Varsel lyder ved overstyring av falkevingedører, kan de "senkes" ?

Startet av Vroomvroom, fre 05. aug 2022, kl. 13:27

« forrige - neste »

Vroomvroom

Har nylig fått en TMX 2018.  Og jeg googler meg rundt hver dag når jeg lurer på hva som er "normalt" eller hvordan andre løser ting, resultatene er jo alltid overdådig og man blir dratt hit og dit uten at man egentlig finner det man leter etter.

Så prøver her.
Når man skal "overstyre" falkevinge dørene når de ikke åpnet seg helt grunnet hva enn "hindring" sensoren ser.  Går det an å redusere nivået på lyden / pipet som kommer? 

Evt hva gjør andre når dørene ikke går helt opp ved bruk av keyfob eller display? Jeg må ærlig talt si at jeg aldri har sett andre Tesla X biler åpne vingedørene før, så det er alltid noe jeg må finne ut av selv og hvordan man løser det..  Det er bare dag 4, og jeg har slått hodet i dørene 4 ganger når jeg skal ta ut 2 åringen av bilen grunnet at jeg ikke har åpnet dørene helt opp  8)

Gleder meg mildt sagt IKKE til de gangene det blir aktuelt å åpne i parkeringshus  :-X

sjokomelk

Lydnivået er fast og kan ikke endres.
Du kan tvinge dørene videre opp både ved hjelp av knappene på B-stolpen eller knappen på skjermen. Samme gjelder for begge metodene - du må holde den inne for at døren skal bevege seg. Husk at bilen ikke stopper for hindringer lenger hvis du gjør dette, så du bør ha et godt blikk over hva døren driver med og hva den evt. kan komme borti.
Du ser også på skjermen hvor bilen ser hindringen. Det dukker opp et parantes-symbol på siden(e) og/eller over bilen som forteller deg hvor det er noe i veien. Og også hvor nærme bilen dette er.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA