Dagens tips for å unngå kjøpesenterbulker

Startet av geear, man 01. aug 2022, kl. 08:09

« forrige - neste »

k1

Sitat fra: turfsurf på tir 02. aug 2022, kl. 06:41
Sitat fra: Motorwatt på tir 02. aug 2022, kl. 01:32
Dette grenser jo til hysteri, og for meg er bilen en bruksgjenstand. Riper og bulker er ikke verdens undergang, og fikses ofte raskt og billig hos "Smart Repair".
Synes ikke det er hysteri jeg. Hvis folk har tid til det, så kan de vel gjøre det.

Hadde dog vurdert PPF hadde jeg vært så stresset for skader på lakken.

Du syns ikke det grenser til hysteri og rulle bilen inn med bobleplast??
Enig i andre ting som å vente til andre har gått, parkere lengst unna andre osv kan være fornuftig, men å henge opp egenlagde fendere og rulle bobleplast rundt bilen er for meg nær definisjonen på hysteri for noe som KAN kanskje skje.

Stjerneglis

At bobleplast hindrer kjøpesenterbulker er jo en misforståelse. Fungerer kanskje mot småriper som følger av at noen er borti bilen mens de går mellom bilene... men ikke når noen i bilen ved siden av slenger opp døra rett inn i bilen din...  :laugh:
2026 Tesla Model Y Premium LR AWD (Juniper)
X -2021 Tesla Model Y LR AWD
X- 2019 Hyundai Kona Electric
X -2011 Mitsubishi i-Miev

Motorwatt

k1

sjokomelk

Sitat fra: k1 på tir 02. aug 2022, kl. 12:24
Ja se der, han hadde glemt bobleplasten  :laugh:
Og fender! Må jo ha fender når man er ombord på skip. :P :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Helt OT: Som en som bor ved sjøen, er det mye artig å se. Mest kommentert er amatører og nybegynnere som har fendere i bruk i åpent vann. De samme sees gjerne også på bryggeresturanter på kveldstid med påsatte svømmevester mens båten ligger fortøyd noen meter unna. Må være lenge siden en av våre bryggerestauranter var i havsnød. Men tøft, da. 🤣

Stjerneglis

Var det ikke slik at de fleste som drukner, gjør det i nærmiljøet av brygga og med buksesmekken åpen?  ;)
2026 Tesla Model Y Premium LR AWD (Juniper)
X -2021 Tesla Model Y LR AWD
X- 2019 Hyundai Kona Electric
X -2011 Mitsubishi i-Miev

kodax

Fulle folk som drukner når de skal gå ombord i båten på brygga er vel en gjenganger, så kanskje ikke så dumt å ha på vest på land, nei :D
Ang. fendere som ikke tas inn, så er det jo sjeldent det egentlig utgjør noe problem, selv om det jo kan lage litt støy og det er en liten risiko for at man mister dem. Jeg tar de alltid inn, men hva andre gjør er vel opp til dem?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på tir 02. aug 2022, kl. 17:04
Helt OT: Som en som bor ved sjøen, er det mye artig å se. Mest kommentert er amatører og nybegynnere som har fendere i bruk i åpent vann.
Det er bare å lære folk at fendere ute under fart betyr: "Horer ombord". Da er det alltid "noen" som husker å ta dem inn.  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Den har jeg også hørt, men kan ikke verifisere... 😀

OlaM

Sitat fra: Motorwatt på tir 02. aug 2022, kl. 17:04
De samme sees gjerne også på bryggeresturanter på kveldstid med påsatte svømmevester mens båten ligger fortøyd noen meter unna. Må være lenge siden en av våre bryggerestauranter var i havsnød. Men tøft, da. 🤣

Viktig med vest hvis man blir påseilet!
'21 3LR

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA