Da har jeg endelig fått prøvekjørt Ariya. Riktignok 2wd og stoffseter, men synes det var en fin bil.
Litt dårligere over ujevnheter og litt mer dekkstøy enn GTXen, men ikke mye (har 20" på gtx, demo Ariya hadde 19".
Travel assist synes jeg fungerer bedre enn propilot, men fikk ikke testet så lenge. Setene var litt mykere i Ariya og hakket mer komfortable. Høyde tenkte jeg ikke på i det hele tatt, men sitter fint i begge. Ok 360 kamera.
De haptiske knappene på trepanelet fungerte dårlig. Variabel respons, litt tregheter og umulig å treffe i blinde. Men noe er vanesak, noe går på skjerm og noe blir kanskje fikset med ny sw. VW på sin side har jo gjort brøleren å ikke ha belyste knapper under skjermen. Men liker knappene for blant annet rutevarme i gtxen.
Alt i alt en positiv opplevelse, men fortsatt spent på om bagasjerommet blir for snaut.
Synes Nissan kunne løftet det grafiske på skjermene betydelig. Kun CarPlay trådløst, ikke AA.
Fikk også oppdatert leveringstid, og som forventet betydelig forsinket. Estimatet aug/sept ble først antydet desember og er nå mars 2023 ca. Bestilte høsten 2021 så det er litt ventetid, men blir artig å kjøre den når den kommer

Glemte å spørre selger om matrix lysene og hvordan de aktiveres.