Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

RiteOnLine

Sitat fra: Li-Ion på lørdag 17. desember 2022, klokken 09:54
Da er bilen hentet.

Ser grei ut. Ikke hengerfeste med - MEN heldigvis stor skjerm.

Gratulerer! Hvilket VIN har du om jeg kan spørre? XX de to siste tallene.

Hm.. når jeg sjekker ordren min på Tesla nå, så mangler VIN linkingen jeg hadde, men leveringsavtalen for utlevering står der. Er det normalt? Eller blir jeg relinket til annen bil muligens?

offpist

Sitat fra: RiteOnLine på lørdag 17. desember 2022, klokken 10:42
Hm.. når jeg sjekker ordren min på Tesla nå, så mangler VIN linkingen jeg hadde, men leveringsavtalen for utlevering står der. Er det normalt? Eller blir jeg relinket til annen bil muligens?

Samme her, VIN er fremdeles der men skjult i kildekoden.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Li-Ion

Oppdatering: bilen kan ikke lade. Vil ikke låse ladepistolen og rapporterer feil... virker hverken på Superlader og hjemmelader. Kjempe nedtur... da ser det ut som det blir lite kjøring i helga... bilen ble bare levert med 30% batteri...

Annet:

Seter gode - bedre enn før. Bedre på støy også. Blinke ut av rundkjøring? Lykke til 😊
Teslaeier siden 2013 :)

B1

Så kjipt!!! Håper du får tilbake bilen snart. Positivt at alt er bedre kontra den gamle.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Li-Ion

Sitat fra: B1 på lørdag 17. desember 2022, klokken 13:20
Så kjipt!!! Håper du får tilbake bilen snart. Positivt at alt er bedre kontra den gamle.
Noe er som det gamle da... og det er service til Tesla... og da mener jeg ikke i positiv forstand...

RiteOnLine

Sitat fra: offpist på lørdag 17. desember 2022, klokken 11:17
Sitat fra: RiteOnLine på lørdag 17. desember 2022, klokken 10:42

Samme her, VIN er fremdeles der men skjult i kildekoden.

Jepp fant den der.

Li-Ion

Prøvde å spørre om tilhengerfeste ved utleveringen i dag. Men han jeg snakket med viste ikke en gang om bilen kunne ha tilhengerfeste...(!!) Uansett om noen får snakket med andre som har kunnskap om levering/bestilling/pris er det fint om dere deler. Ligger foreløpig ingenting i shoppen...

Jeg ser det er en luke med skruer for å komme til under bilen - så håper alt er klart, og det bare er kroken som mangler. Skal åpne å sjekke når jeg rekker (og det ikke er -15 grader ute)..

Oppdatering vedr. ladeproblemer: Ladeporten var full av hard is..!!! Etter litt forsiktig pirking + varmepistol gikk laderen endelig på plass og nå lader bilen :)
Uansett - litt urovekkende at det var som mye is der inne - så får holde det under oppsikt fremover.

Lykke til med utlevering til dere alle - her er det bare å glede seg!

kirky

Gratulerer. Og positivt med stor skjerm! Har du parkeringssensorer?

Ser de har klart å redusere den lille ledningen under/midt på rattet til stort sett usynlig, var ganske synlig i starten. Egentlig greit at vi får nå når barnesykdommene er gitt til folk i USA.  :P

Spent om vi får noe matrrix-aktig lys fra start eller etterhvert, skal være klart. Vinterforbruk med vpumpe og ladekurve burde å være bedre enn før.

Litt på siden; men litt snodig at de ikke klarer å skyve setene ned med knappene i bagasjerom når de klarer det på Y. :)
2023 Model S

Li-Ion

Ja, den har parkeringssensorer (heldigvis)

Og ja, den marken på rattet/yoken er nesten helt borte - så her var vi heldige. Den hadde jeg faktisk gruet meg til... får helt kløe av sånne ting :D

B1

Supert at det bare var is. NYT!

Jeg er superspent på hvor effektiv nye S er i 100-120 kmt + VP. Vi skal til fjellet i romjulen og med M3LR hadde vi ca. 10% igjen ved ankomst om vinteren (dro med 100% SOC).
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Meka

Gratulerer!
Må si yoke rattet vokser på meg, gleder meg til å teste det ut når jeg får bilen

Li-Ion

Sitat fra: Meka på lørdag 17. desember 2022, klokken 16:13
Gratulerer!
Må si yoke rattet vokser på meg, gleder meg til å teste det ut når jeg får bilen
Samme her... krever litt tilvenning - men jeg synes det fungerer overraskende bra 😊

RiteOnLine

Sitat fra: Li-Ion på lørdag 17. desember 2022, klokken 14:16
Prøvde å spørre om tilhengerfeste ved utleveringen i dag. Men han jeg snakket med viste ikke en gang om bilen kunne ha tilhengerfeste...(!!) Uansett om noen får snakket med andre som har kunnskap om levering/bestilling/pris er det fint om dere deler. Ligger foreløpig ingenting i shoppen...

Jeg ser det er en luke med skruer for å komme til under bilen - så håper alt er klart, og det bare er kroken som mangler. Skal åpne å sjekke når jeg rekker (og det ikke er -15 grader ute)..

Oppdatering vedr. ladeproblemer: Ladeporten var full av hard is..!!! Etter litt forsiktig pirking + varmepistol gikk laderen endelig på plass og nå lader bilen :)
Uansett - litt urovekkende at det var som mye is der inne - så får holde det under oppsikt fremover.

Lykke til med utlevering til dere alle - her er det bare å glede seg!

Noen av oss bestilte da hengerfeste var inkludert, så jeg har krevd at det følger bilen. Ellers tror jeg alt skal ligge til rett og at prisen for feste er nevnt å kost tilsvarende som for Model Y.

RiteOnLine

chiller

Er det noen som har fått utlevert og kan si noe om bakskjermen?
Ser den ene på finn har stor skjerm bak:

VIN: 5YJSA7E64PF495410
Jeg har litt lavere VIN enn det og lurer derfor på om andre har noen datapunkter?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA