Megane e-tech vs ID3 o.l...

Startet av Panduck, ons 17. aug 2022, kl. 09:39

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: trygvan på tor 01. sep 2022, kl. 18:30
Jeg prøvekjørte e-tech. Bra spesifikasjoner men ble ikke overbevist nok til å akseptere prisen som passerte 500'. Synes bla ikke kupeen var åpen og «luftig» nok. Til den prisen er det mange konkurrenter, feks id.4, polestar, tesla osv. jeg endte med en brukt id.4 som jeg faktisk fikk litt billigere enn nybilpris.

Oi - det ble såpass mye for denne lille bilen.

Det er ganske dyrt bilen størrelse tatt i betraktning. Ikke er det AWD i den prisen,ikke er ytelsene høye osv..
Funderte på prøvekjøring, men når prisen bikker 500k......neppe

edyrli

Sitat fra: trygvan på tor 01. sep 2022, kl. 18:30
Jeg prøvekjørte e-tech. Bra spesifikasjoner men ble ikke overbevist nok til å akseptere prisen som passerte 500'. Synes bla ikke kupeen var åpen og «luftig» nok. Til den prisen er det mange konkurrenter, feks id.4, polestar, tesla osv. jeg endte med en brukt id.4 som jeg faktisk fikk litt billigere enn nybilpris.
Hvordan ble den så dyr? Den starter jo på 389.900 og selv i iconic koster den ikke mer enn 429.900.

Elbileier fra Sandnes

Hvis du ikke trenger så mye beinplass i baksetet, er e-Megane et godt alternativ. Har selv Volvo XC40 og synes Android Automotive er mye bedre enn hva VW har kommet opp med. Men jeg har også bestilt en nesten fullspekket ID.3 som bil nr 2, som jeg ennå ikke har fått utlevert. Siden jeg har store barn i baksetet, tror jeg e-Megane hadde blitt for liten bak.
VW ID.3 Sport 10.2022 -
Volvo XC40 P8 12.2020 -
x Leaf 01.2013 - 12.2020

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA