Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får vi bilene våre før 1. januar 2023?

Startet av cstromme, tirsdag 26. juli 2022, klokken 10:23

« forrige - neste »

btsvennes

Dere som ikke har fått epost: Har dere sjekket Tesla-kontoen? Vet det har vært tilfeller i USA der kun kontoen er blitt oppdatert og eventuelt Tesla-app'en, uten annen varsling.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

kodax

Som sagt, alle kan bestille.
Jeg bestilte i mai, og kunne fra bestillingen gå videre derfra. Man kan også bestille direkte fra hovedsiden.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

np

NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

kodax

Jepp, og en X uten å kunne legge ned 2.rad er uaktuelt for min del.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Thob

Jeg bestilte 28.08.21 ( X Plaid) ikke fått Mail men står i appen at de snart kommer med leveringstidspunkt. Tipper de prioriterer s og x til norge før nyttår og mva

kodax

Du ser bestillingen din i appen? Jeg ser min bare på nettsiden. Kanskje fordi du har bestilt fra appen, mens jeg bestile fra nettsiden?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Thob

Sitat fra: Thob på onsdag 03. august 2022, klokken 14:56
Jeg bestilte 28.08.21 ( X Plaid) ikke fått Mail men står i appen at de snart kommer med leveringstidspunkt. Tipper de prioriterer s og x til norge før nyttår og mva

Da fikk jeg mail. Utlevering i november/desember😀

sjokomelk

Æsj. Liker ikke at bil kan bestilles nå, og at det er stor sannsynlighet for å få den før nyttår. Er veldig fornøyd med min Model X, men den er 5 år nå til jul, og jeg mistenker at den kanskje vil trenge ekstra omsorg etterhvert med tilhørende høye regninger. Samtidig kunne jeg ikke tenkt meg noen annen bil. Men 1,4 million er veldig mye penger for en bil. Og jeg kunne egentlig tenkt meg en Long Range hvis jeg absolutt skulle kjøpt noe.
Tror jeg må tenke meg godt om de neste par dagene og kanskje legge inn en bestilling, og heller trekke meg fra den igjen senere. Og så bare ta de 2500kr som en investering i ro i sjelen. :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Thob

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 03. august 2022, klokken 19:54
Æsj. Liker ikke at bil kan bestilles nå, og at det er stor sannsynlighet for å få den før nyttår. Er veldig fornøyd med min Model X, men den er 5 år nå til jul, og jeg mistenker at den kanskje vil trenge ekstra omsorg etterhvert med tilhørende høye regninger. Samtidig kunne jeg ikke tenkt meg noen annen bil. Men 1,4 million er veldig mye penger for en bil. Og jeg kunne egentlig tenkt meg en Long Range hvis jeg absolutt skulle kjøpt noe.
Tror jeg må tenke meg godt om de neste par dagene og kanskje legge inn en bestilling, og heller trekke meg fra den igjen senere. Og så bare ta de 2500kr som en investering i ro i sjelen. :laugh:

Vil tro man bør være rask med å bestille dersom man ønsker bil før jul. Hvis det stemmer at det kommer rundt 7500 biler totalt i q4 (har blitt skrevet flere steder) fordelt på s og x til hele Europa, er det nok ikke lenge til levering blir flyttet til 2023 og man får mva midt i fleisen

cstromme

Dette er jo helt tullete.

Altså... Jeg bestilte for 1 år siden, en bil til kroner 1.191.532. Men denne får jeg ikke før i 2023? Da vil prisen med mva på alt over 600k komme på kroner 1.339.415.

Hvis jeg speccer opp samme bil nå, men med Plaid, så er prisen på denne 1.339.832. Altså bare 417 kroner mer siden den blir levert i år.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

kodax

Kanskje tullete for deg, men for Tesla er det nok lurest å gjøre det slik da de får mest omtale  med Plaid, og tjener også kanskje mest på den.
Jeg syns det er tullete å betale mye mer for Plaid fordi jeg vil kunne legge ned 2.rad og vil ha lenger rekkevidde, mye akks og sportslige egenskaper er jeg ikke interessert i å betle ekstra for.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

cstromme

Ja jeg er helt med deg. Prisen som jeg bestilte for i fjor er 7-seteren. Og 6-seteren er jo enda dyrere. Jeg har null ønske om plaid, og vi har hatt en 6-seter i 6 år nå og kunne tenkt oss en 7-seter. (og lengre rekkevidde)
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

jazzwheel

#27
Sitat fra: kodax på onsdag 03. august 2022, klokken 14:15
Jepp, og en X uten å kunne legge ned 2.rad er uaktuelt for min del.
Jeg bestilte i juni i fjor og får min i november-desember i år, sier de. Men ser at det står "kun 6 seter" ved nybestilling nå, og det er altså med to store seter på 2. rad som ikke kan legges ned? I praksis får jeg da dårligere maks kapasitet enn i min nåværende Model S.

edit: Fant igjen nå at det i min opprinnelige bestilling står "Interiør med fem seter", så da får jeg vel det.

geear

Sitat fra: cstromme på onsdag 03. august 2022, klokken 20:44
Dette er jo helt tullete.

Altså... Jeg bestilte for 1 år siden, en bil til kroner 1.191.532. Men denne får jeg ikke før i 2023? Da vil prisen med mva på alt over 600k komme på kroner 1.339.415.

Hvis jeg speccer opp samme bil nå, men med Plaid, så er prisen på denne 1.339.832. Altså bare 417 kroner mer siden den blir levert i år.
Er jo ikke Tesla sin feil at det er momsfritt før 1. jan og moms etterpå... det får slike funky utslag over hele fjøla.

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 04. august 2022, klokken 09:15
Sitat fra: kodax på onsdag 03. august 2022, klokken 14:15
Jepp, og en X uten å kunne legge ned 2.rad er uaktuelt for min del.
Jeg bestilte i juni i fjor og får min i november-desember i år, sier de. Men ser at det står kun 6 seter, og det er altså med to store seter på 2. rad som ikke kan legges ned? I praksis får jeg da dårligere maks kapasitet enn i min nåveræende Model S.
Hvis du bestilte Plaid i fjor så var det vel enten ikke speccet med seter eller med 6-seter? Har den noen gang vært solgt med noe annet?

ELTesla

Fra starten så kunne du velge 5, 6 eller 7 seter.
Dette kunne du gjøre helt frem til det ikke ble mulig å legge inn bestilling lengre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA