Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nekte utlevering?

Startet av philip lauritzen, søndag 24. juli 2022, klokken 08:14

« forrige - neste »

philip lauritzen

Har bestilt meg en Kina M3 LR. Har funnet vin nummer og det står utlevering 03 aug til 23 aug. Står nok på en parkeringsplass nede i kina.

Etter å ha lest opp og ned om enhanced autopilot og hvor "dårlig" denne er for prisen, så ønsker jeg å avbestille denne.... noen som vet om dette går ann selv om konfugurasjonen er låst og bilen produsert? Det er jo tross alt bare programmvare. Og ja... jeg har prøvd å få tak i tesla, men de virker veldig opptatte om dagen.

Så til det viktigste spørsmålet.

Under utleveringen skal jeg ha med meg en kamerat som jobber som detailer. Jeg tipper han kommer til å finne en hel del skavanker. Jeg skjønner jo at dette er en billigbil langt under par i forhold til hva andre klarer å produsere, men jeg skal se bort ifra småfeilene ved bilen. Hva gjør jeg derimot hvis jeg finner noe som er skikkelig ille?

Skjevt panser, dugg i lykter osv osv. Rett og slett noe jeg ikke vil ta imot. Kan jeg nekte å ta imot bilen og be om en ny svart mod 3? Eller sier tesla bare "stakkars deg, hade bra" og jeg må bestille en ny en?

hvordan fungerer det?

førategangtesla

#1
Etter hva jeg har forstått så kan du kansellere når som helst også dagen på utlevering. Burde være mulig å droppe EAP går jeg utifra, da må du snakke med Tesla.

Du kan somsagt kansellere når som helst (tror jeg) men du kan ikke be om en ny bil/annen bil, da må du gå gjennom prosessen på nytt og legge bestilling. Hvis de har en inventorybil inne kan det kanskje ordnes noe.