Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Overtakelse av TMY/3

Startet av KVRO, tirsdag 21. juni 2022, klokken 09:54

« forrige - neste »

KVRO

Hei
Tenkte å lage en tråd hvor folk kan sende inn sin opplevelse og bilder av leveransen av sin bil. Dette for å hjelpe andre i køen å være oppmerksom på div. ting som andre kan ha nytte av ved mottak av bilen.
TMYC Q2 22

chrgod

Hentet min Y i Stavanger i dag. Gikk inn i butikken, og ble vist til utleveringshallen. Der sto det tre hvite Y, en svart og min bringebærrøde.

Rask og hyggelig utlevering. Fant ingenting å utsette på bilen.

Noen overflatiske observasjoner/ førsteinntrykk etter kjøreturen hjem:
Overraskende at den ikke har 360 view/ birds view camera, og ikke front kamera for manøvrering på trange plasser. Her er jeg bortskjemt fra min 2014 Leaf. 😕. Det er uvurderlig for parkering inntil fortauskanter. Men kameraenes plassering på Tesla gjør vel dette vanskelig å få til, de ser ikke så mye nedover.

Bra generell  byggekvalitet. Rask bil. Romslig.

Noe «nummen» blinklysspak. En vanesak.

Stålet i dørene virker tynnere/ gir mer etter enn hos Leafen, men sikkert ok.

2022 Tesla Y

geear

Har du slått på visning av sidekameraer? Ser vel fortauskanter med de?

Enig i at full 360 hadde vært kjekt, men hadde faktisk tatt ryggekameraet (og skjermen) som det er i Tesla over det lille grumsebildet i Leaf any day. Det skarpe store bildet med god nattsikt er topp.

turfsurf

Sitat fra: geear på mandag 27. juni 2022, klokken 23:12
Har du slått på visning av sidekameraer? Ser vel fortauskanter med de?

Ser vel ikke fremhjulene da. Enig i at 360 visning hadde vært bra, skulle og gjerne hatt vidvinkelkamera helt foran for "blinde" utkjørsler som vi har en av her i nabolaget.

Ellers er sensorvisningen på Tesla veldig bra, så savner ikke 360 kamera ofte. Parkerer rutinemessig 5-10cm fra ting.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Ja, men når en rygger for å parkere har en ikke samme behov for å se forhjulene, så det er et valg man kan ta. Sensorene fungerer kanonbra så lenge det er høye ting rundt, men åpenbart ikke for fortauskanter. Avstandsangivelsen på sensorene er prima.

KVRO

Fikk bilen levert i dag og alt var perfekt, bortsett fra en liten rift i en av vinduspakkningene. meldte i appen og alt er good nå. føler bilen er mye mer stille enn den TMY-en som jeg prøvekjørte hos tesla for ca. 2 måneder siden. Kjører på 19¨ dekk og gemini.
TMYC Q2 22

Otkristo

Utlevert bil i Bergen i dag. Hyggelig dame fra Tesla som gikk gjennom det viktigste. Perfekt bil. Ingen panel gaps å klage på eller feil på bilen. Har en MY 2021 fra før. 2022 modellen er mykere i fjæringene,  samt mindre støy i kupe.
Lydanlegget har mer punch i bassen enn 2022 modellen.
Fikk med 1 års premium connectivity.

KVRO

hvordan fikk du med 1års PC? hun bare slengte det på?  :D
TMYC Q2 22

Otkristo

Sitat fra: KVRO på torsdag 30. juni 2022, klokken 12:32
hvordan fikk du med 1års PC? hun bare slengte det på?  :D
Hehe. Fant ut at det var 1 år inkludert når jeg bestilte bilen for 1 år siden😆

HS

Hentet min hvite MY LR  med 19". Gikk veldig raskt med leveringen. slengte vinterdekkene baki bilen og dro hjem.
Men må nok ærlig innrømme at all snakket om at bilen er så stiv virker litt overdrevent. Syntes den er fantastisk å kjøre. Har ingenting å utsette på denne mtp kjørekomfort.
Jeg slet enest litt med å få koblet bilen til WIFI hjemme. men etter en restart av bilen (og ruteren) så gikk det veldig fint. Fikk montert skvettlapper og bilmatter som jeg hedde bestilt og fått på forhånd. Skal hente matte til frunken, oppbevaringsboks samt jackpads imorgen. Føler ikke jeg trenger noe mer enn dette... Superfornøyd førstegangs elbilkjøper :D
Tesla MYLR- 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA