KOR I H*****E VANSKELIG SKAL DET VÆRE Å FÅ TAK I DELER TIL EIN TESLA!!!!

Startet av Rævedilter, fre 26. aug 2022, kl. 10:09

« forrige - neste »

eDooku

Ja, litt konspi gjør godt for paranoiaen...

'Anerkjent' betyr dessverre bare at de store i bransjen (Møller og Toyota) støtter dem, og at media betaler dem for resultatene. Det ser man også i andre bransjer. Statistikkene kan brukes som salgsverktøy, men leser man den lille skriften ser man at tallene er så usikre eller lite representative at topp og bunn like godt kunne være byttet.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

ToWalkOrDrive

YEAY!!

Etter at takvinduet sprakk på min Model Y, og jeg bestilte tid for dette på appen, og fikk tid og de kikket på den, og de ringte meg og ba meg hente bilen etter 5 min med beskjeden "kom og hent bilen - det er ikke garanti", så sto jeg igjen med spørsmål: ikke garanti? Whhhaaayyy?. Nei, det måtte jeg ringe hit og dit for å finne ut av....
Etter å ha blitt sendt rundt i systemet uten svar fant jeg ut at jeg måtte bestille service igjen på Tesla-appen for å få kontakt med dem. Da tok det ikke lang tid før jeg fikk svar at jeg måtte kontakte Hurtigruta Carglass for å skifte takruten. Ga opp å finne ut hvorfor det ikke var garanti, men fikk på en måte svar på forumet, uten at det er noe forsvar til Tesla.

Ringte så Hurtigruta Carglass, hvor jeg fikk beskjed "HELL NO. Både jeg personlig og mange andre kunder har stått i kø i månedsvis for å få tak i takglass, så vi kan ikke legge til flere til køen uten å vite fra Tesla når glassene kan leveres". Siden jeg ikke gidder å stange hodet i Tesla-veggen mer enn nødvendig så ringte jeg heller til Cary (bilglass), og de tok i mot bestillingen.

Nå, etter flere måneder er endelig glasset på vei inn. Ser sprekkene nå går over hele glasset alle veier, og jeg kan kjenne sprekkene også på innsiden av glasset.

Min neste bil blir neppe en Tesla. Min tredje ble nok min siste, selv om andre og sliter med sitt. Mye bil for pengene (betalte 490.000 for Model Y ny), men nå priser de seg ganske dyrt og. Men utrolig lite feil på Model 3 og Y...selv om demperne på Y nok er hentet fra en Lada.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Sitat fra: Hallgrim86 på tor 01. sep 2022, kl. 11:05
Hehe konspi! I like it!

Det er helt klar veldig merkelig at vi ikke har disse eierne for hånden. I 2021 var det 300 Teslaeiere som ble spurt. Hvor er de!? Norge, Sverige, Danmark - 300 eiere totalt.

Autoindex er en anerkjent undersøkelse med årevis av tester bak seg. Det at Tesla scorer særdeles høyt på områder hvor de generelt gjør det bra vitner om svar som har vært positive. Minner om lojalitet, hvordan de er å eie, leiebilutlån +++ som de historisk scorer bra på.

Man kan lese litt på forumet her, er det virkelig så fjernt at Tesla sliter litt med denne delen av virksomheten? Veldig mange tilfeldigheter må forklares bort
Skal jeg være helt ærlig, selv som Audi-eier med ELENDIGE erfaringer med service, så er det allikevel mer overraskende for meg at Audi er nest nederst, enn at Tesla er nederst (selv om jeg personlig har bedre erfaring med Tesla service enn de fleste andre merkeforhandlere). Det var overhodet ingen overraskelse at Tesla kom nederst, men sett for eksempel på forumet her, så syns jeg ikke forumet gjenspeiler den type generell misnøye hos Audi?

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tor 01. sep 2022, kl. 12:51
YEAY!!

Etter at takvinduet sprakk på min Model Y, og jeg bestilte tid for dette på appen, og fikk tid og de kikket på den, og de ringte meg og ba meg hente bilen etter 5 min med beskjeden "kom og hent bilen - det er ikke garanti", så sto jeg igjen med spørsmål: ikke garanti? Whhhaaayyy?. Nei, det måtte jeg ringe hit og dit for å finne ut av....
Etter å ha blitt sendt rundt i systemet uten svar fant jeg ut at jeg måtte bestille service igjen på Tesla-appen for å få kontakt med dem. Da tok det ikke lang tid før jeg fikk svar at jeg måtte kontakte Hurtigruta Carglass for å skifte takruten. Ga opp å finne ut hvorfor det ikke var garanti, men fikk på en måte svar på forumet, uten at det er noe forsvar til Tesla.

Ringte så Hurtigruta Carglass, hvor jeg fikk beskjed "HELL NO. Både jeg personlig og mange andre kunder har stått i kø i månedsvis for å få tak i takglass, så vi kan ikke legge til flere til køen uten å vite fra Tesla når glassene kan leveres". Siden jeg ikke gidder å stange hodet i Tesla-veggen mer enn nødvendig så ringte jeg heller til Cary (bilglass), og de tok i mot bestillingen.

Nå, etter flere måneder er endelig glasset på vei inn. Ser sprekkene nå går over hele glasset alle veier, og jeg kan kjenne sprekkene også på innsiden av glasset.

Min neste bil blir neppe en Tesla. Min tredje ble nok min siste, selv om andre og sliter med sitt. Mye bil for pengene (betalte 490.000 for Model Y ny), men nå priser de seg ganske dyrt og. Men utrolig lite feil på Model 3 og Y...selv om demperne på Y nok er hentet fra en Lada.
Skrev en melding i en tråd her til deg her for en uke eller to siden at de allerede har glasstak på lager.. Sjekket du med de da? I tillegg får du gleden av at de måtte øve på min bil før de tok din (min var visst nok første Y Hurtigruta tok av taket på, og de klarte å ødelegge både fremre og bakre taktrekk i prosessen..).

Hallgrim86

Sitat fra: eDooku på tor 01. sep 2022, kl. 12:28
Ja, litt konspi gjør godt for paranoiaen...

'Anerkjent' betyr dessverre bare at de store i bransjen (Møller og Toyota) støtter dem, og at media betaler dem for resultatene. Det ser man også i andre bransjer. Statistikkene kan brukes som salgsverktøy, men leser man den lille skriften ser man at tallene er så usikre eller lite representative at topp og bunn like godt kunne være byttet.

Jøss, sterke påstander! Dette visste jeg ikke, har du en lenke hvor jeg kan lese mer om dette? Møller fikk utrolig lite igjen for pengene sine i år, og var så frekke at de klagde. Typisk Møller å dekke sporene sine så godt som mulig.

geear

Hvis Møller var med på konspirasjonen, så er det rart at de sørget for å havne på nest sisteplass med Audi...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på tor 01. sep 2022, kl. 13:08
Sitat fra: Hallgrim86 på tor 01. sep 2022, kl. 11:05
Hehe konspi! I like it!

Dt

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tor 01. sep 2022, kl. 12:51
YEAY!!
..
Skrev en melding i en tråd her til deg her for en uke eller to siden at de allerede har glasstak på lager.. Sjekket du med de da? I tillegg får du gleden av at de måtte øve på min bil før de tok din (min var visst nok første Y Hurtigruta tok av taket på, og de klarte å ødelegge både fremre og bakre taktrekk i prosessen..).

Var kjipt å høre om skadene.
Jeg så ikke den meldingen, men da jeg prøvde å bestille hos Hurtigruta tok de som nevnt ikke mot flere bestillinger, så jeg bestilte hos Cary for noen måneder siden, og han sa i går at de får inn i dag. Tipper Tesla har fått inn en røys pga alle som ødelegger takvinduet fordi de tror takbøylene fungerer likt som på Model 3, hvor det ikke gikk an å ødelegge hele taket ved 3mm feilmontering, når du ikke ser hvor du skal montere (over eller under skjult brakett). Sikkert mange som ikke har hatt Model 3 som og ødelegger.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kim- på tor 01. sep 2022, kl. 16:57
Har du montert takbøyler?

Yep, på Model 3 var det bare å schmukke takbøylene på, og det gikk fint.
På Model Y har Tesla laget større klaring mellom glasset og de helt skjulte festebrakettene under glasstaket, sånn at takbøylefestet lett sniker seg mellom brakett og glass...og når en da snurrer fast plankene på den glatte bøyde takbøylen så knekker glasset....heldigvis blir det dekket av glassforsikring (med 2000 i egenandel).

Kim-

Ja, feilmontering av bøylene hvor en presser opp glasset som gjør at det sprekker. Ikke beste løsningen her merker jeg, stort potensiale for å gjøre feil. Her må en passe godt på ved montasje.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Rævedilter

Sitat fra: turfsurf på tor 01. sep 2022, kl. 06:25
Nå vet jeg ikke noe om servicekostnader på dyre Toyotaer, men de har vel knapt slike biler. Det nærmeste er kanskje Landcruiser.

Den billigaste LandCruiseren(100 -98 mod 7 seter 4.2TD) eg har hatt kostet over 1 mill som ny for 25 år sidan, eg kjøpte brukt. I dag tar dei ikkje inn den store LCen til Europa, men den hadde nok passert 2 mill. (som personbil).

MadsV

Sitat fra: Rævedilter på tir 30. aug 2022, kl. 14:23
Sitat fra: Klykken på tir 30. aug 2022, kl. 11:14
Bra det ordnet seg. Kanskje redigere teksten på emnefeltet til noe "mindre skrikende"? :D
Problemet er der jo fortsatt; håplaust tungvint å få tak i deler. Skal endre det den dagen Tesla forbedrer servicen og ikkje gjer den dårligere. Før kunne eg bestille direkte på epost. Og dei har løysing for det om dei vil:
Jeg har tilgang til denne katalogen gjennom jobb, den er egentlig veldig lett å bruke og priser, lagerstatus kommer opp. Overraskende billige deler til Tesla enn andre merker jeg handler, men man får jo ingen rabatter hos Tesla heller som man får med andre. De har heller ingen opplegg for firmakunder så alt må betales med kort på forhånd.
De har en lang vei å gå for å imøtekomme ettermarkedet

ToWalkOrDrive

Sitat fra: MadsV på tir 13. sep 2022, kl. 21:36
Sitat fra: Rævedilter på tir 30. aug 2022, kl. 14:23
Sitat fra: Klykken på tir 30. aug 2022, kl. 11:14
Bra det ordnet seg. Kanskje redigere teksten på emnefeltet til noe "mindre skrikende"? :D
Problemet er der jo fortsatt; håplaust tungvint å få tak i deler. Skal endre det den dagen Tesla forbedrer servicen og ikkje gjer den dårligere. Før kunne eg bestille direkte på epost. Og dei har løysing for det om dei vil:
Jeg har tilgang til denne katalogen gjennom jobb, den er egentlig veldig lett å bruke og priser, lagerstatus kommer opp. Overraskende billige deler til Tesla enn andre merker jeg handler, men man får jo ingen rabatter hos Tesla heller som man får med andre. De har heller ingen opplegg for firmakunder så alt må betales med kort på forhånd.
De har en lang vei å gå for å imøtekomme ettermarkedet

Er et veldig rart firma, Tesla ja. Tilpasser seg ikke norske måter å gjøre business på. Til og med glass-selskapet som skulle skifte takvindu på en Tesla ble bedt om å betale på forskudd...

Rævedilter

Hey,hey!! Fekk deler i går; men ikkje uten at eg purret på dei i chaten og fekk naturligvis ny servicetime. Delene hadde lagt der i 3 veker, men dei mangler visst et system (i 2022???) for å gje beskjed, det siste som stod i chaten var at dei skulle kontakte meg når delene var komme.

model3pw

Jeg har et spørsmål relatert til dette temaet.

Til min Model 3 så ønsket jeg å kjøpe siste utgave av sideblinklys (kamera) pga de jeg har på 2021 modellen min lyser gjennom slik at bakoversyn i mørket via skjermen ikke er brukbart.

På Tesla service senteret NEKTET de å selge disse til meg. Begrunnet i at de ikke er de som fulgte med bilen. Tilkalte «sjefen» der som forsvarte han som fortalte dette til meg.

Er dette normal prosedyre eller møtte jeg på noen som ikke har peiling?

Gir jo ingen mening at man ikke får bytte slike smådeler som man selv ønsker.

De avsluttet med «kanskje du finner noe tredje-part». What!!!?!!?!

filtvet

Å sammenligne tesla mot lade er en fornærmelse mot lada. De var enkle biler som ofte varte i over 30 år.

Og ikke sett på takstativ på 3/Y please. Jeg kan love deg at det er like lett å ødelegge glasstak på 3 med "feil" montering.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA