2022.24

Startet av jokke, fredag 29. juli 2022, klokken 15:58

« forrige - neste »

geear

24.8 er installert her og. Noe spes som er endret på denne?

Motorwatt

For oss med "store" biler var det kun Profildeling og forbedrede trafikkinformasjoner. Mere interessant er det som ikke er beskrevet. Skal kjøre endel mil i dag, så får vi se om det oppdages noe nytt/endret.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Profildeling kom vel på forrige sw, 24.6? Mener det stod på release notes da også iallfall, men skal ikke garantere siden jeg ikke har prøvd det enda.

Kunne ikke se noe nytt i release notes iallfall.

Elmo

#33
Sitat fra: Motorwatt på fredag 09. september 2022, klokken 00:49
2022.24.8 blir lastet ned nå.
Fatter ikke helt vitsen ved at jeg fikk 2022.24.6 omtrent samtidig, når 24.8 allerede var klar . . .
men, men 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.3
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

Otkristo

Sitat fra: Motorwatt på fredag 09. september 2022, klokken 08:29
For oss med "store" biler var det kun Profildeling og forbedrede trafikkinformasjoner. Mere interessant er det som ikke er beskrevet. Skal kjøre endel mil i dag, så får vi se om det oppdages noe nytt/endret.
Now that limit has been bumped up to above 180kW when using the adapter, as seen in this photo shared by ChrEgger on the TFF forums showing his Model X 100D Supercharging at 182kW.

Motorwatt

Ser ut som det bare gjelder S/X 100 biler. Ikke for oss med "AAA" batterier (S/X 75).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

I så fall ikke så overraskende, etter oppgradering av ladehastigheten på 75 i 2018, så har 75 ladet med mye høyere C enn 100-pakken..

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 10. september 2022, klokken 15:30
Ser ut som det bare gjelder S/X 100 biler. Ikke for oss med "AAA" batterier (S/X 75).
Er vel samme battericellene i 75 og 100 (18650). Ingen av de er triple A.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Sitat fra: geear på lørdag 10. september 2022, klokken 16:09
I så fall ikke så overraskende, etter oppgradering av ladehastigheten på 75 i 2018, så har 75 ladet med mye høyere C enn 100-pakken..
Hadde en X100 sen 2021 som lånebil i sommer. På topp ladet den noe over 140 kWh. Et tall min S75 ikke engang trenger å drømme om.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Sitat fra: turfsurf på lørdag 10. september 2022, klokken 16:13
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 10. september 2022, klokken 15:30
Ser ut som det bare gjelder S/X 100 biler. Ikke for oss med "AAA" batterier (S/X 75).
Er vel samme battericellene i 75 og 100 (18650). Ingen av de er triple A.
Manglet tydeligvis en "smiley"....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 10. september 2022, klokken 16:15
Sitat fra: geear på lørdag 10. september 2022, klokken 16:09
I så fall ikke så overraskende, etter oppgradering av ladehastigheten på 75 i 2018, så har 75 ladet med mye høyere C enn 100-pakken..
Hadde en X100 sen 2021 som lånebil i sommer. På topp ladet den noe over 140 kWh. Et tall min S75 ikke engang trenger å drømme om.
Vet ikke om du misforstod, eller om du bare kommer med en observasjon her, men jeg skrev jo altså ikke at 75 lader raskere enn 100 i kW, men per batteristørrelse. Min X75 tok iallfall 130 kW på maks, mens 100 lå på ca. 145. 130/75 = 1,733 kW per kWh på 75, tilsvarende på 100 er 1,45 kW. Med samme hastighet på 100 så skulle den tatt 173 kW.

Motorwatt

Takk. Jeg tok den enkle utgaven som tydeligvis hadde visse mangler...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 10. september 2022, klokken 16:16
Manglet tydeligvis en "smiley"....
Ja, regnet med det, men kunne ikke la det stå uimotsagt. Da hadde det snart vært en etablert sannhet på internettet at S/X75 har triple A batterier
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Nå får vi varsel om status på 12V batteriet. Hovedbatteriet neste?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lynet

Varsel på 12V batteriet har vært i mange år. Men meldingen er kanskje litt annerledes.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA