Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

sjokomelk

Markedet for Plaid er nok litt mer begrenset. Da er det bedre å få gjennom så mange salg som mulig i Norge før eventuelle avgifter setter en stopper for salget, og så konsentrere seg om f.eks. Tyskland etterpå.

Tenkt eksempel:
200 biler til Norge før nyttår + 100 biler til Europa før nyttår + 0 biler til Norge Q1-23 + 100 biler til Europa Q1-23 = 400 biler totalt

0 biler til Norge før nyttår + 100 biler til Europa før nyttår + 0 biler til Norge Q1-23 + 100 biler til Europa Q1-23 = 200 biler totalt
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vaduz

Er det ikke ganske lang venteliste for plaid overalt? Kan de ikke bare selge dem et annet sted?

RJK

Sitat fra: Vaduz på onsdag 09. november 2022, klokken 12:20
Er det ikke ganske lang venteliste for plaid overalt? Kan de ikke bare selge dem et annet sted?
Nå er ikke TMS og TMX volum-modellene, så de vil vel helst selge så mange som mulig. Og da er det uansett greit å få med de norske kundene, da de andre tåler litt mer ventetid.

Og så gjentar jeg poenget med symboleffekt. I Norge vil salget være langt mer synlig, så å kunne skryte ut at Norge kjøpte "masse" TMS og TMX, har god reklameverdi i dag, selv om Tesla "reklamerer" gjennom alle influenserne som skriver om Tesla, og som har øyne til hva som skjer i Norge.

Bl.a. vil nok TB gjøre flere tester på disse når de blir tilgjengelige, som sees av langt mere enn bare nordmenn, og hans synspunkter er nok svært viktig for mange.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

drumfrodo

Har i kveld fått oppdatert EDD på MX Plaid-bestilling fra 02/21: EDD 30 November - 08 Desember, og VIN i kildekoden på nettsiden :D Regner dermed med alle som har bestilt (i rimelig tid ihvertfall) får bilen før jul :)

Contango

Har også VIN i kildekode men ingen EDD. MS LR. Ja, LR.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

ELTesla

Sitat fra: Contango på onsdag 09. november 2022, klokken 19:07

Er det 2022 eller 2023 VIN du har fått?

Har fått oppdatert EDD på Plaid, men ikke VIN i kildekode.

Contango

ELTesla

Fantastisk! De oppdaterer sikkert akkurat nå, for nå dukket det opp hos meg også.

Ser at stort sett hele Europa har blitt oppdatert med samme utleveringsvindu, men regner med at det blir fra 1. desember til siste dag i romjulen! Tragedie å få denne bilen på vinterhjul, men da har man noe å glede seg til når våren kommer!   :+1:Fy fader sier jeg bare!!!

drumfrodo

2023 som Model Year i VIN her også: 7SAXCCE65PF3xxxxx

Contango

Sitat fra: drumfrodo på onsdag 09. november 2022, klokken 19:45
2023 som Model Year i VIN her også: 7SAXCCE65PF3xxxxx
Hadde ikke fått med meg at X og Y har fått "7SA" som kode i USA mens 3 og S fremdeles er "5YJ".

matgsl

Sitat fra: Contango på onsdag 09. november 2022, klokken 19:07

Spennende, når er din bestilling fra?

Contango

Dario88m

Tesla Model 3 LR AWD Hvit/Sort (01.2020) Solgt
Tesla Model X LR "Raven" Grå/Sort
Tesla Model Y Performance Hvit/Sort-Bestilt 06.22
Tesla Model S LR "2023" Grå/Sort - Bestilt 01.21
Tesla Model X LR "2023" Grå/Sort - Bestilt 05.21

OhmPaPa

Ingen VIN - men første uka i Desember.

Glad det blir TMS og ingen fossilbil på meg.

MeTesla

Får dere vanlig ratt eller den nye Yoke på bilene?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA