Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BYD Atto 3

Startet av vinterdekk, torsdag 14. juli 2022, klokken 22:52

« forrige - neste »

Svk

Tror jeg har funnet løsningen på duggproblemet

Atto3 Oslo

Innstillinga for inn- og omluft er på samme knapp så man kan lett trå litt feil. Men problemet med dugg og ising forsvinner ikke. Anbefalingen fra RSA er å kjøre på Eco-mode, og evt sjekke om gasstanken var fylt opp tilstrekkelig før levering. Det ble bekreftet for vår del. Dugg er også nevnt som et problem i en dansk test som ligger på youtube. Konsekvensen for vår del har vært begrenset rekkevidde pga mye energi til oppvarming og sirkulering i kupeen. Har en mistanke om at dette dessverre kan være en permanent svakhet ved denne modellen. Kulde, mye nedbør og skiftende vær i vår korte periode som eier, men det skal en ny og moderne bil også tåle.

Svk

#62
Slå av auto air. Blir bra da.

edit: har kjørt med denne funksjonen av nå i 1-2 uker. dugger ikke noe mer enn normalt nå

Svk

Hatt 3 OTA updates på kort tid nå. Hvor finner jeg ut hva som er nytt?Kan ikke se noen endringer

Bricklin

Hei dere som har kjøpt bilen, er der fornøyd med den ?
Fungerer Applecar play og Android Auto i Norge nå ?

Svk

Er fornøyd.Men med 3 barn og 2 hunder så angrer jeg litt på at jeg ikke tok Tesla Y.Ser ikke noe til Apple carplay.
Ikke mulig å ha varme på/høre radio når en hurtiglader.
Venter fortsatt på bagasjeroms matta mi.gummimatter bakseter er en vits.
Har fått steinsprut frontrute.ukjent leveringstid.

Men alt i alt en veldig god bil,selv om jeg ikke er 100% fornøyd.
Ser ikke ut som det blir mulig å ettermontere hengerfeste.

Svk


geear

Da har Bjørn Nyland testet denne.

1000 km:
https://www.youtube.com/watch?v=BQN_njq_pNE

Div annet:
https://www.youtube.com/watch?v=H_PdSOK1QfU


SPOILER ALERT


Oppsummering:
Duggproblemer, kraftig redusert hurtiglading OG effekt på grunn av for varmt batteri, gikk fra 4 % til 0 % på et øyeblikk og hadde 8 kW tilgjengelig for fremdrift..

vinterdekk

VW ID.3 hadde også duggproblemer, men det ble rettet i programvare. Så BYD er ikke alene om å ha denne typen feil. Men er ikke dette noe BYD kommer til å fikse?
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

geear

Får håpe det, inntil videre hadde jeg iallfall styrt unna denne bilen. Erfaringsmessig er det sjelden biler FAKTISK blir forbedret etter den er levert. Tross lovnader om det ene og andre.

Bjørn demonstrerte også mens batteriet var overoppvarmet, å koble fra hurtigladingen, og i samme øyeblikk sluttet bilen å kjøle, selv om batteripakken åpenbart fortsatt var for varm.

Svk


geear

Var vel ikke akkurat fikset i testen over her, mener det var ganske tidlig i 1000 km.

Svk


geear

#73
Han har testa på ny, unngikk de store overopphetingene og kutta vel en halvtime på totalen, så ikke hele, men såvidt jeg fikk med meg var trikset å ikke kjøre under 20 %...

https://www.youtube.com/watch?v=TMUwvnv-dJo

Merkelig nok så dugger hele bilen ned hver gang han lader (sikkert når den kjøler batteripakken), se f.eks. på 6:40.

Litt av en dedikasjon til "jobben" når man kjører to stk 1000 km tester på samme bil.

Svk

#74
Opplever litt dugging i min ved parkering enkelte ganger.men ikke noe mer enn normalt ved kjøring.

Alt i alt fornøyd med min.
Savner litt plass av og til.hengerfeste hadde vært greit å ha.

Hurtiglading har jeg ikke testet på min ennå.ikke vært nødvendig de 13000 jeg har kjørt den

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA