Hovedlys led stripe

Startet av zanzibar, onsdag 03. august 2022, klokken 18:34

« forrige - neste »

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Luniboy

Sitat fra: dnummoe på fredag 06. oktober 2023, klokken 14:55
Sitat fra: Luniboy på torsdag 08. desember 2022, klokken 19:10Samme LED stripe feil på min bil, kjørt 114k, men er rett over 4 år. Fikk "tilbud" fra Tesla på 17 720,-  :o
Forklarte at dette måtte være reklamasjon, da bilen er under 5 år, norsk lov osv ......
ingenting å hente på dette hos de, men de kunne være "greie" å gi meg spesialpris dersom jeg bestemte meg raskt til rett over 9k ...
Nå er saken meldt inn gjennom forbrukertilsynet .... grei måte å bli kvitt kunder og salg på  :laugh:
Hvordan gikk denne saken, kom du noen vei med Tesla?

Gikk ikke bra, Forbrukertilsynet måtte ha bevis på hva som førte til at akkurat min lykt hadde sviktet, noe som innebar 3. part kontroll og rapport, selv om SAMTLIGE lykter ryker pga fuktinntrengning (som hele verden er klar over), så da gav jeg opp, til HELVETE med Tesla og deres kundeservice .... Blir ikke noe ny Tesla EVER på meg....
for å toppe det, røk også de bakre demperne, så regningen ble jo på en del ..... #FML
2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

TheMaltake

Hei, vil bare nevne at signatur lyset ikke er en EU feil. Og om du får feil. Så burde du klage til kontrollorgan og eventuelt ta kontakt med statens vegvesen. Har fått beskjed av statens vegvesen at dette ikke skal gies 2-er feil på. Da det ikke er kjørelys og det ikke påvirker lyses effekt da lyset er så langt som det er. Selv om noen argumentere at det er mer en 1 / 3 av lyset. Så mener statens vegvesen at det er for stor ulempe for eier å påkostet ny hovedlys. Dette gjelder kun om det er noe lys igjen i lampa 😀 håper dette kan ihvertfall dempe uroen for nest EU kontroll.

MuskElBil

2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

Klykken

Leste en kommentar på facebook der det var et (eller flere) bedrifter som tok på seg å fikse DLR-stripen. Altså bytte ledstripe og driver. Jeg finner ikke tilbake innlegget på face lenger, og et google-søk gir meg heller ingenting.

Noen som vet om noen bedrifter som gjør dette innenfor Norges grenser?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA