Ynskje om snøggladdar på Bjorli

Startet av Vikingo, man 01. okt 2012, kl. 17:56

« forrige - neste »

Vikingo

Hadde det ikkje våre ein ide å få ein snøggladdar på Bjorli slik att ein kan kome seg nedover Gudbransdalen uten å måtte bruke dagesvis på ein Elbiltur mot Østlandet?
Og ein i Lom området i Ottadalen?
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

cra

Kanskje det blir? Ser at Bunker Oil vil sette opp en på Otta. Håper på en i Grodås før sommeren.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Men hva skal de brukes til?

Vi vet jo nå at hurtigladere ikke er til å stole på. Jeg kommer nok aldri til å legge ut på langtur med min Nissan Leaf. Jeg tviler på at gode nok hurtigladere blir bygget innen vi selger den videre. Og det er helt uaktuelt å stå på Bjorli i 10 timer mens vi lader med 10A siden 16A heller ikke er å oppdrive lenger.

Jeg synes egentlig det offentlige heller kan spare pengene og vente på hurtigladerteknologi som minimum klarer å fungere en uke sammenhengende  :P
Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på tir 02. okt 2012, kl. 21:43
Vi vet jo nå at hurtigladere ikke er til å stole på. Jeg kommer nok aldri til å legge ut på langtur med min Nissan Leaf. Jeg tviler på at gode nok hurtigladere blir bygget innen vi selger den videre. Og det er helt uaktuelt å stå på Bjorli i 10 timer mens vi lader med 10A siden 16A heller ikke er å oppdrive lenger.

Jeg tar mange langturer men det meste av problemer løses greit om en har en plan B. 16A får du lett tak i, bare å bestille fra EVSEupgrade.com. Koster ca. 7500,- ferdig fortollet og momset.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Aspiranten

Det er alt for dyrt til at jeg gidder. Tviler på at den kabelen blir spart inn i løpet av de neste 4 årene dersom jeg heller kjører elbil enn dieselbil.

Litt spesielt at det ikke har kommet noen gode ebay alternativer enda. Det er jo bare en liten elektronisk dubbeditt som skal krympes inn i håndtaket, ellers tykk kabel.
Nissan Leaf

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA