Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

Meka

Yeah får satse på at det er en mulighet der, så går det som det går.
Blir det levering i Januar med momstillegg så er det ikke verdens undergang, men hadde jo selvfølgelig vært nice å slippe det.

offpist

Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

ELTesla

Hentet ut Model S Plaid 19.12. Jeg må bare si FY FADER for en bil! Nå er jeg litt tilbake der når jeg kjøpte min første Model S. Nesten så jeg glemmer det jag skal ha på butikken, bare for å få kjøre meg enda en tur.

Thalgar

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 20. desember 2022, klokken 18:46
Hentet ut Model D Plaid 19.12. Jeg må bare si FY FADER for en bil! Nå er jeg litt tilbake der når jeg kjøpte min første Model S. Nesten så jeg glemmer det jag skal ha på butikken, bare for å få kjøre meg enda en tur.

Prøv rundkjøring med rett bruk av blinklys  ;)
Model Y LR Quicksilver, 2023

offpist

Har dere fått gratis hurtiglading dere som har hentet bil denne uken?
Og, hvor ser man hvor mange km som er igjen av gratis lading?
Kjører:

Li-Ion

Sitat fra: offpist på tirsdag 20. desember 2022, klokken 19:04
Har dere fått gratis hurtiglading dere som har hentet bil denne uken?
Og, hvor ser man hvor mange km som er igjen av gratis lading?
Tror ikke de gratis km dukker opp før i Januar. Du kan se de på konto-siden under «Lading».
Teslaeier siden 2013 :)

drumfrodo

Sitat fra: Meka på tirsdag 20. desember 2022, klokken 14:54
Noen som har noe oppdatering på neste båt som kommer til Zeebrugge ?

Her kan man følge fremdriften til Hoegh Trove (og en del andre større Tesla fraktskip) med ETA 23.12. i Zeebrugge:
https://tesla-updates.github.io/

Gratis nær-sanntid oppdatering, også med satellitt-AIS når båtene er utenfor rekkevide for landbasert AIS.

offpist

Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 20. desember 2022, klokken 19:12
Tror ikke de gratis km dukker opp før i Januar. Du kan se de på konto-siden under «Lading».

Takk. Ja for har en bekjent som kjører Drammen-> Bodø med ny X og ryker på 400-500 kr pr stopp.
Kjører:

RJK

Sitat fra: Thalgar på tirsdag 20. desember 2022, klokken 18:49
Sitat fra: ELTesla på tirsdag 20. desember 2022, klokken 18:46
Hentet ut Model D Plaid 19.12. Jeg må bare si FY FADER for en bil! Nå er jeg litt tilbake der når jeg kjøpte min første Model S. Nesten så jeg glemmer det jag skal ha på butikken, bare for å få kjøre meg enda en tur.

Prøv rundkjøring med rett bruk av blinklys  ;)
Tror ikke TMD har det nye Yoke-rattet... ;)

Faktisk tror jeg ikke jeg har hørt om den modellen. LOL

Selvsagt skriveleif, D er rett til høyre for S på tastaturet...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

drumfrodo

Sitat fra: offpist på tirsdag 20. desember 2022, klokken 19:28
Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 20. desember 2022, klokken 19:12

Takk. Ja for har en bekjent som kjører Drammen-> Bodø med ny X og ryker på 400-500 kr pr stopp.

Dette må vel Tesla dekke, for den bilen skulle vel egentlig vært utlevert i Bodø eller?

offpist

Sitat fra: drumfrodo på tirsdag 20. desember 2022, klokken 20:59
Dette må vel Tesla dekke, for den bilen skulle vel egentlig vært utlevert i Bodø eller?
Det er helt riktig. Vi får se hva det ender opp med. Er ikke enorme beløp tross alt. Tror de koser seg på tur.

Kjører:

drumfrodo

Min sorte X Plaid hadde utlevering i Drammen i dag kl. 11, etter å motvillig måtte akseptere henting der selv om utlevering egentlig skulle vært i Trondheim (hvor jeg bor). Merhebia skulle ta ut bilen for meg og legge PPF før jeg reiser og henter den. Men etter et par timers venting over oppsatt tidspunkt med meldinger om at "bilen er snart klar", fikk jeg til slutt beskjed om at bilen ikke var klar likevel. Den var visstnok full av nupper og lakkstøv i klarlakken, slik at den måtte slipes ned og få lagt et nytt lag med klarlakk. De måtte derfor frakte bilen til K100 i Oslo for utbedring. Dette kunne de dog ordne ila. to dager lovet de, slik at utlevering kunne skje mot slutten av uka - men likevel... I tillegg til forsinkelsen og "tukling" med fabrikklakken, så kommer risikoen med å legge PPF på fersk lakk. Standard tid for herding av lakk er jo typisk 4+ uker (eller?), men ifølge Tesla var det "helt trygt" å både polere og foliere lakken etter 24 timer, da klarlakken de brukte herdet veldig raskt, og det ikke var snakk om full lakkering fra bunnen av (fargelaget skulle ikke røres). Dette fikk jeg skriftlig fra dem. Men er likevel noe skeptisk... Bilen får dog uansett stå halvannen uke før den blir rørt, for pga. jula blir ikke folieringsjobben påbegynt før etter nyttår nå.

*sukk* Så. Først måtte jeg altså endre på planene og avbestille foliering i Trondheim og masse styr fordi bilen plutselig ble levert i Drammen i stedet. Og så viser det seg på utleveringsdagen at den må lakkeres på nytt...! For å si det sånn, dersom jeg personlig hadde reist fra Trondheim for å hente bilen i dag, som normalt ville vært tilfellet, da hadde det vært noe ganske annet enn "Ja, vi elsker" å høre borte i Bjørnstjerne Bjørnsons gate nede i Drammen i dag i hvert fall!   :laugh:

Solheim

Noen som har tatt levering som har fått hengerfestet med?

offpist

Sitat fra: drumfrodo på tirsdag 20. desember 2022, klokken 23:12
Min sorte X Plaid hadde utlevering i Drammen i dag kl. 11, etter å motvillig........

Kunne fort sett for meg senario hvor Merhebia hadde fått ut bilen, brukt 2-3 timer på å dokumentere alle lakkfeil for så å få levert tilbake bilen osv osv.
Sånn sett var det bra de oppdaget det før utlevering og gjør tiltak med en gang.
Kjører:

flangvik

Også fått utleveringsdato for min S Plaid, da Desember 27 :laugh:
Tesla Model S PLAID 2023 (Levering Des 2022)
Tesla Model Y LR 2022 (Nå)
Tesla Model 3 LR 2021 (Solgt)
Nissan Leaf 2014 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA