Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med EVI ladekabel for elbil? Kabelen har blå 32amp industrikontakt.

Startet av ThomasBN, torsdag 21. juli 2022, klokken 09:45

« forrige - neste »

ThomasBN

Har 'brukt opp' mange UMC (gen 1, 1.2 og 2) fra 2013 til dd med overgang til utendørs blå 32A-1 fase industrikontakt i fuktig Bergensvær. Vurderer denne som kan plugges rett i: https://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-32a-6a-evi-ladekabel-for-elbil-med-mennekes-type-2

Noen erfaringer?

Lars C. Krogenæs

Ville vel kanskje tatt hintet om at en mode2 kabel ikke er egnet, og heller montert en ladestasjon...

Og så ville jeg ha satt den i et skap/postkasse for å unngå direkte vannsprut på den.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kim-

6690kr for en easee ladeboks. Bytt ut stikken med en ladeboks og du slipper problemer  :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ThomasBN

Vet at Tesla UMC ikke er ment til permanent lading. Min erfaring er at selve UMC-støpselet (Tesla sine) m/utløserknapp ikke tåler langvarig eksponering for regn/fuktighet. Min blå industrikontakt sitter tett oppunder takskjegg, i praksis er overgang og 'boks' på UMC ikke spesielt eksponert for regn. Dersom mode2-støpsel u/ utløserknapp inn i bilen på EVI-kabelen tåler regn/fuktighet bør jeg klare meg fint uten ladestasjon. Potensielt er dette plug'n'play for 3' istedet for ladeboks og montering til 12'-15'.

sjokomelk

Du skal ikke kjøpe mange UMC før du har spart inn kostnaden på en skikkelig ladestasjon. Det er dyrt å gjøre ting billig.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

ThomasBN

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 21. juli 2022, klokken 12:00
Du skal ikke kjøpe mange UMC før du har spart inn kostnaden på en skikkelig ladestasjon. Det er dyrt å gjøre ting billig.
Enig i det!

Stjerneglis

Sitat fra: ThomasBN på torsdag 21. juli 2022, klokken 09:45
Har 'brukt opp' mange UMC (gen 1, 1.2 og 2) fra 2013 til dd med overgang til utendørs blå 32A-1 fase industrikontakt i fuktig Bergensvær. Vurderer denne som kan plugges rett i: https://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-32a-6a-evi-ladekabel-for-elbil-med-mennekes-type-2

Noen erfaringer?

Jeg har gode erfaringer med akkurat denne på Konaen siden 2019. Har ladet Teslaen med den ett par ganger også. Min er satt opp innendørs.


2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

elektrolux

Sitat fra: ThomasBN på torsdag 21. juli 2022, klokken 09:45
Har 'brukt opp' mange UMC (gen 1, 1.2 og 2) fra 2013 til dd med overgang til utendørs blå 32A-1 fase industrikontakt i fuktig Bergensvær. Vurderer denne som kan plugges rett i: https://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-32a-6a-evi-ladekabel-for-elbil-med-mennekes-type-2

Noen erfaringer?

Vår erfaring med disse Khons kablene er at de er det aller dårligste på å holde vannet ute.

Av den grunnen er de forlengst fjernet fra vår portefølge.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA