Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.20.7 henger på 50%

Startet av tgmachine, søndag 31. juli 2022, klokken 14:41

« forrige - neste »

tgmachine

Har Model 3 2019 LR. Fått vite at jeg kan laste ned 2022.20.7. Kobler på Wi-Fi på mobiltelefon, den laster ned stopper opp på 0 bytes/sec på 50% og der står den. Stått nå i en time. Tok soft-reboot, prøvde med hjemme Wi-Fi hjalp ikke det heller. Den startet på nytt lastet ned til 50% og står og henger der. Appen sier den laster ned men det skjer ingenting.

Andre opplevd dette? Vet at den pleier å laste ned til 50% før i andre oppdateringer. Så står den der i 15-60 sekunder, sikkert for å sjekke checksum på data og liknende så går den opp til 100%.

-tgmachine

geear

Stoppet opp hos meg og, og startet ikke igjen før om kvelden samme dag. La da igjen tlf i bilen (var ikke hjemme og ville ha oppdateringen), så kom den i gang igjen.

Motorwatt

Det har vært slik i de 2 siste oppdateringene. Tror ikke det er lurt å avbryte med softreset da man kan risikere å havne lenger bak i køen. Vent 1 time eller 2 så kommer den nok i gang igjen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Ikke uvanlig at det kan ta laaang tid før den laster ned siste halvdel.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på søndag 31. juli 2022, klokken 16:42
Ikke uvanlig at det kan ta laaang tid før den laster ned siste halvdel.
10-20 min. er ikke uvanlig. Timevis har jeg aldri opplevd på mine 104(!) oppdateringer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Min rullet i gang mellom 3-4 på natten som er vanlig hos meg. Når jeg så på appen rundt kl 9 stod den fortsatt på 50%. Tok en soft reboot og da begynte den på nytt, men brukte ufattelig lang tid fra 50-100%
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på søndag 31. juli 2022, klokken 16:45
Sitat fra: Handyman på søndag 31. juli 2022, klokken 16:42
Ikke uvanlig at det kan ta laaang tid før den laster ned siste halvdel.
10-20 min. er ikke uvanlig. Timevis har jeg aldri opplevd på mine 104(!) oppdateringer.
Pausen på de to siste har vart myye mer enn 20 minutter, men enig i at normalen ligger der du antyder.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

Min hang på 50% på forrige oppdatering, så at den ikke lenger kom på WiFi. Restart med rullehjulene løste saken.
'21 3LR

Motorwatt

#8
Tipper at den kjører en CRC/MD5-sjekk etter nedlastingen på de siste 50%. Ganske vanlig å dele dette 50/50. Personlig ville jeg ikke utføre en reset selv om det ser ut til å virke.

ps. Hva skjer etter reset? Hopper den da direkte til 100%?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kjeks1

Jeg tok en reset da den hang hos meg, og har ikke kommet i gang igjen nå snart en uke senere. I app står det «laster ned 65%» og har hengt der siden reset. I bilen står det ingenting, bare at bilen er oppdatert med siste sw, men det er X.6

Så vil ikke anbefale reset om det henger 😅

Motorwatt

Send en melding i appen. Store sjanser for at de kan starte den remote.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alte-To

Sitat fra: Motorwatt på mandag 01. august 2022, klokken 11:37
Send en melding i appen. Store sjanser for at de kan starte den remote.

Melding? Hvor?
Ser ut som at jeg må booke time på verksted, selv på infotainment/programvareoppdatering...

turfsurf

Sitat fra: Alte-To på søndag 28. august 2022, klokken 18:06
Melding? Hvor?
Ser ut som at jeg må booke time på verksted, selv på infotainment/programvareoppdatering...
Slapp av. Har du prøvd å ringe Tesla veihjelp? De fikser dette.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Alte-To

Hehe, takk. Skal gjøre det i morgen.
(Kjøpte denne Xn brukt for noen uker siden. Oppdager etterpå, at den nesten er discontinued m.t.p.oppdateringer. siste var 2021.24.28

svedman

Jeg er ikke overbevist om at dette alltid kan løses remote.

Min første oppdatering da bilen var ny, hang på 50%. Etter å ha lest her om at det bare er å sende melding i appen så fikses det remote, gjorde jeg det. Fikk svar først etter tre uker, med beskjed om at en mobil tekniker skulle se på saken. Da timen nærmet seg fikk jeg en beskjed i appen om at bilen måtte inn på service center, med ny time om ytterligere tre uker.

Saken løste seg for mitt vedkommende med at det til slutt hadde gått så lang tid, at neste programvareoppdatering ble automatisk pushet ut, og denne hang ikke på 50%. Kunne da kansellere timen fra appen.
2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA