøtestykke.
EDIT: Kom på at det tidligere har vært personer som har påstått at det ikke spyler på høyre visker. Det viste seg at de bare ikke kunne se det. Film med telefonen i slow motion og sjekk om det kommer noe ut av dysene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

petersv

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 15. desember 2022, klokken 14:33
Kan spylervæsken på høyre side ha frosset?
Nei, det skjer etter jeg står inne i parkeringshus.

Sitat fra: Handyman på torsdag 15. desember 2022, klokken 20:02
Sjekk at slangen ikke har hoppet av et skjøtestykke.
Kan se en gang til, men så under panser tidligere og så ikke noen løst.

peterka

Hører at en får lånebil ved garantisaker, men viss ein ikkje tar lånebil får ein sum i steden?

Kim-

Du får lånebil hvis reparasjonen overstiger 4 timer
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

peterka

Ok, men viss det går fleire dager å fikse og velger å bruke bil nr 2. får ein erstatningssum da? Kr 800 pr dag?

Viss ein må kjøre 5 timer til nærmaste verkstad. Får ein erstatning for å kjøre langt? Pluss tar fri fra jobb?


Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jlan

#26
Så lenge det er spyling på ene siden, så er det jo bare slanger og dyser. Jeg hadde først koblet fra slangen til dysene på pusserarmen, og evt. fortsatt feilsøking videre langs slangen hvis det ikke er trykk der.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

lars667

#27
I dag takka motoren som åpner førerdøra for seg. Håper inderlig at mobil service kan fikse dette, men tvilsomt i -20. Må åpne døra med nødåpninga fra passasjerside. Har gått 27kkm, så er vel forventet levetid kanskje  ::)

Edit: Og plutselig funka den igjen. Er det noen supertrege sikringer et sted? Noe som resettes litt tilfeldig? Har prøvd restart fra ratt/pedal og latt bilen stå låst i lengre tid tidligere  i går uten at noe skjedde.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

petersv

12V-sikringer på model 3 og y er elektroniske, og resettes automatisk ja.

lars667

Vet du om det er noe styring på når de resettes?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA