Selge plassen min i køen - leveranse oktober - november 2022

Startet av oeselbek, tor 04. aug 2022, kl. 23:34

« forrige - neste »

Motorwatt

Høres tilforlatelig ut, men jeg vil tro at biler bestilt i løpet av de neste månedene vil bli sendt samtidig fra USA, og sammen med din bil. Derfor tror jeg også at det er lite å hente ved å spekulere på momsgevinst nå. På Teslas sider står det riktignok: Estimert levering: des 2022 - feb 2023. Men antar at de kjenner til avgiftsøkningen her, og at de satser på å få levert i desember. Det er nok ikke så veldig mange biler det er snakk om. Det er vel ikke mange som impulskjøper en bil i denne prisklassen, så potensielle kjøpere er nok klar over situasjonen.

petersv

Iom. at prisene er like/laver nå så er vel det eneste alternativet som vil være "gunstig for alle parter" at du får 2500 kr igjen, og kjøper kanskje får bilen litt tidligere (jeg tipper nye bestillinger i dag også levers før jul, så ikke mange dagene). Ulempen er jo at kjøper ikke får finansiering gjennom Tesla til gunstig rente, samt at bilen vil få en ekstra eier i historikken.

Totalt sett tror jeg det er få som ønsker seg det, så hvis du har midler til å ta den ut og risikovilje, er nok den eneste måten som gjenstår for deg som er "gunstig", å ta ut bilen,og selge den etterpå i håp om at etterspørselen er stor nok til at du oppnår overpris pga moms osv.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA