Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zaptec Go ikke på lager - kjøpe Easee eller vente?

Startet av PolarCow, torsdag 04. august 2022, klokken 11:03

« forrige - neste »

PolarCow

Jeg tenkte å klargjøre boligen for elbilen som er på vei (i tillegg til at jeg har familie med elbil som ønsker å lade når de er på helgebesøk), og har veldig lyst til å gå for en Zaptec Go på grunn av pris, farge (sort), strømstyring og i det hele tatt... Men ser at den ikke er på lager der jeg vil bestille den fra (inkl. elektriker), og da er spørsmålet om jeg burde gå for mitt alternativ 2: En Easee-lader (som koster minimalt mer), evt vente på at Zaptec Go kommer på lager igjen?

Det er egentlig ingen hast før utgangen av september, men tenkte jeg skulle være litt i forkant mtp at det kan være flere som ønsker elektriker for tiden. :D

Må legge til at jeg er litt skeptisk til den "leppa" på Easee'n etter å ha lest NAF-testen, men det er mulig det bare er en fillesak...

Hva ville folket her inne ha gjort?
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

vesttrønder

Pga historiske grunna heia eg i utgangspunktet veldig på Zaptec. Har av ein del andre fått anbefalt Eease, utan at eg er 100% på om eg har forstått skilnaden. Easee heng fint på veggen den.

Wisd0m

Sitat fra: vesttrønder på torsdag 04. august 2022, klokken 18:25
Pga historiske grunna heia eg i utgangspunktet veldig på Zaptec. Har av ein del andre fått anbefalt Eease, utan at eg er 100% på om eg har forstått skilnaden. Easee heng fint på veggen den.
Hva er den historiske grunnen? Jeg heier av historiske grunner på Easee. Når noen må slutte hos arbeidsgiveren sin for å lage et produkt (Easee Home) siden de ikke vil det (Zaptec). Ja, da kan faktisk Zaptec få ha det så godt. Nei takk til blårussen i Zaptec.

vesttrønder

Sitat fra: Wisd0m på torsdag 04. august 2022, klokken 20:43
Sitat fra: vesttrønder på torsdag 04. august 2022, klokken 18:25
Pga historiske grunna heia eg i utgangspunktet veldig på Zaptec. Har av ein del andre fått anbefalt Eease, utan at eg er 100% på om eg har forstått skilnaden. Easee heng fint på veggen den.
Hva er den historiske grunnen? Jeg heier av historiske grunner på Easee. Når noen må slutte hos arbeidsgiveren sin for å lage et produkt (Easee Home) siden de ikke vil det (Zaptec). Ja, da kan faktisk Zaptec få ha det så godt. Nei takk til blårussen i Zaptec.
Den historiske grunnen er fullstendig OT (så eg kunne sikkert droppa formuleringa) og har med andre tema enn ladeboksar å gjere, då dei hadde nokre heftige idear for andre bruksområde for noko av teknologien sin. Det er uansett eit tilbakelagt kapittel for Zaptec reknar eg med, og korleis selskapet har dreve dei siste åra veit eg lite om :). Easee virka i alle fall som eit bra produkt, største problemet mitt er at eg manglar bilen enn så lenge.

Vurderer en elbil

Sitat fra: Wisd0m på torsdag 04. august 2022, klokken 20:43
Sitat fra: vesttrønder på torsdag 04. august 2022, klokken 18:25
Pga historiske grunna heia eg i utgangspunktet veldig på Zaptec. Har av ein del andre fått anbefalt Eease, utan at eg er 100% på om eg har forstått skilnaden. Easee heng fint på veggen den.
Hva er den historiske grunnen? Jeg heier av historiske grunner på Easee. Når noen må slutte hos arbeidsgiveren sin for å lage et produkt (Easee Home) siden de ikke vil det (Zaptec). Ja, da kan faktisk Zaptec få ha det så godt. Nei takk til blårussen i Zaptec.

Helt enig.
Fossilbil

PolarCow

Til informasjon ble det til slutt en Easee-lader. :)

Ferdig montert, tror den fungerer - må bare få bilen først for å kunne teste... :D
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA