Selge plassen min i køen - leveranse oktober - november 2022

Startet av oeselbek, tor 04. aug 2022, kl. 23:34

« forrige - neste »

oeselbek

Hei alle. Jeg vil motta min Model S Plaid i oktober eller november i år. Jeg er kommet til at jeg allikevel ikke trenger bilen da jeg har bestilt en annen. Tesla vil ikke refundere det initielle beløpet. Er det noen som er interessert i kjøpe min plass i køen?

Motorwatt

Tesla registrerer bilen på samme navn som bestilte, og bilen må betales før registrering. I dag koster det 2.500.- å bestille. Hva forventer du av pris?

oeselbek

Tenkte å ta halvparten av differansen mellom det bilen koster hvis du bestiller den i dag og hva jeg bestilte den for. Blir penger å spare både på kjøpesummen samt ikke minst at du får kjøpe den momsfritt.

automat

Tesla lar deg ikke overføre reservasjonen. Den eneste som kan hente ut bilen er du.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Motorwatt

Har "Pleddet" noen gang vært billigere kostet mindre enn nå?

geear

Den hadde ingen pris da jeg bestilte, men trodde den var DYRERE før de fjernet prisen, enn den faktisk endte opp med å bli? 1,299?

ELTesla

Dank

Sitat fra: ELTesla på fre 05. aug 2022, kl. 04:18
Sitat fra: Motorwatt på fre 05. aug 2022, kl. 01:12
Har "Pleddet" noen gang vært billigere kostet mindre enn nå?

Nei

Det stemmer nok. På min "order statement" fra Q2 2021, står det kr. 1 199 990,- mens konfiguratoren viser kr. 1 196 990,- i dag. Atlså noen tusenlapper billigere å bestille i dag.

Det ser ut som Tesla har justert prisen nettopp for å gjøre det mindre lønnsomt å selge køplassen.
Jeg tipper så fort den første leveransen er gjennomført, så skrur de opp prisen over 1,3 mill igjen....
2023 Model S Plaid
2024 i4M50

geear

Hva slags differanse er det da trådstarter snakker om, utenom evt moms?

Tuxedo

Momsen blir jo betydelig. Det beste trådstarter kan gjøre er sannsynligvis å ta ut bilen og selge den like over nyttår.

Motorwatt

geear

Sitat fra: Tuxedo på fre 05. aug 2022, kl. 13:28
Momsen blir jo betydelig. Det beste trådstarter kan gjøre er sannsynligvis å ta ut bilen og selge den like over nyttår.
Ja, men han skriver at det er differanse på prisen også, som skal deles. Og at momsen kommer i tillegg.

oeselbek

Hei alle. Jeg har ikke sjekket prisen på bilen i det siste. Da jeg snakket med Tesla om dette i vår, mente de at den var ca 200 000,- dyrere nå enn det jeg skal betale for den. Hvis det ikke er tilfelle, må vi jo finne en annen løsning enn å dele differansen. Uansett: Hvis noen er interessert i å skaffe seg en Plaid før jul som er helt ny, ta kontakt med meg så finner vi en løsning som er gunstig for begge parter.
Send meg gjerne en melding på oeselbek@gmail.com

Motorwatt

Hva slags garanti har Tesla gitt deg for at bilen kan leveres før nyttår? Tror sjansen er stor for at de som bestiller en Plaid fra Tesla nå vil få den samtidig som din. Før eller etter nyttår.

oeselbek

Ingen garantier er gitt. Her er det som stod i siste mail fra dem:
"Din Model S Plaid vil være klar for utlevering mellom november og desember i år.

Vi vil om kort tid invitere deg til å gjøre deg klar for utlevering og bekrefte din konfigurasjon. Vårt Design Studio har nå blitt oppdatert med de siste produktspesifikasjonene og tilvalgene.*"

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA