Frafall av musikk/lyd

Startet av elsykkel, mandag 11. juli 2022, klokken 11:10

« forrige - neste »

elsykkel

Over en lengre periode har vi opplevd at musikken på étron55'en vår nekter å fungere. Av og til korte perioder, i det siste i uker av gangen.
Har noen andre opplevd tilsvarende, og fikset problemet?
Symptomer:
DAB, internettradio og blåtann-lyd er død.
Ved mobil-samtaler over blåtann/MMI hører vi ingenting, men person i andre enden hører oss.
Volum-bar i MMI er grået ut, hjul/knapper klarer ikke endre på volumbaren i UI.
Lyden for avstandsmåler ved rygging eller lav hastighet samt retningsindikatorer fungerer. (Vi betalte ekstra for "the blinker pack" ;)
MMI reboot har hjulpet før, men ikke nå.
Etter service ble så godt som alt resatt, og lyden kom tilbake. For en kort periode. Har prøvd å gjøre en factory-reset av så mange instillinger som mulig i MMI, uten hell.
Antar en mulig feilkilde kan være bruk av internettradio, og at cache ikke tømmes.
Eller så kan det være på grunn av cheapo-audi musikkanlegget. Burde jeg turt be fruen om BO anlegget?  :P

Øyvis Prøyvis

Lyden var borte fra bilen vår på formiddagen I dag. Vi skulle høre på YouTube musikk, men ingen lyd. Volumindikatoren var grået ut som du beskriver. Fruen fikla litt på MMI displayet og plutselig kom lyden igjen. Har ikke opplevd dette før.
Vi har BO anlegget så det hjelper tydeligvis ikke på akkurat dette.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

elsykkel

Statusoppdatering: Lyden kommer tilbake, helt uventet, når man venter lenge nok.
Uker...

elektro

Jeg har heller ikke BO anlegget, men har aldri opplevd det du beskriver. Bruker stort sett DAB eller blåtann.

Dette er dog 2019-modell. Det er vel om jeg ikke husker helt feil ny MMI hardware fra 2021 (biler produsert siste halvdel av 2020).
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA