Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skoda ruller ut ME3

Startet av Bigdrago, tirsdag 16. august 2022, klokken 22:59

« forrige - neste »

Bigdrago

https://www.skoda-auto.no/elbiler/enyaq-iv-programvareoppdatering

Den nye programvareversjonen heter ME 3 og inkluderer oppdateringer av infotainmentsystemets funksjoner, betjeningselementer og design. Forbedret batteristyring øker bilens rekkevidde og bedrer ladeeffekten, slik at ladetiden blir kortere. Oppdateringen inkluderer også flere ŠKODA Connect-onlinetjenester.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Eivind1

Jeg har produksjonsuke 37. Får jeg med denne programvaren da?

Bilskallen

Jupp. Du får årsmodell 2023 med ME3 software. Selv om Skoda Enyaq nå har andre utstyrspakker får du det utstyret du har bestilt.

Rusalka

Fikk denne mailen i dag:

Kjære kunde

Det er en glede å kunne fortelle deg at det straks kommer nye funksjoner for din ENYAQ iV! Vi oppdaterer programvaren på din bil for å gi deg en enda bedre kjøreopplevelse nå – og muligheten til å få regelmessige oppdateringer «Over-the-Air» i fremtiden.

Programvaren vil inneholde oppdatering av gjeldende funksjoner, ny design og betjeningsfunksjoner for infotainment. I tillegg vil din ENYAQ iV lades raskere og rekkevidden økes!

For å klargjøre bilen din for større oppdateringer «Over-the-Air», må det installeres et kraftigere 12v-batteri enn det du har i dag. Det gjøres selvsagt kostnadsfritt hos din ŠKODA-forhandler, i forbindelse med oppdateringen.

Hva gjør jeg nå?

Forhandleren din tar direkte kontakt med deg for å avtale time, og de første kundene kontaktes i september. Vær oppmerksom på at denne oppgraderingen tilbys alle aktuelle kunder, og at det derfor kan ta noe tid før du hører fra din forhandler.

Takk for oppmerksomheten og ha en fin dag!


Med vennlig hilsen ŠKODA Norge


Onkel Tom

Jeg fikk endelig bilen utlevert i dag, med ME3 inkludert fra fabrikk (produksjonsuke: 26). Den som venter lenge - lenger - lengst - venter ikke forgjeves :).  Førsteinntrykket og første kjøretur i ny bil var helt nydelig :laugh: :laugh: :laugh:
2022  ŠKODA Enyaq iV 80X  (SUV)   -   Race Blue Metallic
Bestilt:  23. oktober 2020   -   Levert:  17. august 2022

Seigmann


Morten79

ME3? Er dette software 3.0?  Den har vel vært tilgjengelig i noen måneder nå i ny produserte biler. Min ble utlevert i slutten av juni, og hadde 3.0. 

Venter spent på 3.1 jeg, som virker til å ha noen små men kule features :)

Gratulerer med ny bil ja. Den er herlig å kjøre!
Skoda Enyaq 80X (2022)
Mitsubishi Outlander PHEV (2020)

SolEL

hvor mye lengre rekkevidde blir det med ME3 på 80x?

Vurderer en elbil

Sitat fra: Morten79 på torsdag 18. august 2022, klokken 15:57
Venter spent på 3.1 jeg, som virker til å ha noen små men kule features :)

Hva er de småtingene, da?
Fossilbil

VoltWay

#9
Sitat fra: SolEL på torsdag 18. august 2022, klokken 19:57
hvor mye lengre rekkevidde blir det med ME3 på 80x?
Jeg har aldri sett noen faktiske tall, men tipper det ikke er snakk om så mye. 10-15 km kanskje.

Edit: I tillegg er det nok mest snakk om temperaturstyring når det er kaldt, så effekten blir kanskje større på vinteren enn sommeren. Ikke sikkert det finnes noen gode tall. Det beste blir kanskje at de som har hatt bilen en vinter får erfaring med ny programvare neste vinter og ser om det gjør noe utslag.

Morten79

#10
Ingenting sikkert, men tror man får kjøredata/trippteller/forbruk man har på hovedskjernen også direkte på skjermen foran fører ved å trykke på knappene på rattet. Også vil det stå hvor mye kw man lader med på "ladeskjermen".  Så noe om kanskje bidirectional lading. Men usikker på alt dette kommer i enyaq. Ser 3.1 i id5 har disse sakene. Så lov å håpe.

Sitat fra: Vurderer en elbil på fredag 19. august 2022, klokken 08:02
Sitat fra: Morten79 på torsdag 18. august 2022, klokken 15:57
Venter spent på 3.1 jeg, som virker til å ha noen små men kule features :)

Hva er de småtingene, da?
Skoda Enyaq 80X (2022)
Mitsubishi Outlander PHEV (2020)

Vurderer en elbil

Sitat fra: Morten79 på søndag 21. august 2022, klokken 11:10
Ingenting sikkert, men tror man får kjøredata/trippteller/forbruk man har på hovedskjernen også direkte på skjermen foran fører ved å trykke på knappene på rattet. Også vil det stå hvor mye kw man lader med på "ladeskjermen".  Så noe om kanskje bidirectional lading. Men usikker på alt dette kommer i enyaq. Ser 3.1 i id5 har disse sakene. Så lov å håpe.

Sitat fra: Vurderer en elbil på fredag 19. august 2022, klokken 08:02
Sitat fra: Morten79 på torsdag 18. august 2022, klokken 15:57
Venter spent på 3.1 jeg, som virker til å ha noen små men kule features :)

Hva er de småtingene, da?

Det blir visst Plug&Charge også. Foreløpig er det visst bare Ionity (PowerPass), men flere kommer.
Fossilbil

Rusalka

Er det noen som ha hørt at 3.1 er oppdatert på noen biler ennå?  Evt. fått avtalt tid til å gjøre det ?
(vil nødvendigvis ta noe tid når nesten 10 000 biler må inn for å oppdatere)
Har noen av de som fikk levert med 3.0 fått oppgradert hjemmefra ?
(antar at de som blir levert nå har 3.1 installert ?)

VoltWay

Ingen som har fått 3.1 OTA så vidt jeg har sett. Det har blitt sagt at det kommer ila. året. Jeg fikk med 3.0, men ingen OTA. OTA-oppdateringer er vel ikke noe en får avtalt tid til å gjøre. Når Skoda er klar så sender de ut oppdateringen via nett.

Nye biler i dag kommer visstnok med 3.1, men om det er med alle funksjonene som 3.1 OTA vil få eller ei vet jeg ikke.

Egil S

Min går vel i produksjon om 1,5 uke, jeg trodde den ville komme me 3.0, men om den kommer med 3.1 så får vi se.

Kan lure meg ned på Skoda forhandleren å se på den Coupéen de fikk inn for en ukes tid siden hvilken software den har.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA