Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2022.8.10.1 - MCU1 får oppdatering nå!

Startet av Motorwatt, lørdag 09. juli 2022, klokken 01:56

« forrige - neste »

Motorwatt

Fra @greentheonly:

MCU1 is getting some love again. 2022.8.10.1 is pushing relatively wide.

It brings all the usual not cpu intensive enhancement that were available on other cars up to that fw level that are too many to list.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

Jøss. Kan vi håpe på justering av strømtrekk via app/api?

Motorwatt

Iflg. Teslafi er det rundt 250 som har fått den til nå, men hittil bare USA, Kanada, og Australia (og 1 i Russland). Ser også ut som om din bønn er hørt:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

Noen som har fått i Norge enda? Lite som skjer her ihvertfall...
Den justeringen av strømtrekk blir fin i kombinasjon med advanced flows i Homey. Utnytte solstrømoverskuddet dynamisk :)

Motorwatt

#5
Det er nå 324 som har installert og 59 på vent, men ingen i Europa foreløpig ref. Teslafi. Kan vel multipliseres med minst hundre for reelle tall.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bushy

Da kom iallefall 2022.8.10.5 inn til min bil :D

2017 75D
S75D sept. 17

DannyRS

Har også installert 2022.8.10.5 i dag.  :D
Oppgradering fra 2021.24.28.

2018 S100D
'18 Nissan Leaf 40 kWh
'18 Tesla Model S 100D

EL-Chupa

Kom her også, ser bra ut, fjerner dog auto avkjøring fra motorvei(på autopilot) så ikke så happy med det...
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

Motorwatt

Funksjonen NoA ble nedgradert for alle for et par måneder siden
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: EL-Chupa på torsdag 01. september 2022, klokken 00:41
Kom her også, ser bra ut, fjerner dog auto avkjøring fra motorvei(på autopilot) så ikke så happy med det...
Funksjonen er ikke fjernet, men man må nå kvittere med blinkeren (som ved filskifte).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 01. september 2022, klokken 11:38
Altså en nedgradering... 😀
JA, funksjonen er endret og nedgradert, men den er ikke fjernet etter min mening. Jeg bruker den nemlig fortsatt hver dag, men må nå dessverre kvittere før den vil ta avkjøringen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Da er det ikke mye igjen av funksjonen. Slipper vel bare å bevege rattet noen cm. I tillegg må man ta ut retningsviseren kun noen få meter før avkjøringen for at det skal virke. Strider mot min oppfatning med bruken av retningsviser som jeg pleier å aktivere 30-50 m. før en avkjøring på motorvei.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 01. september 2022, klokken 11:51
Da er det ikke mye igjen av funksjonen. Slipper vel bare å bevege rattet noen cm.
For så vidt enig, men da kan du også nesten si dette om selvstyring og filskift  ... det er jo bare å vri noen cm på rattet. ;-) Funksjonen er der fortsatt, dog noe amputert, men tror jeg forstår hvor du vil.
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 01. september 2022, klokken 11:51
I tillegg må man ta ut retningsviseren kun noen få meter før avkjøringen for at det skal virke. Strider mot min oppfatning med bruken av retningsviser som jeg pleier å aktivere 30-50 m. før en avkjøring på motorvei.
Da er det nok forskjell mellom modeller eller steder. Jeg blinker som man normalt skal (helt opp til 100m før) ved avkjøring og bilen svinger av selv. Ingen vanskelig timing.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA