Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2017 med 100k på telleren

Startet av pendling, fredag 12. august 2022, klokken 22:21

« forrige - neste »

pendling

Hei!

Jeg er på utkikk etter i3 og vil helst unngå å betale over 200.000kr. Ønsker fully charged og 94aH. Mange av bilene har da gått ganske langt (ca 100.000km) og da lurer jeg på om det er verdt det? Garantien har jo gått ut på de fleste da

EV-FTW

Hei. Kjøpte bil i går. Akkurat samme problemstilling som deg, men etter å ha lest og undersøkt, valgte jeg å kjøpe.

2017 mod , alt utstyr, kjørt rett over 100 000 kilometer.
Bilen er strøken, og batteriet viser utbyttbar energi på 28 kWh, som er svært bra etter å ha kjørt 100 000 kilometer.

Har forsikring som dekker AC, motor og drivverk, så er ikke bekymret for dette. Eller sjekk at bremser er fine og at tårnlager er byttet.

Utover det er det en fantastisk bil, men generelt veldig lite feil.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

pendling

Så bra! Akkurat et slikt svar jeg var ute etter. Har fått intrykk av at det er veldig få feil på disse. Er det facelift fra 2018?

Klykken

Kan si litt kort om min 2014-modell. Eneste påkost jeg har hatt utover garantitiden er låsepinnen til ladeport som jeg byttet selv, samt et blinklys i ene speilet som ble påpekt på en pkk nå nylig. Samt bremseklosser frem ble byttet på rundt 60k km. Ellers er alt originalt. Gått rundt 120k km.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Autowinder

Sitat fra: pendling på mandag 15. august 2022, klokken 21:19
Så bra! Akkurat et slikt svar jeg var ute etter. Har fått intrykk av at det er veldig få feil på disse. Er det facelift fra 2018?
De som har sjekket «delefilmen» sier facelift/LCI kom fra 10/2017 dvs årsmodell 2018.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Hideyowife

Min 2017 modell har nettopp bikket 100.000km. 94AH Fully Charged. Min har nå hatt 6 års serviceavtale, som jeg nå forlenger til 10 år og 1 million km. Jeg klarer fint å kjøre 22-24 mil på sommeren og 14-16 mil på vinteren. Det er mange som ikke har skjønt at I3 er en uhyre effektiv elbil med lavt forbruk. Jeg brukte tid på å venne meg til den kraftig regenerering bilen har (haaatet det i starten). Jeg ser nå som trådstarter skriver at bruktbil prisene har økt betraktelig på disse. Mulig sammenheng med at modellen forsvinner snart? Hadde en utbedring av AC systemet samt bytte av rullgardin i takluke etter NAF Garantiutløpstest. Ut over det har det aldri vært noe krøll med den. Fin praktisk liten bil med god rekkevidde  :+1:
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Egil S

Sitat fra: Hideyowife på lørdag 20. august 2022, klokken 09:42
Min 2017 modell har nettopp bikket 100.000km. 94AH Fully Charged. Min har nå hatt 6 års serviceavtale, som jeg nå forlenger til 10 år og 1 million km. Jeg klarer fint å kjøre 22-24 mil på sommeren og 14-16 mil på vinteren. Det er mange som ikke har skjønt at I3 er en uhyre effektiv elbil med lavt forbruk. Jeg brukte tid på å venne meg til den kraftig regenerering bilen har (haaatet det i starten). Jeg ser nå som trådstarter skriver at bruktbil prisene har økt betraktelig på disse. Mulig sammenheng med at modellen forsvinner snart? Hadde en utbedring av AC systemet samt bytte av rullgardin i takluke etter NAF Garantiutløpstest. Ut over det har det aldri vært noe krøll med den. Fin praktisk liten bil med god rekkevidde  :+1:

Fikk du tatt batteritest samtidig? tipper den viser du fremdeles har over 90% kapasitet ennå.

Jeg liker regenereringen, trikset er å ikke slippe pedalen helt, men regulere regenereringen med foten.
Min 2020 i3s har vel gått 14.000km og skal selges om ikke lenge da jeg har bestilt ny bil.
Forbruket mitt ligger på rundt 14km/100km normalt på sommeren, rundt 16-17 på vinteren.
Når jeg kjører langt eller økonomisk er jeg rett over 12km/100km, har sett 11 tallet innimellom.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Hideyowife

Sitat fra: Egil S på lørdag 20. august 2022, klokken 12:00
Sitat fra: Hideyowife på lørdag 20. august 2022, klokken 09:42
Min 2017 modell har nettopp bikket 100.000km. 94AH Fully Charged. Min har nå hatt 6 års serviceavtale, som jeg nå forlenger til 10 år og 1 million km. Jeg klarer fint å kjøre 22-24 mil på sommeren og 14-16 mil på vinteren. Det er mange som ikke har skjønt at I3 er en uhyre effektiv elbil med lavt forbruk. Jeg brukte tid på å venne meg til den kraftig regenerering bilen har (haaatet det i starten). Jeg ser nå som trådstarter skriver at bruktbil prisene har økt betraktelig på disse. Mulig sammenheng med at modellen forsvinner snart? Hadde en utbedring av AC systemet samt bytte av rullgardin i takluke etter NAF Garantiutløpstest. Ut over det har det aldri vært noe krøll med den. Fin praktisk liten bil med god rekkevidde  :+1:

Fikk du tatt batteritest samtidig? tipper den viser du fremdeles har over 90% kapasitet ennå.

Jeg liker regenereringen, trikset er å ikke slippe pedalen helt, men regulere regenereringen med foten.
Min 2020 i3s har vel gått 14.000km og skal selges om ikke lenge da jeg har bestilt ny bil.
Forbruket mitt ligger på rundt 14km/100km normalt på sommeren, rundt 16-17 på vinteren.
Når jeg kjører langt eller økonomisk er jeg rett over 12km/100km, har sett 11 tallet innimellom.

Nei, ikke no behov for test av batterie slik jeg ser det. Kan jo bare slå det opp i displayet om jeg vil vite  ;)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Egil S

Sitat fra: Hideyowife på lørdag 20. august 2022, klokken 14:28
Sitat fra: Egil S på lørdag 20. august 2022, klokken 12:00
Sitat fra: Hideyowife på lørdag 20. august 2022, klokken 09:42
Min 2017 modell har nettopp bikket 100.000km. 94AH Fully Charged. Min har nå hatt 6 års serviceavtale, som jeg nå forlenger til 10 år og 1 million km. Jeg klarer fint å kjøre 22-24 mil på sommeren og 14-16 mil på vinteren. Det er mange som ikke har skjønt at I3 er en uhyre effektiv elbil med lavt forbruk. Jeg brukte tid på å venne meg til den kraftig regenerering bilen har (haaatet det i starten). Jeg ser nå som trådstarter skriver at bruktbil prisene har økt betraktelig på disse. Mulig sammenheng med at modellen forsvinner snart? Hadde en utbedring av AC systemet samt bytte av rullgardin i takluke etter NAF Garantiutløpstest. Ut over det har det aldri vært noe krøll med den. Fin praktisk liten bil med god rekkevidde  :+1:

Fikk du tatt batteritest samtidig? tipper den viser du fremdeles har over 90% kapasitet ennå.

Jeg liker regenereringen, trikset er å ikke slippe pedalen helt, men regulere regenereringen med foten.
Min 2020 i3s har vel gått 14.000km og skal selges om ikke lenge da jeg har bestilt ny bil.
Forbruket mitt ligger på rundt 14km/100km normalt på sommeren, rundt 16-17 på vinteren.
Når jeg kjører langt eller økonomisk er jeg rett over 12km/100km, har sett 11 tallet innimellom.

Nei, ikke no behov for test av batterie slik jeg ser det. Kan jo bare slå det opp i displayet om jeg vil vite  ;)

Okey, bare lurte.
Jeg har sett på et i3 forum at en med en 2013 i3 REX med 150.000km hadde 77% kapasitet igjen.
De fleste rene elbiler ser ut til å ha veldig lite kapasitetstap selv etter 100.000+km og 8 års bruk.
Så selv om BMW ikke har gitt oss muligheten til å f.eks bare lade til 80% for å beskytte batteriet, så ser det ikke ut som disse batteriene slites nevneverdig.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Hideyowife

Sitat fra: Egil S på lørdag 20. august 2022, klokken 18:49
Sitat fra: Hideyowife på lørdag 20. august 2022, klokken 14:28
Sitat fra: Egil S på lørdag 20. august 2022, klokken 12:00
Sitat fra: Hideyowife på lørdag 20. august 2022, klokken 09:42
Min 2017 modell har nettopp bikket 100.000km. 94AH Fully Charged. Min har nå hatt 6 års serviceavtale, som jeg nå forlenger til 10 år og 1 million km. Jeg klarer fint å kjøre 22-24 mil på sommeren og 14-16 mil på vinteren. Det er mange som ikke har skjønt at I3 er en uhyre effektiv elbil med lavt forbruk. Jeg brukte tid på å venne meg til den kraftig regenerering bilen har (haaatet det i starten). Jeg ser nå som trådstarter skriver at bruktbil prisene har økt betraktelig på disse. Mulig sammenheng med at modellen forsvinner snart? Hadde en utbedring av AC systemet samt bytte av rullgardin i takluke etter NAF Garantiutløpstest. Ut over det har det aldri vært noe krøll med den. Fin praktisk liten bil med god rekkevidde  :+1:

Fikk du tatt batteritest samtidig? tipper den viser du fremdeles har over 90% kapasitet ennå.

Jeg liker regenereringen, trikset er å ikke slippe pedalen helt, men regulere regenereringen med foten.
Min 2020 i3s har vel gått 14.000km og skal selges om ikke lenge da jeg har bestilt ny bil.
Forbruket mitt ligger på rundt 14km/100km normalt på sommeren, rundt 16-17 på vinteren.
Når jeg kjører langt eller økonomisk er jeg rett over 12km/100km, har sett 11 tallet innimellom.

Nei, ikke no behov for test av batterie slik jeg ser det. Kan jo bare slå det opp i displayet om jeg vil vite  ;)

Okey, bare lurte.
Jeg har sett på et i3 forum at en med en 2013 i3 REX med 150.000km hadde 77% kapasitet igjen.
De fleste rene elbiler ser ut til å ha veldig lite kapasitetstap selv etter 100.000+km og 8 års bruk.
Så selv om BMW ikke har gitt oss muligheten til å f.eks bare lade til 80% for å beskytte batteriet, så ser det ikke ut som disse batteriene slites nevneverdig.

Husk at batteriet er 33 kwh ca. BMW var smarte syns jeg og har hatt et stor buffer så batteriet har aldri vært fullt. Tror det er det vi ser effekten av nå som bilene begynner å dra litt på åra. Kan ikke si jeg har lest eller hørt om mange I3 som har fått nye batterier på garanti noen sinne heller. Så noe har BMW gjort riktig.  :+1:
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

runyberg

Hadde ikke BMW garanti inntil 200000 km inntil nylig? Var det bare på enkelte modeller?

Beemer

Her en 2014 modell 90kKm, som har fungert 100% siden jeg kjøpte den i 2014. Mandag sist uke var det slutt.. Drivetrain Error... Rett på verksted og har blitt advart om at reparasjonskostnadene kan overstige bilens verdi, dvs 100.000 Skulle ønske jeg hadde forsikret meg mot dette men, det får man ta som læring..
Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Skinnseter, Tech, ParkSensor, luft, Ultra HiFi, pano, hattehylle, dobbeltlader
Bestilt - 23/3-14
Finalized – 23/3-14

Orbit

Om du har hell i uhell, så kan dette være en feil hvor BMW i alle fall tidligere har dekket dette, selv på biler hvor garantien har utløpt. (Vanninntrenging i motorelektronikk pga bruk av resirkulert aluminium, som korroderte mer enn forventet)
https://elbilforum.no/index.php?topic=52716.0
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Egil Fonn

Sitat fra: Beemer på tirsdag 25. oktober 2022, klokken 22:02
Her en 2014 modell 90kKm, som har fungert 100% siden jeg kjøpte den i 2014. Mandag sist uke var det slutt.. Drivetrain Error... Rett på verksted og har blitt advart om at reparasjonskostnadene kan overstige bilens verdi, dvs 100.000 Skulle ønske jeg hadde forsikret meg mot dette men, det får man ta som læring..

En i familien med 94 ah 2017 med 140000km på teller fikk varsel om feil på drivverk. Bilen gikk i nøytral og stoppet. Kunne startes igjen og kjøres. Verksted feilsøke og fant ikke ut feil med det samme. Feilen kom hyppigere og tilslutt kunne ikke bilen kjøres.
Bilen ble tatt inn på verksted igjen. Feilen viste seg å være eiret og dårlig jordingskabel. Jordingskabler ble byttet og bilen har siden fungert fint.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA