Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.20.x

Startet av Motorwatt, torsdag 07. juli 2022, klokken 20:49

« forrige - neste »

knegg

Den tror ofte jeg kjører av veien i en høyresving fordi  linja forsvinner i fra kamera tror jeg. Den tror jeg kjørte av veien når jeg svinger ut fra Kiwi her. Den tror jeg kjører av veien når jeg kjørte bortover gaten vår og møtte bil (litt smal vei)
2020 Model 3

Kim-

Nesten hver gang når jeg kjører ut fra parkeringsplassen og er på toppen av bakken så piper den her nå. Kom i 2022.16. Er så gale at ungene i baksete begynner å pipe når vi passerer postkassene, rett etter på piper bilen. De syns det er morsomt.....
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Så fint. Var det på det nummeret jeg oppgav?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Ja, det var det.

Opplevde noe jeg ikke har opplevd før. Ved forbikjøring av lastebil i venstre felt på motorveien la bilen seg merkbart ut på siden ved å svinge til venstre slik det ble bedre plass. Med en gang forbikjøringen var ferdig la den seg i midten igjen.

Har dette vært lenge?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Kim- på søndag 21. august 2022, klokken 22:48
Ja, det var det.

Opplevde noe jeg ikke har opplevd før. Ved forbikjøring av lastebil i venstre felt på motorveien la bilen seg merkbart ut på siden ved å svinge til venstre slik det ble bedre plass. Med en gang forbikjøringen var ferdig la den seg i midten igjen.

Har dette vært lenge?
Ja, vil tippe et par år.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Apache

Plutselig er youtube, Twitch og alt under "kino" borte. Siden er hvit.
TMS 75d hw. 2,5 2018 mod

svedman

Sitat fra: Apache på mandag 22. august 2022, klokken 13:28
Plutselig er youtube, Twitch og alt under "kino" borte. Siden er hvit.
TMS 75d hw. 2,5 2018 mod

Prøv å bytte skjermspråk til f.eks. engelsk og så tilbake til norsk.
2021: Tesla Model Y LR med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

DagfinnN

Jeg har en observasjon på denne versjonen. Jeg kjører jevnlig (ca 1 gang i mnd) ned fra Venabygdsfjellet til Ringebu. Alle tidligere ganger de siste 3 årene har jeg fått melding midt i bakken om at regenerering blir redusert og beskjed om at bremsepedalen kan brukes ved behov. Gjaldt både X, TM3 og TMY.
Ikke verdens største sak, men det medfører litt mindre opplading av batteriet. I dag kom ikke den meldinga. Ikke temperaturen som gjør det. 15 - 20 grader i dag. I påska med 0 grader kom meldinga. Jeg kjørte med TMY og fikk tilbake neste 4 kwt. Markert mer enn før.
Tilfeldig eller har det skjedd noe?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Har .8 og får ikke brukt avstand 1 lenger, noen andre som har merket det? Får bare brukt 2-7. Irriterende i saktegående kø, der alt annet enn avstand 1 er for mye.

Tuxedo

Sitat fra: Apache på mandag 22. august 2022, klokken 13:28
Plutselig er youtube, Twitch og alt under "kino" borte. Siden er hvit.
TMS 75d hw. 2,5 2018 mod
Hadde samme problem. Tro det eller ei, men dette løste det:
https://elbilforum.no/index.php?topic=60289.msg1044658#msg1044658

sjokomelk

Sitat fra: geear på mandag 22. august 2022, klokken 21:55
Har .8 og får ikke brukt avstand 1 lenger, noen andre som har merket det? Får bare brukt 2-7. Irriterende i saktegående kø, der alt annet enn avstand 1 er for mye.
Har du bil uten radar? Avstand 1 er ikke tilgjengelig i disse bilene.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 23. august 2022, klokken 10:03
Sitat fra: geear på mandag 22. august 2022, klokken 21:55
Har .8 og får ikke brukt avstand 1 lenger, noen andre som har merket det? Får bare brukt 2-7. Irriterende i saktegående kø, der alt annet enn avstand 1 er for mye.
Har du bil uten radar? Avstand 1 er ikke tilgjengelig i disse bilene.
Serrrrr..??

Og ja, har Y Performance. Går ut fra den er uten radar. 1 funket på 2021 Y LR, så det gir forsåvidt mening. Tenkte det var sw som fjernet det, men kan nok fort hende at jeg ikke har kjørt i denne type kø før med P-en, har ikke vært slike køer hele sommeren...

Cirion

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 23. august 2022, klokken 10:03
Sitat fra: geear på mandag 22. august 2022, klokken 21:55
Har .8 og får ikke brukt avstand 1 lenger, noen andre som har merket det? Får bare brukt 2-7. Irriterende i saktegående kø, der alt annet enn avstand 1 er for mye.
Har du bil uten radar? Avstand 1 er ikke tilgjengelig i disse bilene.
Nå har dette kommet til de som også har radar. X 17 HW2.5 m/MCU2 oppgradering....
2-7 er det jeg får, 1 er borte og viser bare 2 på første og andre hakk.

Nå holder bilen 3 billengder avstand til bilen foran i saktegående kø. Ikke spes morro på vei ned til Valencia med konstant biler som snek seg inn foran og bremset meg ned mens bilene bak tuter og flasher.

Foten på gasspedalen og dermed null CC, men Autopilot på funker...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

geear

Ironien i at Tesla Vision skal overta parkeringskontrollen fra ultralydssensorer, men med Tesla Vision så har de vært nødt til å øke minsteavstanden for å få autopiloten til å funke..  :laugh:

RJK

Sitat fra: geear på torsdag 01. desember 2022, klokken 09:41
Ironien i at Tesla Vision skal overta parkeringskontrollen fra ultralydssensorer, men med Tesla Vision så har de vært nødt til å øke minsteavstanden for å få autopiloten til å funke..  :laugh:
Du har fått med deg at det har vært snakk om en midlertidig bortfall av visse funksjoner? Jeg ser helt klart fornuften i å øke avstanden i denne perioden, men antar og forventer nesten at det blir tilbake til normalt når de mener at funksjonene er ferdig utviklet/testet/verifisert.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA