Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Løs førersete?

Startet av N1klas, lørdag 06. august 2022, klokken 22:47

« forrige - neste »

N1klas

Har lagt merke til at førersetet har litt «slækk» under akselerasjon / nedbremsing. Det er ikke snakk om mye, 1-2mm men det er nok til at jeg merker det. Noen med samme erfaring, evt fått servicesenteret til å se på saken? Tenker at dette er within specs som vanlig. Y 2022

Radial

Jeg leste om ett sete med løse bolter i USA, kort prosess å stramme.....du ser dem rett mellom bena dine, samt de to bakre ser du når du kjører setet frem.

Vårt sete sitter dønn, forøvrig 😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

electrip

Kanskje ikke 100% sammenlignbart, men hadde en model 3 med samme problem. Ved å stå utenfor bilen og så rugge litt på setet ved nakkestøtta, var det ganske enkelt å kjenne at det ga etter.

Ved mottak på servicecenteret ville ikke førstelinje vedkjenne seg problemet, måtte insistere på å få en tekniker til å kjenne etter. De måtte bytte hele seteramma for å få fikset det. Måtte vente et par uker på deler, men så ble det bra, heldigvis. Ganske irriterende feil..

hELgenen

Sitat fra: electrip på søndag 07. august 2022, klokken 10:20
Ved mottak på servicecenteret ville ikke førstelinje vedkjenne seg problemet, måtte insistere på å få en tekniker til å kjenne etter. De måtte bytte hele seteramma for å få fikset det. Måtte vente et par uker på deler, men så ble det bra, heldigvis. Ganske irriterende feil..

Hadde flippet om det var slik at en mann bak en disk hadde avfeid en sak uten å se på den eller få noen andre til å se på den.

Redgarden

Hadde det sånn på den forrige X'n. Fikk nytt førersete på garanti helt uten problemer. Var en servicemann og tittet på det hjemme hos meg først, og så ble det byttet på verksted når de fikk det inn.

For øvrig knirker førsetet mitt på Y'en noe helt sinnsykt. Knirking i puta og klapring "inni" ryggen. Så vurderer om det må gjøres noe...
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

rlnd

Hadde både løs rygg på førersete og løst ratt sideveis på min første M3, fikk ordnet begge på garanti.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Redgarden

Sitat fra: Redgarden på mandag 08. august 2022, klokken 08:37
Hadde det sånn på den forrige X'n. Fikk nytt førersete på garanti helt uten problemer. Var en servicemann og tittet på det hjemme hos meg først, og så ble det byttet på verksted når de fikk det inn.

For øvrig knirker førsetet mitt på Y'en noe helt sinnsykt. Knirking i puta og klapring "inni" ryggen. Så vurderer om det må gjøres noe...

Setet ble fikset helt uten spørsmål i går :-) Boltene måtte strammes, og ryggen ble åpent og fylt opp med skum. Helt stille nå :-)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA