Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2022.20.x

Startet av Motorwatt, torsdag 07. juli 2022, klokken 20:49

« forrige - neste »

Motorwatt

#15
Det tok 1 time og 4 minutter. Gidder vanligvis ikke å følge med på progresjonen, men reagerte på at det ikke kom noen melding. Vanligvis får jeg melding om "klart for installering" etter rundt 20-30 min. (har 500 Mbps linje). Og som for sjokomelk hoppet den rett fra 50% til 100%.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Jeg har lagt merke til dette ved de siste oppdateringene hvor jeg av ulike grunner har fulgt med på nedlastingen. 50% til 100% går vanligvis mye raskere en første halvdel.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

VikingWithWings

Fikk lastet ned og oppdatert til 2022.20.5 i går kveld. I dag var det ikke mulig å nå bilen med app, mobiltilgang deaktivert. Måtte inn i bilen for å aktivere. Da finner jeg at alle førerprofiler er slettet, bilen tror den er i California, tom klokka er på USA tid.
Bilen er ladet til 90% selv om jeg hadde satt 60% som grense i går.

Mye jobb for å komme tilbake til innstillingene man har kommet frem til over 3+ år. NOA er også ikke mulig å bruke pga lokale regler står det.

Har ikke sjekket Spotify, Netflix og YouTube ennå om de også er logget ut.

Virker nesten som om den har gjort en "Factory reset".
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

JorEl

#18
VikingWithWings; -Da finner jeg at alle førerprofiler er slettet, bilen tror den er i California, tom klokka er på USA tid.
Sjekket du om du hadde fått FSDbeta? :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Regner med at adressen den stod på i California var 3500 Deer Creek Rd, Palo Alto, CA 94304, USA? Hadde det samme etter en oppdatering for et par år siden. Hvis du sjekker adressen med Google Maps så er den da på Teslas utviklingsavdeling i Palo Alto 😜.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

#20
I tillegg ble det ladet i California:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: VikingWithWings på lørdag 09. juli 2022, klokken 12:22
Virker nesten som om den har gjort en "Factory reset".
Best å kontakte Tesla support. Tipper dette er en failsafe modus hvis bilen ikke greier å boote etter oppgradering, da setter den alt til standard innstillinger og booter opp med de.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

I min YP fikk jeg beskjed om at jeg nå kan få lydvarsler fra Tesla vision seat belt enhancement, at cabin camera nå er i bruk og lydvarsel ved grønt lys. Er det bare forbedringer på disse, eller er dette nytt for vision-biler med "MCU3"?

Motorwatt

Lydvarsel ved grønt var tidligere forbeholdt biler med FSD, men kommer nå på "alle". Fatter ikke verdien med denne funksjonen, men ser på YT at det i USA kan ta veldig lang tid fra rødt til grønt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Tjah, har ikke prøvd det enda, men for meg har det potensielt større verdi enn det man for eksempel får i dag med navigate on autopilot, trafikkjeglevisning osv. Men forutsetningen er selvfølgelig at det er raskt og fungerer hver gang, ikke som resten av EAP/FSD-funksjonaliteten som bare fungerer annethvert år når månen står i senit.

Motorwatt

#25
I Norge er det vel vanligvis mellom 10-40 sekunder mellom lysskiftene. Man har ikke lov til å røre mobiltelefonen, så hva er det man skal være opptatt av i dette tidsrommet som krever en slik påminnelse? NoA er bare tull i Norge, men varsel for grønt lys synes jeg er enda mere tullete 😁.

Med FSD EU så stopper bilen for rødt (og grønt (!)) lys. Man må enten gi wattpedalen et kort trykk, eller trekke til seg AP-armen (3/Y er annerledes) når lyset skifter til grønt, men da fortsetter bilen i AP/TACC-modus. Da har det litt mere for seg. Gjør man samme manøver før man kommer til ett kryss med grønt, fortsetter den uavbrutt på AP/TACC gjennom krysset.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ole Petter

Trafikklys kontroll er nok noe jeg har slått av.

Hadde det på i begynnelsen, da jeg tenkte at det var greit å bidra til felleskapet å for å skape et grunnlag for å kunne gå videre å slippe å gi bekrefetelse på grønt lys.

No er vel dette 1-2 år siden, og mens USA har funksjonen gått fra å slippe å bekrefte grønt lys, og til og med lansert FSD beta er vi fremdeles stuck i Norge med å måtte bekrefte for grønt lys.

Er nok svært lite ressurer som går mot det vi har i Norge/EU per dags dato, og kommer vel å forbli slik inntil vi en gang for "FSD" eller at evt dei merger FSD Beta og Highway stack til en og samme. Kanskje da kommer det også til oss. (Men i en svært begrenset variant). I praksis kjører jo vi bare rundt med high way stack på vanlige veier her.

kodax

Selv om man selv er verdensmester og alltid ser med en gang at det er grønt lys, så gjelder ikke det alle, så jo flere som har grønt lys-varsel, jo bedre er det også for verdensmesterne;)
Og jo, jeg syns den er ganske rask til å gi beskjed om grønt lys.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

#28
Hvis du mener man må være "verdensmester" for å se at det skifter fra rødt til grønt, er det veldig betenkelig. 99,9999% av alle biler på veiene i hele verden har ikke en slik funksjon, og det er går da stort sett bra. Hvis man er for treg, er det heller ikke forbundet med noen særlig fare bortsett fra for hjertet til noen hissigpropper bak som får hetta hvis man ikke starter i samme sekund.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Poenget mitt var at selv om noen mener at de selv ikke trenger det, og det stort sett går bra selv om de fleste biler foreløpig ikke har dette, så er det jo også relativt ofte at man blir stående lenger enn nødvendig fordi folk bruker tid på å komme i gang av ymse grunner. Derfor, jo flere som har dette, jo bedre vil trafikken flyte. Jeg tipper lys-varsling blir standard på alle biler om ikke lenge, men det er jo spesielt å gjøre folk oppmerksomme på rødt lys som vil ha den største sikkerhetsmessige effekten.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA