Jeg ville tenkt at ID.5 er en mer relevant sammenligning pga karosseriet.Da vil jeg si Ariya er penere.
Jeg tror hodeplassen I Ariya er litt snauere.
Ariya har doble glass bak også. Noterte meg en liten pakning mellom dørene forn og bak som kanskje tar littegrann støy.
Jeg er glad i skjermene på ID.4en, men jeg har den store. Kunne vært raskere OS men det kommer kanskje med 3.1.
Ariya har penere materialer i dørene og dashboard enn ID.4.
Bagasjerommet i ID.4 er litt dypere 2-4 cm enn Ariya, og virker mye høyere fra gulv til gardin/hattehylle, men ID.5 kan være litt snauere i høyden.
Startknapp obligatorisk på Nissan?
87 kWh netto er en fordel, og ladekurven til Nissan ser bra ut, men ID.4 har ny og meget rask lading også.
Ariya har verdens verste plassering av ladeport.
Alt i alt mye bra med Ariya, men bagasjeplassen er mitt ankepunkt.
https://youtu.be/fOgrj_cHkpE(Samt en bekjent som får girkassehavari (bensin aut) på en 6 år/65.000 km Qashqai og Nissan nekter å dekke det, noe også Møller ville prøvd antagelig.)