Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kamera venstre dørstolpe tildekket

Startet av larsgk, torsdag 18. august 2022, klokken 07:47

« forrige - neste »

larsgk

Får med jevne mellomrom melding om at kamera venstre dørstolpe er tildekket. Er det samme kamera som man ser når man setter på ryggekameraene? For det ser ikke tildekt ut.

Handyman

Nei, ved rygging ser du kameraet i blinklysene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Syklist

Var det sterk sol når du fikk disse meldingene?   

Jeg har fått denne meldingen med jevne mellomrom ved kjøring langs fjorder og vann med solrefleks i fint vær siden 2020. (Ser ikke ut til at noen av programvareoppdateringene har fikset det, tross innsende snutter til Tesla.)

Får også meldinger om at høyre kamera er tildekket i tunneler, men den meldingen kommer ikke så ofte lenger, så her er det kanskje en fiks.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Klykken

Er kameraet i b-stolpene. Disse dugger ofte i starten av en kjøretur, samt at de blir blendet fra sollys. De liker heller ikke brøytekanter.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

larsgk

Sitat fra: Handyman på torsdag 18. august 2022, klokken 08:04
Nei, ved rygging ser du kameraet i blinklysene.
Hadde man kunne sett kamera på skjermen, så hadde man kunnet sett hva tildekket betydde :-)

Sitat fra: Syklist på torsdag 18. august 2022, klokken 08:27

Ofte sol, men ikke alltid.

Ol'Musky

Sitat fra: Syklist på torsdag 18. august 2022, klokken 08:27

Jeg har fått denne meldingen med jevne mellomrom ved kjøring langs fjorder og vann med solrefleks i fint vær siden 2020. (Ser ikke ut til at noen av programvareoppdateringene har fikset det, tross innsende snutter til Tesla.)

Får også meldinger om at høyre kamera er tildekket i tunneler, men den meldingen kommer ikke så ofte lenger, så her er det kanskje en fiks.

Var på norgestur med m3 i sommer og merket det veldig ved kjøring på dagtid ved stille sjø og mye sol, som du nevner.
I starten skjønte jeg ikke hvordan den kunne blitt så møkkete "over natten" uten at jeg så hvor, men skjønte etterhvert det var vann og sol

Haggish

Problemet er som regel dugg på kameraene på stolpene, ekstra ille i forbindelse med sollys.
Varmt i bilen samt kald glassflate mot ute.=dugg
stopp og gå ut når meldingen kommer og sjekk om det er det som er tilfelle.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA