Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stadig økende bruktbilpriser på FINN

Startet av Moas, tirsdag 30. august 2022, klokken 13:51

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#45
 Hvis man skal til Italia noen ganger så sparer man myyye...meeeeen de repr kostnadene kan bli dyre da.... ser de sliter litt noen ganger når bilen "skjærer seg" inne på FB "veteranTesla"

Electric cars in Norway

#46
Sitat

Mer ekstremt er vel at gamle roadstere vel har bikket millionen på Finn, det er ganske rå endring siden 2019 der de gikk for sånn 300k.

Fikk tilbud om en billig sliten en for mange år siden... dust som jeg var - så takket jeg nei!!!  :-( 

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 15. oktober 2022, klokken 09:43
Hvis man skal til Italia noen ganger så sparer man myyye...meeeeen de repr kostnadene kan bli dyre da.... ser de sliter litt noen ganger når bilen "skjærer seg" inne på FB "veteranTesla"

Ser at f.eks. IF har batteri og drivverksforsikring for elbiler kjørt under 150.000km, som gjelder til de runder 200.000km....men er jo mye annet som og kan ryke på en Model S....men en 2015 eller nyere er jo litt bedre...
Tesla Model Y                         2021-

IK

Leser i flere FB grupper at elbiler blir tungsolgte. Merker dere at prisveksten avtar?
Ser også på USA , der faller kraftig bruktbilpriser.
Prisene må gå ned tidligere eller senere pga økonomisk situasjon.
Bra med det er at dette skal dra inflasjon ned.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: IK på mandag 24. oktober 2022, klokken 10:07
Leser i flere FB grupper at elbiler blir tungsolgte. Merker dere at prisveksten avtar?
Ser også på USA , der faller kraftig bruktbilpriser.
Prisene må gå ned tidligere eller senere pga økonomisk situasjon.
Bra med det er at dette skal dra inflasjon ned.

Har ikke fulgt med, men overrasker meg ikke om bilmarkedet generelt kjøles av, og at folk fortsetter å kjøre sin 12 år gamle VW Transporter når renten øker (over 5% rente på billån), strømprisen øker og lønnsoppgjørene i det offentlige er dårligere enn kjerneinflasjonen. Da er dyr bil noe mange drøyer...

Hvis en skal kjøpe bil til 600.000, og låne 450.000 med 8 års nedbetaling så blir det 5770,- i måneden....(før skattefradrag)...så mange betaler en bil i strøm....til hytta....
Tesla Model Y                         2021-

Moas

#50
Jeg ser også for meg en vridring til billigere nybiler, dvs. kina-biler.

Hvis du har maks 400k, og trenger en viss størrelse og rekkevidde, så har tyske, franske, asiatiske og ikke minst amerikanske biler egentlig priset seg ut.

Biler i 600k+ prisklassen tilhører snart øvre middelklasse, dvs. de som ikke bryr seg om pris.

Denne utviklingen vil bli forsterket renteutviklingen som ser ut til å fortsette mot 10%.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

turfsurf

Sitat fra: Moas på mandag 24. oktober 2022, klokken 12:38
Hvis du har maks 400k, og trenger en viss størrelse og rekkevidde, så har tyske, franske, asiatiske og ikke minst amerikanske biler egentlig priset seg ut.
Hva mener du, kinesiske biler er vel asiatiske? Eller mente du japanske og/eller koreanske?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Moas

Sitat fra: turfsurf på mandag 24. oktober 2022, klokken 13:17
Sitat fra: Moas på mandag 24. oktober 2022, klokken 12:38
Hvis du har maks 400k, og trenger en viss størrelse og rekkevidde, så har tyske, franske, asiatiske og ikke minst amerikanske biler egentlig priset seg ut.
Hva mener du, kinesiske biler er vel asiatiske? Eller mente du japanske og/eller koreanske?
Jeg har tenkt her asiatiske biler som alle andre enn kina-biler da disse er priset, generelt, lavere enn de andre landene.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

turfsurf

Sitat fra: Moas på mandag 24. oktober 2022, klokken 13:25
Jeg har tenkt her asiatiske biler som alle andre enn kina-biler da disse er priset, generelt, lavere enn de andre landene.
Tja, Vinfast er vel ikke dyrere enn f.eks NIO.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Exscalibur

Første Ariya ute på Finn for 629 000: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278485584&fbclid=IwAR1GGfjxlRoLEGNPTt_dFPFFR5Elwu3hHxjZXXCRQlCpbEjcAh2A5cZkUMo

Utifra det jeg ser av utstyr så er tilsvarende bygg ca 575 000 når man konfigurer den hos Nissan

Egil S

Sitat fra: Exscalibur på onsdag 26. oktober 2022, klokken 12:21
Første Ariya ute på Finn for 629 000: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278485584&fbclid=IwAR1GGfjxlRoLEGNPTt_dFPFFR5Elwu3hHxjZXXCRQlCpbEjcAh2A5cZkUMo

Utifra det jeg ser av utstyr så er tilsvarende bygg ca 575 000 når man konfigurer den hos Nissan

Jeg har en Enyaq RS i bestilling, med ALT som er mulig å få på den, pris ca 670.000kr uten moms. Ligger flere ute på finn hos bruktbilselgere opp mot 750.000kr, "dårligere utstyrt" enn min bil, så noen som prøver seg på å tjene kjappe 80-100.000kr på at noen "vil bli først".
Dette er mest sannsynlig import biler da Møller ikke har utlevert noen ennå, forhandlerne har ikke fått demo biler engang, bare utstillingsbiler.
Med moms og prisstigning havner tilsvarende min bil på 720.000kr etter nyttår pluss evt. vektavgift.
Er nok mange som "melker markedet" nå.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA